2022-06-10, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Der var ju dig jag åsyftade som peddo-kramare, och inte Soneby. Vi får se om Soneby är smartare än dig.

Demokrati-kramare är nog ett mer passande epitet
Citera
2022-06-10, 05:33
Medlem
rikastistorstans avatar
Helvete vad korkade ni är! Jag är också för att man ska få skämta om ALLT. Gärna negrer och judar. Sonneby gör affärer med en DÖMD pedofil. Det är det som är den stora grejen. Går absolut inte att jämföra med det helt vansinniga Mr cool drevet.

Den pedofiltoleranta vänster förnekar sig icke. Sonneby, sedan tidigare känd som Sveriges största rövhål, lägger nu även till pedofiltolerant på sitt cv.
Citera
2022-06-10, 07:25
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag tycker i vanlig ordning att Saras argument om att uthängningen i ETC-fallet inte bör tas ned då den fungerar som en varning för eventuella framtida partners till mannen, känns en aning "svajigt".

Om Dumpens hemska "pedofilmammor" finns på riktigt så blir ju uthängningen rena kontaktannonsen och bör tas ned omgående av säkerhetsskäl. Varför skulle en verklig pedofilmamma riskera att åka fast genom att chatta med främmande män när hon kan gå in på Dumpen och välja och vraka bland män som inte har nåt mer att förlora?

(Och om "pedofilmammorna" inte finns på riktigt så kan man ju undra varför man använder sig av dessa karaktärer.)
Det här var minst sagt en ”svajig” analys.
Citera
2022-06-10, 07:40
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Undrar hur Martin Soneby kommer reagera på artikeln som Dumpen har lagt upp, associationsskulden dom trycker på gentemot Martin Soneby är ett gränsfall rent juridiskt.

Enligt Amk-tråden så ska den där gubben vara utbytt sen i vintras. Kanske fel sida om årsskiftet för att det ska slå igenom förrän nästa år?
Citera
2022-06-10, 09:55
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Nej, det handlar inte om ifall det är en tidning. Det handlar om ifall det var försvarbart att sprida uppgiften i det medium den spreds och ifall det var försvarbart och om det var sant. Se civilrättsmålet LaMotte-Näthatsgranskaren. Inte en jävla tidning inblandad. I fallet med djurplågaren tillika näthatsgranskaren så var uppgiften sann, men rätten skulle avglra om det var flrsvarbart att publicera att han plågat ihjäl djur. Så sanningshalten var i detta fall kriterium 1.
Nej, så fungerar inte prövningen.

Rätten bedömer först om det varit försvarligt att sprida uppgiften, utan att bedöma sanningshalten i uppgiften. Rätten tar alltså i den bedömningen inte ställning åt något håll och beaktar i princip inte alls huruvida uppgiften i fråga är sann eller inte. Försvarlighetsbedömningen är i huvudsak en intresseavvägning där allmänintresset av uppgiften ställs mot den enskildes intresse av anseende och integritet.

Först i det läget att rätten bedömer en uppgift som försvarlig att lämna får sanningshalten i uppgiften relevans. Då måste nämligen uppgiftslämnaren visa (notera att bevisbördan här blir omvänd) dels att uppgiften var sann, dels att det fanns skälig grund för uppgiften.

Om uppgifterna som lämnats överhuvudtaget är sådana uppgifter som kan utgöra förtal, är det ovanligt att en rättslig prövning leder till att sanningshalten alls behöver bedömas. I de allra flesta sådana fall slutar prövningen med att det kan konstateras att det inte var försvarligt att sprida uppgiften.

Det finns ett antal mål som rör förtal och Näthatsgranskaren. Jag vet inte vilket av dessa fall som du syftar på, men i de fall som jag har tagit del av slutar prövningen även där vid försvarlighetsbedömningen och således utan att domstolen tar ställning till om uppgifterna varit sanna eller inte. Om du menar att sanningshalten i uppgiften faktiskt prövas av domstolen i något av fallen med Näthatsgranskaren får du gärna peka på exakt vilket av målen det rör sig om.
Citera
2022-06-10, 10:20
Medlem
Lavas avatar
När det gäller svensk media och svenska journalisters allmänintresse och existensberättigande så är det "döm inte hunden efter håren" som gäller Det faktum att Dumpen inte bara granskar människor som raggar på barn/minderåriga i sexuellt syfte, utan även har snokat reda på att Martin Soneby frotterar sig med dömda (och aktiva) pedofiler gör Dumpen till en av Sveriges mer samhällsnyttiga medier.
https://dumpen.se/2022/06/09/komikern-martin-sonebys-overgreppshumor-och-engagemang-med-hakuna-matata/

Precis som när Daniel Nyhléns skvallerblaska "Stoppa Pressarna" gjorde jobbet som ingen annan svensk media klarade av, dvs snoka reda på att en av Sveriges främsta politiker (Federley) både hade det ruskigt dåliga omdömet, och smaken, att leva ihop med en nyutsläppt villkorligt frigiven pedofil, samtidigt som Federley hade en dotter hemme i samma ålder som pedofilens offer. Pedofilen hade alltså dömts för grova våldtäkter på sin tidigare sambos döttrar.

I övrigt verkar det uppenbart att det rödagröna kultur/HBTQ/RFSL-nästet är ett riktigt slukträsk när det kommer till pedofilvurmande, historiskt som idag. Jag hade förväntat mig att den kände bögtenorens kramande av grova pedofiler skulle locka journalisterna att börja gräva brett och djupt men icke. Beror detta på att svenska journalister själva i hög grad tillhör det rödgröna kulturklegget och själva behöver granskas? Mediatystnaden är, för mig, talande.
(FB) Tystnaden kring Rickard "Gaytenor" Söderbergs samarbete med superpedofilen
Citera
2022-06-10, 10:32
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
När det gäller svensk media och svenska journalisters allmänintresse och existensberättigande så är det "döm inte hunden efter håren" som gäller Det faktum att Dumpen inte bara granskar människor som raggar på barn/minderåriga i sexuellt syfte, utan även har snokat reda på att Martin Soneby frotterar sig med dömda (och aktiva) pedofiler gör Dumpen till en av Sveriges mer samhällsnyttiga medier.
https://dumpen.se/2022/06/09/komikern-martin-sonebys-overgreppshumor-och-engagemang-med-hakuna-matata/]

Du är ett totalt dumpenmongo

Soneby har nu berättat att han sparkade personen som var hans ekonomikonsult på direkten i vintras när det blev känt. I brist på alternativ så var personen också suppleant i styrelsen för Sonebys aktiebolag. Det är inte ovanligt att suppleanter bara är med pga formellt krav, utan att ha någon som helst aktiv del i företaget.

Att påstå att han driver bolag med en pedofil är sånt jävla ljug om man fattar hur sånt här fungerar
Citera
2022-06-10, 10:58
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Det här var minst sagt en ”svajig” analys.
Varför då? Det finns väl ingen anledning att bistå Sveriges samtliga pedofilmammor med ett gratis kartotek över potentiella partners som a.) är på fri fot och b.) ofta behöver nånstans att bo. Dessutom ser ju pedofilmammans fångster ofta betydligt bättre ut än det klientel som trillar dit på 13-14-åringar som söker sex med random gubbe.

Eller du menar kanske att pedofilmamman inte finns på riktigt och att det därmed inte är nåt större samhällsproblem?
Citera
2022-06-10, 11:09
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Du är ett totalt dumpenmongo. Soneby har nu berättat att han sparkade personen som var hans ekonomikonsult på direkten i vintras när det blev känt. I brist på alternativ så var personen också suppleant i styrelsen för Sonebys aktiebolag. Det är inte ovanligt att suppleanter bara är med pga formellt krav, utan att ha någon som helst aktiv del i företaget. Att påstå att han driver bolag med en pedofil är sånt jävla ljug om man fattar hur sånt här fungerar

Brist på alternativ, jasså du, vilken sorts spetskompetens menar du pedofilen hade som gjorde att det inte fanns några alternativ?

Fråga: Under vilken tidsperiod var Soneby involverad med pedofilen?
Citera
2022-06-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Jag tror tvärtom, att det inte alls är över egentligen. Sättet hon pratar om honom i samtalet med Sara är försvarande och ömkande. Enligt folk i tråden bor han ju fortfarande kvar med dem i huset också.

Tror inte heller det är över. Jag tror bara hon sa det i artikeln för att det ser bättre ut. Allt hon bryr sig om är att inte förstöra sitt eget och familjens rykte, ihuruvida maken är pedofil och förgriper sig på barn struntar hon i. Tycker hennes texter tydligt genomsyras av att hon hellre hade varit ovetandes.
Citera
2022-06-10, 11:30
Medlem
Citat:
Och ändå vaktar du peddonas rygg. Och försvarar folk mot ped-anklagelser som ingen anklagat dem för. Och sen spammar du sönder hela tråden med dina eviga hack i skivan. Men du är förstås jättesmart. Det är väldigt intelligent att stånga sig blodig till ingen nytta alls. De enda som hejar på dig är väl.. ja, gissa vilka?

Jag vaktar inte pedofilers ryggar, det är så oärligt och fult av dig att skriva att jag backar fanskapen. Jag värnar om vårt rättssystem och anhöriga som är offer, offer som även är dom enda riktiga offren i dessa uthängningar.

Jag tycker männen beter sig fullkomligt vidrigt åt, varför skapar du ett narrativ och drev mot mig som inte överenssämmer med verkligheten? Jag har aldrig varit på dom uthängda männens sida.
Citera
2022-06-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Du är ett totalt dumpenmongo

Soneby har nu berättat att han sparkade personen som var hans ekonomikonsult på direkten i vintras när det blev känt. I brist på alternativ så var personen också suppleant i styrelsen för Sonebys aktiebolag. Det är inte ovanligt att suppleanter bara är med pga formellt krav, utan att ha någon som helst aktiv del i företaget.

Att påstå att han driver bolag med en pedofil är sånt jävla ljug om man fattar hur sånt här fungerar

Det är ju vad dessa pöbeldårar är bäst på, att förtala, förvränga och hata allt som inte passar deras agenda. Allt och alla som inte ställer sig på led för att buga åt Dumpens metoder är enligt pöbeln "peddo-kramare".

Att kalla att man driver ett företag tillsammans med en suppleant är inte sanningsenligt och det vet man om man har koll. Associationsskulderna haglar mot allt och alla som inte köper Dumpens narrativ.

Lite som organisationen Childhood, först ville Dumpen donera pengar till Childhood och när Childhood inte ville ha med Dumpen att göra på grund av deras arbetsmetoder så gick Dumpen ut och skrev skit om Childhood.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in