2022-06-10, 22:04
Medlem
1) Det är inte off topic. Hela världsekonomin påverkas av kriget.Hög inflation i USA. Jag meddelar att enligt sajten "FiveThirtyEight" är approval rating för Joe Biden rekordlåga 40,2%.

Motsvarande efter samma antal dagar var för Donald Trumpen 41,5%. Biden är allså mycket impopulär.

2) Jag påminner om mitt tidigare meddelande att det ännu en gång brinner i Belgorod-området Ryssland. Det förefaller vara brand i en militär bas. Vi vet inte orsaken, det kan vara sabotage eller det kan vara alkoholmissbrukande ryssar. Klart att det också kan vara eld från Ukrainska sidan men inte särskilt troligt.
Citera
2022-06-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nåja. Mina inlägg är betydligt bättre än dina. Där du påstår att Ryssarna har 40 ggr mer vapen än Ukrainarna.

Och köper olja för 750 miljader Euro. Om dagen.

För att du "har läst det i en artikel".

Men det är ju ditt val.

Vill du framstå som en patologisk lögnare, så. Be my guest.

Jag påstod inget, jag citerade en artikel. Jag har inte skrivit något om någon olja.

Du har fortfarande inget att komma med. Bara påhopp och tramsande.

Enda lögnaren här är du.
Citera
2022-06-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "Belgorod on twitter" brinner det just nu i en militärbas i Belgorod-området.
De verkar ha väldigt stora problem med sängrökande i Belgorod. Både i ammuntionsdepåer och i militärfordon på vägarna.

https://twitter.com/LXSummer1/status/1535289545775886336
Citera
2022-06-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Det är ingen "speciell operation". Det är ett krig.
Den som kallar det för "speciell operation" är dum nog för att inse att Putin själv är för rädd för att kalla det för krig.

Ty Putin är en svag människa som lever som en machokille. Han ser dessutom sjuk ut. Alltså fysiskt. Ryssar lever dock inte längre än 80 år så...
Speciell militär operation, krig, invasion. Same shit.

Men du medger om att du ljög om att ryssarna använder civila sköldar?
Citera
2022-06-10, 22:08
Medlem
Angående vad independent skriver.

Aleksandr Jevgenjevitj Lebedev (ryska: Александр Евгеньевич Лебедев), född 16 december 1959 i Moskva, är en rysk affärsman, som är miljardär och ses som en av Rysslands oligarker. Han äger bland annat flera tidningar, är minoritetsägare, tillsammans med bland andra Michail Gorbatjov, av Novaja Gazeta och majoritetsägare av Evening Standard, The Independent och tidningen i.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Lebedev
Citera
2022-06-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
De verkar ha väldigt stora problem med sängrökande i Belgorod. Både i ammuntionsdepåer och i militärfordon på vägarna.

https://twitter.com/LXSummer1/status/1535289545775886336

Ja det är märkligt alla dessa bränder i Ryssland. Dålig disciplin eller sabotage.
Citera
2022-06-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
😅 Hur resonerar en skogsturk? Har jag sagt att du ska efterapa mig? Vem är du? Clown
Nu vänder du ju inte till mig men med din aggressivitet undrar jag över hur du tänker:
Har du någonsin funderat över hur ryssar kommer att ha det framöver?
Vilken framtid tror du att ryssarna kommer att få? Oavsett utgången av kriget?
Citera
2022-06-10, 22:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Det är inte ett dugg svårt. Dumpa Ryss-media.

Ukraina har varit mycket ärliga i sin krigsförig. När Ukraina meddelade att Rysslands ”Kiev-konvoj” var körd så visade det sig vara sant. Och så har det fortsatt i månader i olika kampanjer, brott och döda. Nu säger de att de att det är tuffa strider.
Det stämmer eftersom varken Ryssland eller Ukraina kontrollerar Sieverdonetsk.

Medans Ryss-media har ljugit sig igenom hela invasionen. ”Allt gick enl planerna” (ang. ”Kiev-konvojen) sa Putin och så fick de retiera från Kiev tillbaka över Ryska gränsen. Sieverdonetsk har Ryssland påstått att de ”kontrollerar” i en vecka nu men helt tydligt så är det också en fet lögn.

Ryssland har blånekat och ljugit sig igenom precis varenda grej. Moskva ”hade inte sjunkit”. Men ryska familjer kräver få veta var deras söner är för de är inte hemma. Och mycket riktigt så stod skeppet i lågor och man har inte sett röken av det skeppet sedan dess.

Enl. Ryska källor var Mariupol intaget men det var det inte heller för där fick Ryssarna kriga så länge i Azovstal att de tillslut fick börja bomba i veckor. Och inte ens då hade Ukrainarna ”gett upp” de gav först upp när förnödenheterna var slut. Och även det rapporterade Ukraina själv om.

Det var inte Ryssmedia som pratade om det utan svensk media.
Citera
2022-06-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur länge kan aset i Kreml hålla ut. 25% av Pissland har ju inte ens normalt avlopp i privatbostäder. Att då spendera skattepengar på imperialistiska ambitioner framstår som efterblivet.
Han annekterar industrikraftiga områden samtidigt som han skapar massa arbetstillfällen med att bygga upp områden som har blivit förstörda under kriget.
Citera
2022-06-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur länge kan aset i Kreml hålla ut. 25% av Pissland har ju inte ens normalt avlopp i privatbostäder. Att då spendera skattepengar på imperialistiska ambitioner framstår som efterblivet.

Kommer ta tid men han har max 10 år kvar den Cancermannen.

Ukraina kommer köra en ”salamitaktik” på Rysslands militär under den tiden och det kommer fortsätta tills:
1. Han kolar

2. Alla babusjkor går runt och grinar över deras släktingar och vid det lager har även Rysslands population fått nog.
Citera
2022-06-10, 22:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Speciell militär operation, krig, invasion. Same shit.

Men du medger om att du ljög om att ryssarna använder civila sköldar?

Jag sa inte att ryssar använder civila som sköldar.
Jag sa att ryssar skjuter på civila.
Citera
2022-06-10, 22:13
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nu vänder du ju inte till mig men med din aggressivitet undrar jag över hur du tänker:
Har du någonsin funderat över hur ryssar kommer att ha det framöver?
Vilken framtid tror du att ryssarna kommer att få? Oavsett utgången av kriget?

Livet blir nog inte lättare! Vare sig om dom "vinner" eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in