2022-06-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det är ett sluttande plan. Idag är det komiker, undra vilka som ska trakasseras imorgon?

Jag lyssnade precis på segmentet och även en del andra ämnen dom rabblar upp, skiten är astråkig, torr och osmaklig men Dumpen verkar ha svårt att förstå att associationsskuld inte är en rimlig sak. Man kastar bajsmackor åt alla håll så fort dom möts av kritik eller satir.

Lika lite som Patrik själv ska få någon skuld för Viljos vidrigheter mot andra minderåriga (nu blev stackaren själv drabbad med) ska Martin Soneby få skuld för något han inte har gjort sig skyldig till.
Citera
2022-06-10, 00:42
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barre
en skämtar om pedofili.
en ÄR en pedofil och är ersättare i styrelsen.

givetvis är det lika vidrigt båda två, men rent logiskt kan man inte dra slutsatsen att Sonneby är pedofil. (vilket det ser ut som dumpen vill göra gällande)

menar då matematiskt logiskt med villkorssatser, implikation osv.
Jag har absolut inte sagt att Soneby är pedofil. Att han som offentlig person kör pedofilskämt samtidigt som han, som offentlig person, driver bolag med en pedofil bör uppmärksammas däremot. Numera av Soneby själv ifall han inte visste det sen innan. Det är inget annat än rimligt. Har Soneby nåt som helst jävla vett i skallen, så pudlar han. Annars kan man ju tro att han går pedo-lobbyns ärenden. Han kanske inte visste. Men nu vet han. Avvaktar vad han gör härnäst.
Senast redigerad av sandyhell 2022-06-10 kl. 00:45.
Citera
2022-06-10, 00:42
Medlem
LeCastles avatar
Haha! Den senaste fick lite härlig sommarmotion.
Sandaler och allt.
https://dumpen.se/2022/06/07/hellre-fastingar-an-dumpen-napp-109-ullared/
Citera
2022-06-10, 00:43
Medlem
Undrar hur Martin Soneby kommer reagera på artikeln som Dumpen har lagt upp, associationsskulden dom trycker på gentemot Martin Soneby är ett gränsfall rent juridiskt.
Citera
2022-06-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag har absolut inte sagt att Soneby är pedofil. Att han som offentlig person kör pedofilskämt samtidigt som gan driver bolag med en pedofil bör uppmärksammas däremot. Numera av Soneby själv ifall han inte visste det sen innan.

Ja det ser ju inte så bra ut det har du rätt i.
Citera
2022-06-10, 00:50
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Återigen, han är en kass komiker och lyssnade på den podcasten precis. Hela skiten är full av hån och kassa skämt mot allt och alla. Jag tycker Rasmus Paludan är en riktig clown, jag är dock mån om hans yttrandefrihet för vi bor i ett land där du har möjlighet att yttra dig och dra dåliga skämt och det är således även min rättighet som individ att tycka att både Paludan och Soneby är väldigt osmakliga.

Soneby är dock som sagt komiker och han driver om allt och alla, på ett mycket tråkigt sätt. Han drar skämt om pedofiler och pedofili, vilket förvisso jag tycker är osmakligt men det är inte samma sak som att vara en "peddo-kramare" eller att han ska behöva associeras med den faktiska pedofilens vidrigheter.
Du verkar inte fatta. Tror Soneby fattar nu. Soneby bedriver företag med en pedofil och förskönar pedofili. Ringer inga klockor alls hos dig? Ok, vi avvaktar och ser hur Soneby hanterar det. Jag tror att han komner ta avstånd. Jag tror helt enkelt att Soneby inte visste att han körde pedo-lobbyism, utan trodde han var en komiker som kan skämta om allt. Men tyvärr. Du kan inte skoja bort pefofili om du driver bolag ihop med en pedofil. Skämtet får liksom en annan klang då. Det borde väl till och med du fatta?!
Senast redigerad av sandyhell 2022-06-10 kl. 00:55.
Citera
2022-06-10, 00:55
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag lyssnade precis på segmentet och även en del andra ämnen dom rabblar upp, skiten är astråkig, torr och osmaklig men Dumpen verkar ha svårt att förstå att associationsskuld inte är en rimlig sak. Man kastar bajsmackor åt alla håll så fort dom möts av kritik eller satir.

Lika lite som Patrik själv ska få någon skuld för Viljos vidrigheter mot andra minderåriga (nu blev stackaren själv drabbad med) ska Martin Soneby få skuld för något han inte har gjort sig skyldig till.
Soneby är en usel komiker men tankarna går oavkortat till drevet mot en annan komiker/musiker för ett par år sen.
https://www.baaam.se/nu/mr-cool-och-pedofil-laten-pa-5-minuter-detta-har-hant/2912889
Citera
2022-06-10, 00:56
Medlem
Citat:
Du verkar inte fatta. Tror Soneby fattar nu. Soneby bedriver företag med en pedofil och förskönar pedofili. Ringer inga klockir alls hos dig? Ok, vi avvaktar och ser hur Soneby hanterar det. Jag tror att han komner ta avstånd.

En komiker förskönar inte saker, en komiker gör narr och skämtar om saker, du verkar inte förstå det alls. Lyssna på vad som faktiskt sägs, dom gör narr av precis allting och ja, det är osmakligt men det är inte anledning till att driva förtalskampanjer mot honom eller i ren associationsskuld kalla honom peddo-vurmare.

"HK" är styrelsesuppleant i företaget i fråga, du kanske bör läsa på vad en sådan faktiskt gör, jag hjälper dig på traven:

Citat:
Över hundratusen svenskar är styrelsesuppleanter i aktiebolag där de inte är aktivt verksamma. Styrelsesuppleant är normalt sett en passiv roll som inte medför något ansvar för aktiebolagets verksamhet. Syftet med att det ska finnas en styrelsesuppleant är att någon ska kunna träda in om de ordinarie styrelseledamöterna inte kan fullgöra sina uppdrag. Det kan vara kan vara i samband med sjukdom, dödsfall eller längre tids frånvaro. Andra anledningar kan också vara att en ordinarie ledamot avgår frivilligt, avsetts eller förlorar sin behörighet genom en rättsåtgärd. I samtliga fall styrelsesuppleanten träda in i styrelsen och se till att företaget exempelvis lämnar in en årsredovisning, inkomstdeklaration och betalar skatt. Om en ensam ägare till ett aktiebolag avlider kan dödsboet och så småningom de som ärver aktierna sammankalla en extra bolagsstämma för att välja en ny styrelse.

Citera
2022-06-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Soneby är en usel komiker men tankarna går oavkortat till drevet mot en annan komiker/musiker för ett par år sen.
https://www.baaam.se/nu/mr-cool-och-pedofil-laten-pa-5-minuter-detta-har-hant/2912889

Ja, även Mr Cool är olidligt tråkig och kass, men det drevet var lika orimligt som detta. Mr Cool har vidriga texter, det är min demokratiska rätt att tycka att hans låtar är vedervärdiga men det är fortfarande hans demokratiska rätt, speciellt som komiker, att göra kassa satir-"verk" och skämt. Jag personligen tycker att det är väldigt lågt och osmakligt att dra skämt som berör pedofili, det ger mig dock inte rätten att i ren associationsskuld förtala honom.

Har man något emot yttrandefrihet är Saudiarabien ett bättre alternativ än Sverige. Jag tycker väldigt mycket som sägs i yttrandefrihetens namn är förkastligt, jag värderar den dock lika mycket som jag värderar vårt rättssystemet för utan bägge blir vi ett odemokratiskt pissland.
Citera
2022-06-10, 01:29
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Patrik Ss nya sajt dumpen.se har fått utgivningsbevis, nåt som kanske gör att filmerna där pedosarna ställs till svars, får vara kver?
Första konfrontationen, gubbe i 60årsåldern tror har stämt träff med en 12-åring:
https://dumpen.se/2021/08/16/gammelgaddan-blev-blast-pa-tolvaring/

Enligt ett senare inlägg ska pedon blivit avstängd från sitt jobb.

Vad tror ni, OM sajten får ligga uppe, kommer den ha ett preventovt syfte?

Citat:
Och ändå vaktar du peddonas rygg. Och försvarar folk mot ped-anklagelser som ingen anklagat dem för. Och sen spammar du sönder hela tråden med dina eviga hack i skivan. Men du är förstås jättesmart. Det är väldigt intelligent att stånga sig blodig till ingen nytta alls. De enda som hejar på dig är väl.. ja, gissa vilka?
Du är ju ändock TS här, menar du att din trådstart inte är trådens ämne?

Tillägger ett citat:
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Tråden du hänvisar till handlar om Dumpen.se
Inte om enskilda personer som diskuteras på sidan.
Dessutom så hänger väl Dumpen.se inte ut någon? Det är läsarna själva som spekulerar.
Vill du diskutera ett enskikt ärende så kan du göra detta i tråden om den aktuella händelsen.
Tråden du uppmärksammar handlar om Dumpen.se. Inte om personerna som omskrivs, och dessutom inte är uthängda på denna sida.

admin
Senast redigerad av Anteaus 2022-06-10 kl. 01:51.
Citera
2022-06-10, 01:50
Medlem
Patrik hånskrattar mot utsatta barn
Sara uppvisar skrämmande låga kunskaper kring lagar i ETC-intervjun
Antalet uthängningar börjar sina

Dumpen har tappat rejäl fart senaste tiden. Patrik och Sara börjar uppträda allt mer desperat.
Börjar Swish-kranen sina tro?
Citera
2022-06-10, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det är riktigt illa. Dom tror dom kan göra hur dom vill eftersom tystnadskulturen är deras räddning. Svin är dom

Det är tur att du finns som kan berätta för dem vad dem får skämta om och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in