Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag har arbetat med grova brottslingar inom kriminalvården ... Jag har haft flertalet intagna som pucklat på en man och fått mer än fyra års fängelse ... Inte en enda som pucklat på en kvinna...
När det gäller mördarna - min huvudsakliga grupp av intagna -- så var det få som dödat en kvinna och många som dödat män ... Vill du att jag skall gå inpå skillnaden för att bli dömd också?
Om våld mot kvinnor är så ovanligt som du själv säger och våld mot män är så omfattande som du säger - är det då inte ett problem som borde lyftas mer?
Och du har rätt. Statistiken talar även samma tydliga språk som dina upplevelser, så jag kan bekräfta din bild av verkligheten. Män är offren.
Och trots att män är offren så ska de låsas in fast de inte ha gjort något och de får skylla sig själva. Är det rätt att oskyldiga människor buras in? Är det inte våldsutövning att låsa in män i ett rum mot deras vilja?
Här begås alltså våldshandlingar mot en oskyldig och det förminskas med att lyfta ett problem som knappt existerar i jämförelse.
Varför förminskar du utsatta offer och skambelägger dem?