2022-06-09, 15:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hmm, fast den har ju en väldigt enkel förklaring. 2014 så invaderade Ryssland både Krim och Donbass och en Antirysslandvåg sköljde över Ukraina. Jag förstår att Ukraina blev förbannade på Ryssland då.

Konev och Zhykov räddade Ryssland undan Nazisterna, absolut. Jag tror dock inte att någon i väst ser dem som hjältar. Lika lite som Ryssarna ser Patton och Bradley som hjältar.

Denna antirysslandvåg i Ukraina kommer tyvärr bara att bli starkare. De vill inte ha med Ryssland att göra vilket givetvis är obra om man är proryss och bor i Ukraina. Men man måste komma ihåg att Ryssland startade allting.

Absolut gällande att fler vänder sig från Ryssland när missilerna regnar. Dock ser en stor del av dem ändå att detta krig är skapat av Kiev och Usa. Så det är lite Balkan liknade på vissa håll dvs en jävla soppa. Så här skriver min bekant oavsett om jag håller med.

” Donetsk and Luhansk were against our new government, on the west of Ukraine our government turn on the army weapons and they went to kill our people on Donetsk and Luhansk, afterwards my government said that it’s Russia came to our lands, Crimea saw what our people doing on the east of Ukraine and we’re glad that Russians came to them without any shot they join Russia! And our news start this fucking propaganda”

Ja jag anser Ryssland startade kriget helt klart.
Citera
2022-06-09, 15:43
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
” Donetsk and Luhansk were against our new government, on the west of Ukraine our government turn on the army weapons and they went to kill our people on Donetsk and Luhansk, afterwards my government said that it’s Russia came to our lands, Crimea saw what our people doing on the east of Ukraine and we’re glad that Russians came to them without any shot they join Russia! And our news start this fucking propaganda”
Det finns säkert de Ukrainare som tycker exakt som ovan.

Sedan finns det de som inte tycker de. Vilka är i majoritet? Vilka har rätt?
https://theconversation.com/most-people-in-separatist-held-areas-of-donbas-prefer-reintegration-with-ukraine-new-survey-124849

Du har rätt i att det är en jäkla soppa.
Citera
2022-06-09, 15:58
Medlem
fyras avatar
Så sjukt jävla korkat att tro att Ryssland spenderar miljarder i ett krig pga ideologiska övertygelser. Har du inte förstått att ideologi är ett propagandaverktyg? Även i Sverige.
Citera
2022-06-09, 16:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Sen när i hela världshistorien har nazismen varit nationalistisk? Nazism är terrorism.

Rashygien o sånt är en sak , nationalism en annan , nazism en tredje. Du likt många andra tycks ha blandat ihop de 3

Kul och innovativt med en som hittar på helt nya ideologier.

Nazismen är uttalat antiglobalistisk. Om den även är terroristisk så motsäger det inte den ideologin.
Citera
2022-06-09, 16:55
Medlem
Jag är på Ukrainas sida, inte presidenten.
Litar ALDRIG på politiker, i vilket land vi än snackar om.

Att Volodymyr Zelenskyj är en korrupt pajas tror jag vi alla förstår.
Citera
2022-06-09, 17:42
Medlem
I väst är nazist en sak och i Ryssland är nazist en annan sak. Definitionerna är olika i olika länder. Blir lätt missförstånd. Och många missförstånd skapas med flit.

Väst kämpar för en total frigörelse från kristen moral. Alla ska bli fria grisar med sperma i ansiktet. I Ryssland finns gamla värderingar kvar.

Det hela är en kamp mellan det nya o det gamla. Eller mellan judar och vita.
Citera
2022-06-09, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kul och innovativt med en som hittar på helt nya ideologier.

Nazismen är uttalat antiglobalistisk. Om den även är terroristisk så motsäger det inte den ideologin.

Nazism är globalism. Nazism härstammar från katolsk idétradition som baseras på bibelns ord om raser. Och katolicism /bibeln är globalistisk. Ultraglobalistisk. Nazism är bara en särskild form av globalism men fortfarande nära sammankopplat med globalismens grundidé. (Att alla ska tillhöra den katolska kyrkan och om inte så ska de lida)

Nå hur känns det att stödja terrorister? Är du stolt över dig själv?
Citera
2022-06-09, 18:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nazism är globalism. Nazism härstammar från katolsk idétradition som baseras på bibelns ord om raser. Och katolicism /bibeln är globalistisk. Ultraglobalistisk. Nazism är bara en särskild form av globalism men fortfarande nära sammankopplat med globalismens grundidé. (Att alla ska tillhöra den katolska kyrkan och om inte så ska de lida)

Nå hur känns det att stödja terrorister? Är du stolt över dig själv?

Du yrar.

Jag är själv en del av eliten och därmed hängiven globalist. Men målet är verkligen inte katolicism.

Nazisterna däremot är extremt antiglobalistiska.

Nu avslutar jag detta off topic-spår.

Lycka till med tänkandet.
Citera
2022-06-09, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du yrar.

Jag är själv en del av eliten och därmed hängiven globalist. Men målet är verkligen inte katolicism.

Nazisterna däremot är extremt antiglobalistiska.

Nu avslutar jag detta off topic-spår.

Lycka till med tänkandet.

Nazister = kristna terrorister

Ukraina = nazister = kristna terrorister

Svenskar som stödjer Ukraina = terroristsympatisörer

De som stödjer Ukraina är alltså nazister och hemska människor som förtjänar att frysas ut från vårt protestantiska samfund o samhälle. Vi är inga terrorister, Vi är ta mig fan bäst i världen och Ryssland förtjänar respekt för att de tar itu med terroristerna. Bra jobbat Ryssland! Ukrainare ska ta hand om sitt land och sluta terrorisera sin egen befolkning som is-terrorister. Till dess ska de inte ha en uns stöd. Stödet ska gå till att skydda civila och vi som står på Ryssland sida bryr oss mer om ukrainska civila och deras rätt att leva i fred och frihet än vad lögnaktiga terroristsympstisatörer gör. Nazisternas återkomst är här och vi lever mitt bland dom bara att den här gången har de kryddat till det med lite utomeuropeiska icke-vita invandrare haha de har verkligen ställt till det.. Kan man lugnt säga.. Och därför måste man få stopp på dom. Ryssland gör rätt i att sätta hårt mot hårt för det är det enda språk kristna terrorister förstår.
Citera
2022-06-09, 18:25
Avslutad
Finns inga "good guys" i denna vidriga globalist-maktkamp mellan tankie-eurasianister och gramscistiska väst.

Stay out of it. Låt Isengård (väst) och Mordor (öst) krossa varandra.
Citera
2022-06-09, 18:37
Medlem
Vi kommer få lära oss detta när USA trycker oss hårt in i en hörn och tvingar oss köpa en massa skit. Tänk att de har säkert fört in massa agenter idag här och vi är öppna som en bok åt dom. De har säkert avlyssningar på massa människor men vi fortsätter tar den i dajmen.
Citera
2022-06-09, 18:55
Medlem
Citat:
Säger nån som heter steghail..

Covert-nazist!

Det är ukrainare som mördar sin egen befolkning. Ryssarna försvarar människor ifrån detta. Medan européerna förstör för allt och alla när de tror de räddar folk de idioterna. Bättre ni bara håller er till alperna och slutar lägga er i världspolitiken. Jag tror det blir bäst så . Bort med er ni har ställt till med tillräckligt

Du har verkligen tagit in Putin-propagandan i alla hål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in