2022-06-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Han annekterar industrikraftiga områden samtidigt som han skapar massa arbetstillfällen med att bygga upp områden som har blivit förstörda under kriget.

Genom att invadera ett suveränt land. Lite samma tänk som Hitler hade i september 1939.
Citera
2022-06-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det är märkligt alla dessa bränder i Ryssland. Dålig disciplin eller sabotage.

Vodka och mahorka?
Citera
2022-06-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var inte Ryssmedia som pratade om det utan svensk media.

De pratade om det 2-3 dagar efter mina källor. Sverige laggar efter i sin nyhetsrapportering.

Oftast vet man redan en dag i förväg vad Sverige ska snacka om. Du vet det tar tid att göra reportage.

Och så föreslår jag att du läser om det jag skrev. För det verkar som att du inte fattar ett jota.
Citera
2022-06-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag sa inte att ryssar använder civila som sköldar.
Jag sa att ryssar skjuter på civila.
Längre tillbaka så skrev jag att ukrainarna använder civila sköldar, och du svarade i stil med ’nej, det är ryssarna som gör det’.
Inte sant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
De verkar ha väldigt stora problem med sängrökande i Belgorod. Både i ammuntionsdepåer och i militärfordon på vägarna.

https://twitter.com/LXSummer1/status/1535289545775886336

Tror mest att det är soldaterna från Sibirien som tänder en brasa för att hålla värmen, som de gör hemma.
Alternativt att några blir så upphettsade när de tänker på allt de kan stjäla så de självantänder.

Nej, skall man vara mer objektiv så handlar det nog om räder som geno förs av "Gerilla" delvis av inhemsk men nog vissa Ukrainska grupper som rör sig över gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
De verkar ha väldigt stora problem med sängrökande i Belgorod. Både i ammuntionsdepåer och i militärfordon på vägarna.

https://twitter.com/LXSummer1/status/1535289545775886336
Nja, det är nog ännu värre än så, man har nog kunnat utesluta sängrökning:
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_mystery_fires
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Kommer ta tid men han har max 10 år kvar den Cancermannen.

Ukraina kommer köra en ”salamitaktik” på Rysslands militär under den tiden och det kommer fortsätta tills:
1. Han kolar

2. Alla babusjkor går runt och grinar över deras släktingar och vid det lager har även Rysslands population fått nog.

Ja precis! Ryssland är ganska körda som nation oavsett utgången av kriget. Men det kommer ta tid som sagt.
Citera
2022-06-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vodka och mahorka?

Jag forskar i det men det är insvept i sekretess. Ryssland säger ingenting och Ukraina håller tyst.

Men Belgorod on twitter följer vad som händer eftersom folk twittrar in vad dom ser.
Citera
2022-06-10, 22:17
Medlem
Citat:
Skriv till Expressen och fråga. Hur ska någon här kunna veta?

Frågade om nazisterna som skulle utrotas för det var anledningen, men egentligen så är det Putins imperialistiska motiv som hägrar och jag försvarar inte Usa då dom har har samma ambitioner.

Sedan frågade inte vad du vet utan vad du TROR. Var mest intresserad av din analys av konflikten och då inte på ett politisk vinkel utan ur ett militärstrategisk vinkel då detta intresserar mig mer.

Men jag letar vidare att diskutera detta med. Ha en bra dag.

Skönt att höra att ni har det tuffare. Inte väst fel utan eran ledare och resten av tjuvarna som kallas oligarkerna. Fan, jag blir förbannad när en sosse lurade till 700 000 kr och jag kan inte ens föreställa mig hur förbannad jag hade varit om vi hade en drös med oligarker som snor miljarder ur statskassan.

Speciellt när man ser hur folket lever utanför storstäderna i ett sånt naturresursrikt land som Ryssland ändå är.

Har alltid beundrat Rysk histora fram till 1900 talet, då det spårade ur totalt efter ww1.
Citera
2022-06-10, 22:18
Medlem
Citat:
’Suveränt’ 😂 Ta inte i så du spricker nu.

"Suveränt" är ett begrepp i internationell rätt men det kanske inte förekommer hos er i Ryss- och Serb-liknande nationer.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Längre tillbaka så skrev jag att ukrainarna använder civila sköldar, och du svarade i stil med ’nej, det är ryssarna som gör det’.
Inte sant?

Det var då en misstolkning.
Jag menar att Ryssarna är kräk och skjuter på civila, vilket är sant.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det har varit många arga ryssar och serber i tråden sedan mars månad. De gillar att hata USA, NATO och Ukraina och föredrar att helt bortse från Rysslands krigsbrott.
Detta har jag ju självklart sett jag med ja, och därav mitt hanterande utav att låta sanningen sakta slipra fram genom deras egen dumhet. Jag är dessutom en utomordentlig källa för dem att attackera på både ena och andra sättet. Jag har försökt hålla mig till tråden, men jag tröttnade lika mycket på dem som hela tiden tjatade/tjatar om rysstroll som jag gjorde på de stackars importerade kommunisterna som helgar sin ilska i Rysslands namn. Lyckligtvis älskar jag fortfarande det RIKTIGA Ryssland, och ser det endast som en skam för oss att de retarderade 'skogsturkarna' skall dra nytta av det i sin eländighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in