2022-06-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ukrainian troops suffer huge casualties as Russian forces outnumber them 20 to one in artillery and 40 to one in ammunition, new intelligence paints a grim and desperate picture of violent conflict on the front lines - The Independent

Now it's clear why the EU is stalling acceptance of Ukraine into their ranks. They are waiting for when there will simply be no one to accept.

https://t-me.translate.goog/s/boris_rozhin?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Tönt, även du vet att det här inte är sant så sluta posta sånt här trams.

Hade det sett ut såhär hade väl Ryssland tagit severedonetsk redan eller hur?

Situationen på marken talar ju för sig själv.
Citera
2022-06-10, 09:14
Medlem
Vänligen notera att nu skall Baltstaternas frigörelse ogiltigförklaras och att Ryssland har haft hårda ord mot Polen. Det här är på regeringsnivå så typ att M eller S hade lagt ett skarpt förslag.
Citera
2022-06-10, 09:15
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Japp, Ryssland har verkligen gjort bort sig riktigt ordentligt här.

Dom hade ju lite streetcred och en röst ändå som lyckades tvinga till sig fördelar, nu är dom bara paria.

Att dom sedan klottrar lite saker på en tavla i en skola gör det ännu mer pinsamt, haha.
Citera
2022-06-10, 09:17
Medlem
Citat:
Det är irrelevant, det som är relevant är att Ryssland för krig i Ukraina, håll dig till ämnet.

Jag håller mig till ämnet angående den militära operationen. Västs vapen bombar urkainare inne i urkaina. Om nu väst ger långdistansmissiler bombar urkainare Ryssland.
Citera
2022-06-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag håller mig till ämnet angående den militära operationen. Västs vapen bombar urkainare inne i urkaina. Om nu väst ger långdistansmissiler bombar urkainare Ryssland.

Vore det fel att bomba Ryssland tycker du?
Citera
2022-06-10, 09:18
Medlem
goseigens avatar
Putler talar på årsdagen av en annan tyranns födelse.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10902225/Swedish-King-Finnish-president-rushed-Baltic-island-hours-Putin-issued-veiled-threat.html

Som sagt, det handlar i mycket om hans egna drömmar om ett stort Ryssland som rättmätigt skall kontrollera stora delar av östra Europa.

Jag är helt säker på att han sitter och snickrar på byggsatsen Shtandart hemma, allt medan han tar sig ännu en vodka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_frigate_Shtandart
Citera
2022-06-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Helt riktigt, EUs länder betalar notan för situationen som USA provocerade fram, USAs ide från början helt och hållet. Det handlar om dollar och energi. Nu ska Biden åka till Saudi och tigga energi efter att i sin valkampanj kallat Saudi för en paria som man aldrig ska prata med.

Hur tänker du att USA provocerade fram kriget?

Är Ryssland oskyldiga här?

Jag tycker du provocerar mig så då ger det mig rätt att våldta dina barn och slå sönder ditt hus?

Du är ju fan helt slut.
Citera
2022-06-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Pa rymmen fran armen? Alla ukrainska man maste ta till vapen.

Max 15 år var dessa ungdomar så tror inte att ungdomar har någon vapenplikt eller att dessa inte kan lämna landet med sin mor.
Citera
2022-06-10, 09:24
Medlem
Citat:

Jag tycker du provocerar mig så då ger det mig rätt att våldta dina barn och slå sönder ditt hus?

Du är ju fan helt slut.

Ta din vrede och hjälp urkaina på plats. Det finns orsaker till konflikten och alltid bra att veta vilka.
Citera
2022-06-10, 09:25
Medlem
Citat:
Vänligen notera att nu skall Baltstaternas frigörelse ogiltigförklaras och att Ryssland har haft hårda ord mot Polen. Det här är på regeringsnivå så typ att M eller S hade lagt ett skarpt förslag.

Känns som om det nu bara är en tidsfråga innan Ryssland börjar överväga att ogiltigförklara Polens självständighet. Vi måste ju komma ihåg att Sovjet och Tyskland i samförstånd utplånade Polen 1939 och det enda som etablerade Polens självständighet efter kriget var en överenskommelsen mellan Sovjet, USA och Storbritannien om gränsdragningen efter kriget. Ogiltigförklarar man den överenskommelsen kan man hävda att Polen inte existerar som självständig stat.
Citera
2022-06-10, 09:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Du är ju fan helt slut.

Att någon provocerar står inte i motsättning till att en förövare är skyldig.
Citera
2022-06-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Att någon provocerar står inte i motsättning till att en förövare är skyldig.

Hur tänker du här, att Ryssland är förövare och bör straffas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in