Citat:
Ursprungligen postat av
Coysman
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n3WjW/tom-hagen-til-politiet-husnoekkel-sporloest-borte
Bilde av eiendommen i denne VG- artikkelen viser bedre hvordan jeg mener bortføringen kan ha skjedd.
Fra gangstien kan en eller to personer nærmest usett ta seg til hjørnet på huset hvor det står en elektrisk varmeovn. Også videre bak garasjen. Fra hjørnet der og til inngangsdør vil jeg anta det tar ca 3 sekunder. På kortsiden av blokken bak hekken er det kun et relativt lite vindu i hver etasje. Om noen likevel skulle se en person gå foran garasjen er jo det i seg selv ikke uvanlig. Er personen litt tildekket er det nærmest umulig å bli identifisert.
AEH kan så bli lempet ut et vindu på kortsiden av huset og fraktet gjennom krattet til bil på gangstien. Alt i løpet av minutter om nødvendig.
Nå skal det sies at vegitasjonen 31.okt helt sikkert ikke var like dekkende som når dette bilde er tatt. Uansett en meget mulig måte å gjøre det hele på.
La også merke til at Milli og co sa i siste pod at bilen var sporløst borte og ikke hadde kommet ned samme vei igjen siden det ikke var video av det. Mener bestemt jeg har lest at den lille video de har av bilen er grunnet en annen bevegelse foran bygget kamera er montert på. I så fall et håpløst utsagn.
Jeg tenker at dette med å lempe AE ut vinduer og frakte henne gjennom skogholt til
en ventende bil virker unødvendig risikabelt. Som jeg skrev tidligere - denne gangveien
brukes flittig av turgåere og joggere som ville vært svært ubeleilig for noen ute i et så
hemmelig oppdrag som dette.
Ser man derimot på gårdsplassen foran huset, så er den skjermet mot innsyn på alle kanter, med
mindre man står i rett linje mot inngangsporten. Ville tilfeldig forbipasserende legge merke til om
det sto en bil der? Trolig ikke, siden bilen til TH ofte står der, også på dagtid de dagene han velger
å gå til jobb (noe han selv sier han gjerne gjør).
Dermed blir de mest potensielle vitnene i denne saken de nærmeste naboene. Aller nærmeste nabo
med direkte innsyn til gårdsplassen var, beleilig nok, bortreist på jakt.
Det virker for meg som at det er mye smartere å kjøre inn Sloraveien på vanlig vis, og rett inn på
gårdsplassen. Der er det god plass til å snu bilen, og ved behov rygge den helt inn til inngangspartiet.
Herfra kunne man da helt i skjul for omgivelsene frakte AE ut inngangsdøra og rett inn i bilen før man
kjørte avgårde.
Velger man f.eks. å bruke hybrid eller el-bil, kan man seile nær sagt lydløst inn og ut.