2022-06-10, 02:59
Medlem
Sluta skriv en massa blaj i tråden. Fram med NAMNET.
Citera
2022-06-10, 03:58
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fram med namnet nu. Det ligger i allmänhetens intresse att det kommer ut
Berätta gärna hur det ligger i allmänhetens intresse. Tillhandahåll domen om du vill, finns ingen anledning att skriva ut namn med tanke på det brottet hon dömdes för. Händelseförloppet är, enligt artikeln inte heller speciellt klandervärt.
Citera
2022-06-10, 04:18
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Känns som vi kommer få se mer sånt här efter rättegången med Johnny Depp och Amber Heard.
Det är inte längre trendigt att vara feminist.
Citera
2022-06-10, 04:43
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Känns som vi kommer få se mer sånt här efter rättegången med Johnny Depp och Amber Heard.
Det är inte längre trendigt att vara feminist.
Vad grundar du det på, lite mer exakt? Ett uppmärksammat fall, klart allmänheten har åsikter och synpunkter.
Citera
2022-06-10, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Vad grundar du det på, lite mer exakt? Ett uppmärksammat fall, klart allmänheten har åsikter och synpunkter.
Feminismen hade sin peak vid starten av me2. Alla hakade på och män hängdes ut helt helt utan bevis. Man bara antog att kvinnorna talade sanning och de skulle hyllas för det.

Man började dock se början på slutet av denna häxjakt när det var uppenbart att Cissi Vallin gjort sig skyldig till förtal av den hycklande feministen Fredrik Virtanen. Tänkte inte gå in mer i detalj här, men förhoppningsvis vet folk ungefär vad som hände.

För övrigt tycker jag att man märkt i sin vardag att och ute på krogar och fester att det inte längre är coolt att yttra sina feministiska åsikter. De får mothugg direkt och feministerna får backa. Alternativt har de en livlig diskussion som de oftast förlorar.

Spiken i kistan för feministerna är nu rättegången med Johnny Depp och Amber Heard som hela världen fått skåda.
Citera
2022-06-10, 05:21
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Feminismen hade sin peak vid starten av me2. Alla hakade på och män hängdes ut helt helt utan bevis. Man bara antog att kvinnorna talade sanning och de skulle hyllas för det.

Man började dock se början på slutet av denna häxjakt när det var uppenbart att Cissi Vallin gjort sig skyldig till förtal av den hycklande feministen Fredrik Virtanen. Tänkte inte gå in mer i detalj här, men förhoppningsvis vet folk ungefär vad som hände.

För övrigt tycker jag att man märkt i sin vardag att och ute på krogar och fester att det inte längre är coolt att yttra sina feministiska åsikter. De får mothugg direkt och feministerna får backa. Alternativt har de en livlig diskussion som de oftast förlorar.

Spiken i kistan för feministerna är nu rättegången med Johnny Depp och Amber Heard som hela världen fått skåda.
Fallet Vallin/Virtanen ska inte jämföras med Depp/Heard, enligt mig. Ingen av de två fallen har med feminism att göra, eller vad tycker du?

Denna häxjakt som du beskriver, ge gärna fler exempel på händelser som påvisar detta.

EDIT: Läste som hastigast igenom dina tidigare inlägg, håll dig gärna från att besvara mina funderingar. Tack på förhand.
Senast redigerad av Lisauppsala87 2022-06-10 kl. 05:26.
Citera
2022-06-10, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har arbetat med grova brottslingar inom kriminalvården ... Jag har haft flertalet intagna som pucklat på en man och fått mer än fyra års fängelse ... Inte en enda som pucklat på en kvinna...

När det gäller mördarna - min huvudsakliga grupp av intagna -- så var det få som dödat en kvinna och många som dödat män ... Vill du att jag skall gå inpå skillnaden för att bli dömd också?

Om våld mot kvinnor är så ovanligt som du själv säger och våld mot män är så omfattande som du säger - är det då inte ett problem som borde lyftas mer?

Och du har rätt. Statistiken talar även samma tydliga språk som dina upplevelser, så jag kan bekräfta din bild av verkligheten. Män är offren.

Och trots att män är offren så ska de låsas in fast de inte ha gjort något och de får skylla sig själva. Är det rätt att oskyldiga människor buras in? Är det inte våldsutövning att låsa in män i ett rum mot deras vilja?

Här begås alltså våldshandlingar mot en oskyldig och det förminskas med att lyfta ett problem som knappt existerar i jämförelse.

Varför förminskar du utsatta offer och skambelägger dem?
Citera
2022-06-10, 06:11
Medlem
Kallas de Straff, hin borde hävdas ut infp minst 5 år
Citera
2022-06-10, 06:11
Citat:
Fallet Vallin/Virtanen ska inte jämföras med Depp/Heard, enligt mig. Ingen av de två fallen har med feminism att göra, eller vad tycker du?

Denna häxjakt som du beskriver, ge gärna fler exempel på händelser som påvisar detta.

EDIT: Läste som hastigast igenom dina tidigare inlägg, håll dig gärna från att besvara mina funderingar. Tack på förhand.

Varför ska han ge fler exempel när han redan gjort det?
Citera
2022-06-10, 06:18
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Varför ska han ge fler exempel när han redan gjort det?
Att Vallin bedrev någonting som kan benämnas som häxjakt är vi nog alla överens om. Men sen då? Den typen av begrepp måste grunda sig i någonting mer, tänker jag.
Citera
2022-06-10, 06:52
Medlem
Citat:

Visst finns det likheter. En kvinna ljuger och förtalar en man. För ett par år sedan kunde kvinnorna lättare komma undan med det. Situationen ser ut att ha ändrats. Vinden verkar ha vänt. Feminismens storhetstid är över.
Citera
2022-06-10, 07:02
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.gd.se/2022-06-09/jonas-a...lt-var-en-logn

"Jonas bjöds hem av tjejen han hade haft kontakt med. Träffen blev märklig och slutade med att han gick hem. Ett par timmar senare var han anhållen – misstänkt för våldtäkt. Men allt var en lögn.

När tidningen pratar med Jonas är han lättad. Han har precis tagit del av domen. Tjejen som anklagade honom för våldtäkt fälldes av Gävle tingsrätt.".

Kan tyvärr inte se hela artikeln. Någon som vet mer? T.ex. vem det är som ljuger om våldtäkt?

Förstår jag det. Vem vill få sitt liv förstört med nåt som inte ens har hänt. Bra att hon åkte dit.

Kan tyvärr inte svara på dina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Tjejen erkände själv för polisen att hon ljugit. Polisen berättade det för "Jonas" som gjorde en anmälan.

Det konstiga var att han uppfattat tjejen som påverkad, att hon pratat i telefonen med någon och sagt "Jonas är här" osv. Killen har fått en dålig känsla helt enkelt. De har kyssts men inte mer, killen avbröt och lämnade. Några timmar senare kom polisen och hämtade honom.

Tjejen skyller på att hennes pojkvän tvingade henne att anmäla och att han var med henne vid anmälan mm.

Allt enligt artikeln.

Skylla på pojkvännen. Var det med pistolhot dom gick in på polisstationen eller 😅 vilken sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in