2022-06-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Priset för Ryssland kan bli högt även..., bli vasallstat "light" till Kina.
Absolut.

Ryssland försökte närma sig Europa, men USA ville inte det. Och nu söker man sig till Asien. Där ca 60% av jordens befolkning lever. På gott och ont.
Citera
2022-06-09, 21:56
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/v8o1g1/reportedly_the_warehouse_of_the_zagorsk/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Brand i Ryssland Zagorsk. Säkert sabotage.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/v8n71i/in_melitopol_the_invaders_began_to_look_for/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Döda Ryssar i Melitopol
Citera
2022-06-09, 21:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag förstår inte alls ditt inlägg. Vilka är "man" till att börja med?

Utifrån argument som Putin själv motiverar sina specialoperationer kan jag bara konstatera att Ryssland har intressen i dessa länder, speciellt de som hyser ryska minoriteter som folkmördas av nazister.

Ryssland har inga som helst mer lagliga intressen i Ukraina än vad jag har på min grannes tomt när min granne grillar korv på sin kolgrill: Grannen kan grilla korv så mycket han vill! -Jag tänker inte som en jävla utlännings-skurk (som Putin eller övriga elakartade feltänkare) "invadera" grannens tomt för grannen "gör som han vill". I och för sig grillar min granne rätt bra korv..

Vilka menar du "folkmördas av nazister"? -Är du möjligtvis putinist?
Citera
2022-06-09, 21:59
Medlem
HAARPs avatar
Ser ut som ryssarna till slut fått sitt brohuvud på andra sidan Donets.
https://i.imgur.com/u4UqxpG.jpg
Men inget som man får se eller läsa om på liveuamap,
Citera
2022-06-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
ja vad ska detta sluta i ? ryssarna öppnar för WW3, o de verkar förtjust i tanken,,, vilka as det är!

Det är ryssarnas sätt att tala om att dom är en supermakt som kan sätta sig över alla internationella regler, förordningar och överenskommelser. Det är ett spel där man hela tiden försöker flytta gränserna över på motståndarnas planhalva. Min uppfattning är att man från början skulle ha gjort klart för dårarna i Ryssland att detta kommer att kosta, ekonomiskt, materiellt och mänskligt. Det måste finnas produktionsekonomer med som kan analysera ryssarnas ekonomiska och industriella styrka, sett med dagens ögon är det ju inte mycket att komma med. Förresten så det mänskliga skiter dom ju fullständigt i vi skickar mera kanonmat har ju alltid varit deras ledstjärna.
Citera
2022-06-09, 22:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ryssland har inga som helst mer lagliga intressen i Ukraina än vad jag har på min grannes tomt när min granne grillar korv på sin kolgrill: Grannen kan grilla korv så mycket han vill! -Jag tänker inte som en jävla utlännings-skurk (som Putin eller övriga elakartade feltänkare) "invadera" grannens tomt för grannen "gör som han vill". I och för sig grillar min granne rätt bra korv..

Vilka menar du "folkmördas av nazister"? -Är du möjligtvis putinist?
Ända sedan Putin invaderade Ukraina har jag tagit ställning för Ukraina och jag avskyr Ryssland 2022.

Jag försökte något sarkastiskt förklara med rysk logik hur de betraktar sin omvärld och hur de resonerar.
Utifrån skojarargumenten de kör mot Ukraina kan de likaväl använda samma argument för att denazifiera ett annat land. Något man kan skratta åt om det inte vore för att de menar allvar och är så våldsamma.
Citera
2022-06-09, 22:05
Medlem
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/v8m9da/new_contender_for_the_highest_russian_tank_turret/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Den ryska autoloadern levererar ännu en till flygande turret.
Citera
2022-06-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ser ut som ryssarna till slut fått sitt brohuvud på andra sidan Donets.
https://i.imgur.com/u4UqxpG.jpg
Men inget som man får se eller läsa om på liveuamap,

det där området har man väl haft ganska länge och dom behöver inte passera donets för att nå det ens.

edit:fel av mig tänkte på fel område
Senast redigerad av painkiler 2022-06-09 kl. 22:10.
Citera
2022-06-09, 22:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ända sedan Putin invaderade Ukraina har jag tagit ställning för Ukraina och jag avskyr Ryssland 2022.

Jag försökte något sarkastiskt förklara med rysk logik hur de betraktar sin omvärld och hur de resonerar.
Utifrån skojarargumenten de kör mot Ukraina kan de likaväl använda samma argument för att denazifiera ett annat land. Något man kan skratta åt om det inte vore för att de menar allvar och är så våldsamma.

Okej, i så fall förstår jag lite bättre.
Citera
2022-06-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
A resident of Kherson responded on the topic of fake "horror stories" about her city

In this city, the situation is now calm - even despite the active capture of the same former SBU employees , she said.

According to the author of the video, "everyone sees what he wants to see . " The girl made a witty analogy of how rumors about "horrors in Kherson" spread.

On our own behalf, we add that we would like to hope for a speedy solution to the problem of "suspended state" of Kherson , as mentioned by a local resident

https://t-me.translate.goog/denazi_UA/12283?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Ytterligare en obskyr skräpkälla med ointressant innehåll. Du håller verkligen på från dag till kväll.......

Medan du söker med ljus och lykta efter ryssvänliga trivialiteter att tynga ner tråden med sitter den galne barnamördaren, dåren i Kreml, och drömmer sig tillbaka några hundra år till tiden när Peter den Store krigade mot Sverige:

– Peter den Store stred i Stora nordiska kriget i 21 år. Det kan framstå som att han var i krig med Sverige, att han tog något från dem. Men han tog inget, han återbördade (det som tidigare var ryskt), sa Putin.

https://omni.se/putin-lyfte-sverige-under-peter-den-storehyllning/a/z7pgPq

Inse att karln är sjuk. I precis hela huvudet. Han kommer aldrig sluta vid Ukraina. Absolut ingen idé att förhandla med denne djupt störda individ, bara att besegra så fort som möjligt och förpassa till historiens skräphög där han hör hemma.
Citera
2022-06-09, 22:09
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
det där området har man väl haft ganska länge och dom behöver inte passera donets för att nå det ens.

De hade inte det i förrgår åtminstone. Och jo man måste passera Donets. Därför Ukraina sprängde bron vid klostret.
Citera
2022-06-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
De hade inte det i förrgår åtminstone. Och jo man måste passera Donets. Därför Ukraina sprängde bron vid klostret.

jo kollade fel på kartan, det stämmer det du säger. Gjorde en edit på förra posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in