2022-06-10, 13:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Nu har John Skogman, hyfsat framgångsrik daytrader gått ut i DI och varnat för att alla som som äger SBB kan förlora sina pengar.
Mest troligt tvångssäljer banken Batljans aktier.

https://www.di.se/nyheter/borsprofilen-tre-aktier-att-kopa-nu-dar-ar-det-slam-dunk/

Kursen stiger på nyheten!
Citera
2022-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Man riskerar nog att förlora minst lika mycket pengar om man lyssnar på Skogmans råd som om man äger SBB. Han är ju en av de bättre kontrainidikatorerna. Bra timing på tipset han gav i DI-artikeln på OX2. -10 % idag på den efter att Altor säljer av en stor del av sitt innehav till rabatt.

Då har du nog inte läst på om varken kinesisk eller svensk fastighetsmarknad och mer specifikt om Evergrande och SBB.

Jag är inget fan av Batljan och jag förhåller mig försiktigt skeptisk till SBB och merparten av svenska fastighetsbolag idag med tanke på ränteläget. Men det börjar bli lite pinsam nivå på inläggen här.
Skogman må vara en bilhandlare, men Batljan är ju en smyckesförsäljare i någon oas i Gobiöknen.
Att du drar upp en försäljning av en aktie och gör en poäng av den kortsiktiga dippen är rätt talande för spekulanter i SBB. Lycka till.
Citera
2022-06-10, 13:39
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ha ha! Naivaste dynga jag läst på den här sidan midnatt.
?? Läser inte du dina egna inlägg?

Citat:
Det finns folk som LEVER på att blanka, t ex SBB - som LEVER på andras olycka, vad tycker du isf om dem???
Vad är probelmet med t ex marknadsneutrala portföljer?

Någon kan t ex anse att Balder skall gå bättre än SBB. Och köper då Balder för 1 MSEK och blankar SBB för 1 MSEK. Då har man hedgat bort marknadsrisken och positionerar sig mot att Balder går bättre än SBB.
Jag ser inget varken gott eller ont i det. För att marknaden skall fungera och företagen vara korrekt prissatta krävs personer som gör sådant.

(Om det sedan är en riktig bedömning att Balder skall gå bättre än SBB låter jag vara osagt. Det var bra ett exempel).

Citat:
- Bataljan är en skurk som snart kommer att sitta inne.
Baserat på vilken fakta då?

Dina formuleringar antyder snarare att du inte tål honom för att han trängt sig före dig i matkön.

Citat:
- Affärsidén är vidrig
Vad har du emot fastigheter. Även i din drömvärld Nordkorea har dom byggnader.

Citat:
- Det är fortfarande övervärderat.
Baserat på vilken fakta då?

Citat:
Nöjd med det svaret?
Nej, i stort sett allt vad gäller fakta och logik fattas.
Citera
2022-06-10, 13:47
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jo han anhölls men verkade mest vara pga vissa människor var ute efter honom.
Han blev ju trots allt släppt och min slutsats av hela den grejen blir att han har trampat en del hyfsat mäktiga människor på fötterna.
Det handlade väl om att folk i hans närhet hade köpt in sig i hemfosa innan ett bud lades.
Även om IB hade pratat bredvid munnen är han inte brottsling. Det är de som i så fall utnyttjar insider-information som är det.

Balder har haft en liknande historia nyligen. Det är ofrånkomligt att folk nära ledningen i ett bolag får nys om att diskussioner pågår. Men det är de som tar ett bet som då gör felet. Inte VD.
Citera
2022-06-10, 13:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Vilken skräll att liksom-fb är inne och försvarar skumraskföretaget SBB
Citera
2022-06-10, 13:59
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Nu har John Skogman, hyfsat framgångsrik daytrader gått ut i DI och varnat för att alla som som äger SBB kan förlora sina pengar.
Mest troligt tvångssäljer banken Batljans aktier.

https://www.di.se/nyheter/borsprofilen-tre-aktier-att-kopa-nu-dar-ar-det-slam-dunk/
Varför köper Sven-Olov Johansson in sig där då?
Det är ingen nybörjare om man säger så.
Citera
2022-06-10, 14:13
Medlem
Besvärjarens avatar
Vad ni tjatar om VDn, skit i honom, det är 160 000 000 aktier blankade som måste återköpas för eller senare och som säkerhet ligger landets tryggaste fastigheter uthyrda till myndigheter i KPI säkrade avtal.

Räntan kommer varsamt höjas det närmaste året men det kompenseras av stigande intäkter.

Köp, lägg i byrån.
Citera
2022-06-10, 14:23
Medlem
D aktien verkar ha stabiliserats sig i alla fall?
Citera
2022-06-10, 14:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vilken skräll att liksom-fb är inne och försvarar skumraskföretaget SBB

Exakt...

Men han påvisar humor - det måste uppmärksammas.
Citera
2022-06-10, 14:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
?? Läser inte du dina egna inlägg?

- - -

Cred! Trodde du var helt humorlös!

Med riktigt jävla flyt landar SBB på under 22 idag!
Citera
2022-06-10, 14:29
Medlem
Citat:
Exakt...

Men han påvisar humor - det måste uppmärksammas.
Humor är alltid självupplevd. Inget som är i behov av något annat. D verkar ha bottnat medans B får vi vänta med.
Citera
2022-06-10, 15:17
Medlem
SBB.
Personligen håller jag beslutsamt och bestämt fast vid SBB:s aktie-B.Har därtill även snittat in mig något mer och då dagen före idag samt då ökat o.köpt till kursen Ca.22,85kr. Men vist ligger jag back och det ska jag ju inte sticka under stolen med i bolaget.

Men jag upplever iallafall att jag har skaffat mig en säkerhetsmarginal och då i kronor räknat per aktie,då SBB:s B-aktier handlas till substansrabatt därtill så värderades ju B-aktiernas långsiktiga substansvärde i Q1-2022 till Ca.47,31kr i bolaget.

Därtill så finns det ju också förmodligen ett stort värde i tillgångarna i bolaget.

/Trevlig helg på er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in