Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Hmm, fast den har ju en väldigt enkel förklaring. 2014 så invaderade Ryssland både Krim och Donbass och en Antirysslandvåg sköljde över Ukraina. Jag förstår att Ukraina blev förbannade på Ryssland då.
Konev och Zhykov räddade Ryssland undan Nazisterna, absolut. Jag tror dock inte att någon i väst ser dem som hjältar. Lika lite som Ryssarna ser Patton och Bradley som hjältar.
Denna antirysslandvåg i Ukraina kommer tyvärr bara att bli starkare. De vill inte ha med Ryssland att göra vilket givetvis är obra om man är proryss och bor i Ukraina. Men man måste komma ihåg att Ryssland startade allting.
Absolut gällande att fler vänder sig från Ryssland när missilerna regnar. Dock ser en stor del av dem ändå att detta krig är skapat av Kiev och Usa. Så det är lite Balkan liknade på vissa håll dvs en jävla soppa. Så här skriver min bekant oavsett om jag håller med.
” Donetsk and Luhansk were against our new government, on the west of Ukraine our government turn on the army weapons and they went to kill our people on Donetsk and Luhansk, afterwards my government said that it’s Russia came to our lands, Crimea saw what our people doing on the east of Ukraine and we’re glad that Russians came to them without any shot they join Russia! And our news start this fucking propaganda”
Ja jag anser Ryssland startade kriget helt klart.