-Ja, du är burrebror/Madzen123 med nytt konto. Fortfarande -80% på multivac. Rekt.
Varför byter du konto?
Trodde att du skulle sluta med ditt TA-trams och konspirationsteorier om mm som styr marknaden. Hade fel. När kommer inlägget där du förklarar vem mm är och vad han gör?
Har du vågat dig tillbaka efter skolningen. Välkommen.
Lösenordet till protonmailen är väck. Plus ny dator, jag skrev i tidigare inlägg att detta är Madzen.
Frågan är vad som är värst. Investera i en lowmarketcap coin med 10 lax och sälja av hälften på 42% plus, och sen ta smällen för resterande minus 80.
Eller att ha ett snittingångspris på 48k med hela sitt kapital i btc? pinsamt
Förövigt så har jag återhämtat MTV förlusten med cirka 1000%, på 2 dagar. https://ibb.co/8zNJ6rp
Hur mkt har du jobbat upp dig från din guld ingång?
Men utan MM så hade vi inte haft någon marknad din dumma idiot.
Frågan är varför någon skulle vilja ha sina slantar instoppade i Bitcoin om de ser ett alternativ med bättre avkastning alldeles oavsett om det är annan crypto, aktier, fonder, olja eller gas?
Annorlunda uttryckt, så fort det saknas förväntningar på att få värdeökning: varför skulle någon låta pengarna vara parkerade i Bitcoin? Ideologiska skäl? Religiösa?
Bra fråga. En ännu bättre fråga är "Varför skulle någon INTE vilja ha sina slantar instoppade i Bitcoin"?
Den kritik du har mot Bitcoin gäller ju även "annan crypto, aktier, fonder, olja eller gas". Eller?
Allt handlar om förväntningar och förväntningarna byggs upp av respektive tillgångs egenskaper.
Jag har fortfarande inte hört ett vettigt motargument mot att Bitcoin är den ultimata store of value.
Så återigen, varför skulle någon inte vilja vara investerad i Bitcoin?
Senast redigerad av Leaston 2022-06-10 kl. 21:56.
Har du vågat dig tillbaka efter skolningen. Välkommen.
Lösenordet till protonmailen är väck. Plus ny dator, jag skrev i tidigare inlägg att detta är Madzen.
Frågan är vad som är värst. Investera i en lowmarketcap coin med 10 lax och sälja av hälften på 42% plus, och sen ta smällen för resterande minus 80.
Eller att ha ett snittingångspris på 48k med hela sitt kapital i btc? pinsamt
Förövigt så har jag återhämtat MTV förlusten med cirka 1000%, på 2 dagar. https://ibb.co/8zNJ6rp
Hur mkt har du jobbat upp dig från din guld ingång?
Men utan MM så hade vi inte haft någon marknad din dumma idiot.
Mitt gav ligger strax över 40k i dagsläget. Har redan förklarat det. Du ligger -80%.
Snygg post om trades du gjort tidigare. Ska jag posta trades i efterhand också? Enkelt att skryta då.
Marknader finns exakt överallt och det är långt från alla som har likviditetsgaranter. Långt långt ifrån. Marknaden funkar ändå. Mm erbjuder endast likviditet och tjänar på spreaden. Ingen spekulation alls. Hade det funnits en market maker som godtyckligt kunnat ändra kursen på olika saker hade denne blivit världens rikaste på nolltid. Det är fakta. Att du redan blivit motbevisad hundra gånger stoppar dig tydligen inte. Samtidigt är du rekt medan de flesta andra ligger lite back på året.
Bra fråga. En ännu bättre fråga är "Varför skulle någon INTE vilja ha sina slantar instoppade i Bitcoin"?
Den kritik du har mot Bitcoin gäller ju även "annan crypto, aktier, fonder, olja eller gas". Eller?
Självklart, men det finns en skillnad som är avgörande: förväntningarna kan vara mer eller mindre grundade i reellt nyttovärde. Jämför med till exempel vapen: marknaden för vapen kan på grund av olika anledningar krascha (till exempel på grund av att man tror att behovet av vapen kommer minska på världsmarknaden), men vapnen i sig har fortfarande ett värde för dem som behöver dem oavsett om det är för att skydda sig själva eller anfalla någon annan.
Bitcoin (eller Crypto) saknar ett grundläggande nyttovärde på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Allt handlar om förväntningar och förväntningarna byggs upp av respektive tillgångs egenskaper.
För Bitcoin handlar allt om förväntningar, ja, men ALLT handlar inte om förväntningar (jämför med vapen).
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag har fortfarande inte hört ett vettigt motargument mot att Bitcoin är den ultimata store of value.
Så återigen frågar jag mig, varför skulle någon inte vilja vara investerad i Bitcoin?
Det där är ett argumentationsfel, argument from ignorance. Låt mig därför ställa en mycket enkel fråga: antag för ett ögonblick att det finns en bättre "store of value" som kommer att nå världen vid ett senare tillfälle. Fråga dig nu: varför skulle inte investerare i det läget helt enkelt använda det som store of value istället för Bitcoin? Precis som folk inte längre springer runt med enorma kopparmynt och handlar med ...
Mitt gav ligger strax över 40k i dagsläget. Har redan förklarat det. Du ligger -80%.
Snygg post om trades du gjort tidigare. Ska jag posta trades i efterhand också? Enkelt att skryta då.
Marknader finns exakt överallt och det är långt från alla som har likviditetsgaranter. Långt långt ifrån. Marknaden funkar ändå. Mm erbjuder endast likviditet och tjänar på spreaden. Ingen spekulation alls. Hade det funnits en market maker som godtyckligt kunnat ändra kursen på olika saker hade denne blivit världens rikaste på nolltid. Det är fakta. Att du redan blivit motbevisad hundra gånger stoppar dig tydligen inte. Samtidigt är du rekt medan de flesta andra ligger lite back på året.
Skillnaden är att jag har stängt den positionen och kan skryta med den. Jag tycker det är nice att vara en del av dem 5% som faktiskt gör pengar i den här marknaden. Tillskillnad från dig som sitter på diamondhands med hela ditt kapital ska nog bara vara tyst There is no glory in that my friend. Du är likviditeten som vi säljer in till glöm inte det
Tycker du jag ska reposta alla inlägg jag gjorde till dig där jag bröt ner price action live på 1 min tf? Du ger dig aldrig tills du ligger even va? Luktar lite sån personlighet du vet.
Uppenbarligen så fattar du ingenting om den här marknaden. Så kliv ur, lär dig, kom tillbaka.
Du har din uppfattning om MM, jag har min
Förövrigt så är dem rätt så täta, jag menar kolla bara vad det kostar dem om dagen att ha en marknad öppen. Men det har du ju förstås inte ens tänkt på.
Bitcoin (eller Crypto) saknar ett grundläggande nyttovärde på det sättet.
Nej, Bitcoin saknar inte grundläggande nyttovärde (andra Cryptos kanske gör det).
Bitcoins egenskaper...
Den är decentraliserad, det finns ingen som kan bestämma sig för att spä ut värdet eller ändra på attributen.
Den är okonfiskerbar, en myndighet kan inte beslagta eller frysa dina Bitcoins.
Den är ocensurerbar, ingen kan stoppa dig från att göra de transaktioner du vill göra
Den är delbar, du kan skicka en halv Bitcoin eller en tusendels Bitcoin.
Den är tillgänglig, du kan när som helst göra transaktioner var som helst.
Den är portabel, du kan ta med dig värden för flera miljarder var som helst genom att memorera 12 ord i huvudet.
Den är otroligt säker och otroligt svår att hacka eller manipulera.
Den är programmerbar, du kan programmera in smarta kontrakt och 2:a lagerslösningar ovanpå Bitcoin lagret.
Den är otroligt sällsynt. Det finns bara 21 miljoner Bitcoin i hela universum och inget kan ändra på detta.
Den är robust och tålig, den ruttnar inte eller på annat sätt åldras över tid.
Den är verifierbar, vem som helst kan sätta upp en egen nod om man inte vill förlita sig på extern part.
Den är fungibel, en Bitcoin i Tyskland är samma som en Bitcoin i Japan och som en Bitcoin i Boliva.
Det där är ett argumentationsfel, argument from ignorance.
Nej det är inte ett argumentationsfel, det är ett faktum att jag inte fått ett vettigt motargument*. Det kanske finns ett sådant där ute, men än har jag inte hört det.
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Låt mig därför ställa en mycket enkel fråga: antag för ett ögonblick att det finns en bättre "store of value" som kommer att nå världen vid ett senare tillfälle. Fråga dig nu: varför skulle inte investerare i det läget helt enkelt använda det som store of value istället för Bitcoin? Precis som folk inte längre springer runt med enorma kopparmynt och handlar med ...
Nej det är inte ett argumentationsfel, det är ett faktum att jag inte fått ett vettigt motargument. Det kanske finns ett sådant där ute, men än har jag inte hört det.
Ja, den dag det kommer en bättre store of value än Bitcoin, då kommer Bitcoin tappa market cap mot denna nya store of value.
Tills dess (om det någonsin sker ens?) så kommer aktier, fonder, guld, fastigheter och andra värdepapper att tappa market cap mot Bitcoin.
*
Det finns faktiskt ett (1st) vettigt motargument. Man skulle kunna argumentera för att Bitcoin självdör om stater (alla stater, inte några stycken) av någon märklig anledning skulle kriminalisera innehav av Bitcoin.
Men detta går tillsvidare att vifta bort med att vi inte ser några tecken på att det håller på att ske, eller kommer att ske.
Men då pratar du inte om market makers utan om utställarna av handelsplatserna. Exchanges och deras produkter. Market Maker är något helt annat.
Och jag förstår varför 95% förlorar.
Kan det bli mer logiskt, MARKET MAKER Marknads skapare på svenska. Utan en marknads skapare så hade vi inte haft någon marknad. När fan ska ni lära er.
Kan det bli mer logiskt, MARKET MAKER Marknads skapare på svenska. Utan en marknads skapare så hade vi inte haft någon marknad. När fan ska ni lära er.
På Avanza finns market makers på tex Polkadot då den inte är så likvid. Det betyder inte att det är avanza som är market maker utan det är faktiskt en annan firma (tysk tror jag).
Bitcoin på Avanza är däremot så pass likvid (det finns många köpare och säljare i orderboken) att ingen market maker behövs.
Skillnaden är att jag har stängt den positionen och kan skryta med den. Jag tycker det är nice att vara en del av dem 5% som faktiskt gör pengar i den här marknaden. Tillskillnad från dig som sitter på diamondhands med hela ditt kapital ska nog bara vara tyst There is no glory in that my friend. Du är likviditeten som vi säljer in till glöm inte det
Tycker du jag ska reposta alla inlägg jag gjorde till dig där jag bröt ner price action live på 1 min tf? Du ger dig aldrig tills du ligger even va? Luktar lite sån personlighet du vet.
Uppenbarligen så fattar du ingenting om den här marknaden. Så kliv ur, lär dig, kom tillbaka.
Du har din uppfattning om MM, jag har min
Förövrigt så är dem rätt så täta, jag menar kolla bara vad det kostar dem om dagen att ha en marknad öppen. Men det har du ju förstås inte ens tänkt på.
Diamond hands, ja. Hela kapitalet, nej. Har fastigheter, buffert, företag, guldrolexar, aktier med mera.
Du har nog inte fattat. Att skryta med en trade man stängt är värdelöst. Jag stängde precis en btc short. Entry 30k. Gick in med 100 miljoner dollar. Stängde vid 29k. 200x. 70 miljarder dollar i vinst. Bra trade va? Kan vara smartare att posta sin entry och exit samtidigt som det görs, inte långt efter. Den enda traden du har postat innan entry är din multivac -80%. Resten har postats efteråt. Posta gärna dina förutsägelser du gjort tidigare.
Vad kostar det att ha ”en marknad” öppen en dag? Posta gärna siffror för btc, begagnade bilar, frimärken, antika tavlor, puttekulor och OMXS. Du påstår att du vet. Berätta.