2022-06-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Svenskar är efterblivna nazister som älskar muslimer. För de är som muslimer själva. Patriarkala äckliga pissmänniskor som sympatiserar och tycker synd om terrorister. För var dag som går blir Sverige alltmer nazistiskt, för det är vad svenskar är. Nazistskabb och syltryggar. Fyfan vilket patetiskt folk. Nazistfolket. De kommer aldrig fatta nånting de jävla idioterna . Till och med Astrid Lindgren sympatiserade med Hitler. Sverige är kört , förlorat. Ingen idé att bry sig människor är ändå totalt värdelösa existenser som lika gärna kan förinta sig själva ingen bryr sig ändå om ni dör

Om nu "nazism" är problemet så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries
Citera
2022-06-09, 13:24
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser på nyhetssidor, facebook och andra platser att i princip hela Sverige lurats att det är synd om stackars Ukraina som blivit attackerade av stora elaka Ryssland. Alla ser bilder på människor i krig men ingen tar sig tiden att tänka själva.

Fokus hamnar konstant på de civila men ingen verkar vilja se sanningen, att Ukrainas regim är fruktansvärd. Ukraina är ett korrupt land där presidenten är mer diktator än Putin någonsin varit. Han har lurat Europa så det bara sjunger om det, alla tror han är någon slags modig soldat som bryr sig om folket. Han är skicklig, hans falska propaganda har fungerat. Folkmorden Ukraina gjort mot Ryssar har ingen ens förstått att de hänt, så duktig har den jäveln varit på sin propaganda.

Han offrar nu sitt eget folk, nekar Rysslands sjysta krav och förstör Ukraina för all framtid, medan han själv blir mäktigare och rikare varje dag.

Snart kommer Zelensky att kräva att Ukraina ska få gå med i både EU och NATO, han är ett sånt jävla manipulativt svin så att det inte finns.

Kommer svensken NÅGONSIN förstå att det är Ukraina som är bad guys här och att Rysslands invasion var rättfärdigad? Kommer historien skrivas på fel sätt? Kommer de ens försöka se båda sidor eller är gemene svensk så sjukt hjärntvättad av politiker och media att de inte ens kommer försöka. Jag tror tyvärr det.

Kommer nu få massa svar som "rysstroll" eller "det var ju Ryssland som började" etc, som bevisar min poäng att många inte ens VILL försöka se båda sidor.

Det är tragiskt, inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Ryssland, bara att svinet Zelensky kommer komma undan med sina brott och den stora tragedin är att vanliga människor är för lättlurade och går på alla lögner.

Det är bara perceptionen de skapar via media som gör att du tror att alla hejar på ukraina. I verkligheten ser det inte alls ut så, gå ut och snacka med några människor så får du se. De flesta vet hur det ligger till, och du har helt rätt i din TS. Men det är förjävligt vilka lögnaktiga och propagandistiska medier vi har, alla måste börja bojkotta lögnmedierna så att de inte få någon inkomst via reklamklick som svinen lever på som t.ex aftonbladet.
Citera
2022-06-09, 13:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Bandera är ju en nationalhjälte av många i den nuvarande Kievlednigen och räknas av många som kollaboratör till Nazismen. De har satt upp statyer av honom runt om i Ukraina senaste åren.
Senaste åren? Vad har du för belägg för det?? De statyerna jag sett av honom restes mellan 2000 till 2010. Långt innan nuvarande regering och innan procentandelen ultranationalister i Ukraina gick från 10% till 2%.

Är han fortfarande en nationalhjälte för den nuvarande Kyivledningen?

Han är diskutabel helt klart men ren Nazikollaboratör vete katten. Han satt ju i nazistiskt koncentrationsläger under kriget. Vad jag vet så strävade han efter ett självständigt Ukraina med olika metoder som en del ses som tvivelaktiga.

Citat:
Det är väl tex en sak de ryssvänliga pekar på. Men givetvis finns inget som rättfärdigar en invasion. Men Putin använder det för att få med sin hemmaopinion precis som usa pratade om bäbisar som mördades och togs ut från kuvöser för att få med sig opinionen att gå in i Irak. Kriget viktigaste vapen = propaganda..
Den håller jag med om.
Citera
2022-06-09, 13:35
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Senaste åren? Vad har du för belägg för det?? De statyerna jag sett av honom restes mellan 2000 till 2010. Långt innan nuvarande regering och innan procentandelen ultranationalister i Ukraina gick från 10% till 2%.

Är han fortfarande en nationalhjälte för den nuvarande Kyivledningen?

Han är diskutabel helt klart men ren Nazikollaboratör vete katten. Han satt ju i nazistiskt koncentrationsläger under kriget. Vad jag vet så strävade han efter ett självständigt Ukraina med olika metoder som en del ses som tvivelaktiga.

Den håller jag med om.
Du har säkert koll jag bara lyssnade på en kompis i kharkiv men de är ju mer pro rysk där. Ukrainska.

” And last 8 years my government made him as a hero, Making monuments . My grandgrandpa was fighting against nasizt and such people like Bandera! Many of us don’t forget about that”
Citera
2022-06-09, 13:35
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ser på nyhetssidor, facebook och andra platser att i princip hela Sverige lurats att det är synd om stackars Ukraina som blivit attackerade av stora elaka Ryssland. Alla ser bilder på människor i krig men ingen tar sig tiden att tänka själva.

Fokus hamnar konstant på de civila men ingen verkar vilja se sanningen, att Ukrainas regim är fruktansvärd. Ukraina är ett korrupt land där presidenten är mer diktator än Putin någonsin varit. Han har lurat Europa så det bara sjunger om det, alla tror han är någon slags modig soldat som bryr sig om folket. Han är skicklig, hans falska propaganda har fungerat. Folkmorden Ukraina gjort mot Ryssar har ingen ens förstått att de hänt, så duktig har den jäveln varit på sin propaganda.

Han offrar nu sitt eget folk, nekar Rysslands sjysta krav och förstör Ukraina för all framtid, medan han själv blir mäktigare och rikare varje dag.

Snart kommer Zelensky att kräva att Ukraina ska få gå med i både EU och NATO, han är ett sånt jävla manipulativt svin så att det inte finns.

Kommer svensken NÅGONSIN förstå att det är Ukraina som är bad guys här och att Rysslands invasion var rättfärdigad? Kommer historien skrivas på fel sätt? Kommer de ens försöka se båda sidor eller är gemene svensk så sjukt hjärntvättad av politiker och media att de inte ens kommer försöka. Jag tror tyvärr det.

Kommer nu få massa svar som "rysstroll" eller "det var ju Ryssland som började" etc, som bevisar min poäng att många inte ens VILL försöka se båda sidor.

Det är tragiskt, inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Ryssland, bara att svinet Zelensky kommer komma undan med sina brott och den stora tragedin är att vanliga människor är för lättlurade och går på alla lögner.

Det är inte svinaktigt att invadera ett fritt och demokratiskt land? Ja rysstroll kommer du att få till svar eftersom du är det.
Citera
2022-06-09, 13:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du har säkert koll jag bara lyssnade på en kompis i kharkiv men de är ju mer pro rysk där. Ukrainska.

And last 8 years my government made him as a hero, Making monuments . My grandgrandpa was fighting against nasizt and such people like Bandera! Many of us don’t forget about that”

Jo, det låter helt klart lite tvivelaktigt. Bandera fick ju utmärkelsen Hero of Ukraine redan 2010 men den blev återtagen och annullerad. Förslag kom att återuppta utmärkelsen 2019 men röstades ner.

Men att Putin anspelar på Ukrainska nazister är "smart" eller hur man nu ser på saken. Det finns många ryssar som hatar nazister på alla sätt så propagandan slår snabbt rot. Det kanske är det som har drabbat din vän.
Citera
2022-06-09, 13:47
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jo, det låter helt klart lite tvivelaktigt. Bandera fick ju utmärkelsen Hero of Ukraine redan 2010 men den blev återtagen och annullerad. Förslag kom att återuppta utmärkelsen 2019 men röstades ner.

Men att Putin anspelar på Ukrainska nazister är "smart" eller hur man nu ser på saken. Det finns många ryssar som hatar nazister på alla sätt så propagandan slår snabbt rot. Det kanske är det som har drabbat din vän.

Säkert hon och de flesta hon känner i kharkiv har god syn på Ryssland och hatar Usa. Nu är de såklart förtvivlades på att ryssarna attackerar dem. Men deras syn är att detta är provocerat av usa.

” In Kharkiv hospital many European soldiers right now from Poland and USA, It’s information on tweeter from people who is working there”
Citera
2022-06-09, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Zelenskyj är rysktalande jude men självklart är han nazist som vill döda alla ryssar.
Hans tre farbröder och deras familjer blev mördade av nazister och han har stolt pratat om hur hans Pappa krigade med röda armén mot nazisterna, men självklart är han helt omvänd nu och har blivit en judisk nazist som vill mörda ryssar.
Ni är så fruktansvärt korkade, att det inte är någon idé att ens diskutera med er, åk du till det fantastiska Ryssland och drick vodka och ge bort alla dina pengar till oligarkerna.

Säger nån som heter steghail..

Covert-nazist!

Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Klart som fan. Det är ju krig.
Hur många Ryska barn har dött i den här konflikten om du ställer det mot Ukrainska barn?

Jag skulle också tok-hata Ryssar om jag vore Ukrainare.

Ryssland är inte ngt offer i det här.

Dina tankar för mig till Orwells ”1984”…

Det är ukrainare som mördar sin egen befolkning. Ryssarna försvarar människor ifrån detta. Medan européerna förstör för allt och alla när de tror de räddar folk de idioterna. Bättre ni bara håller er till alperna och slutar lägga er i världspolitiken. Jag tror det blir bäst så . Bort med er ni har ställt till med tillräckligt
Citera
2022-06-09, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Wow. Här har du verkligen tänkt till. ’Nazister, därmed globalister’. Hur kan du få en nationalistisk, antiglobalistisk rörelse till att bli globalistisk?

Sen när i hela världshistorien har nazismen varit nationalistisk? Nazism är terrorism.

Rashygien o sånt är en sak , nationalism en annan , nazism en tredje. Du likt många andra tycks ha blandat ihop de 3
Citera
2022-06-09, 15:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Jag frågade hur hennes krets såg på det nu och fick detta svar

” allt började 2014 när monumentet till Lenin, som var ett UNESCO-arv, började rivas i Kharkov
sedan började de avkommunisering, och monument över verkliga hjältar som marskalk Zhukovie och marskalk Konev började rivas”
Citera
2022-06-09, 15:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag frågade hur hennes krets såg på det nu och fick detta svar

” allt började 2014 när monumentet till Lenin, som var ett UNESCO-arv, började rivas i Kharkov
sedan började de avkommunisering, och monument över verkliga hjältar som marskalk Zhukovie och marskalk Konev började rivas”
Hmm, fast den har ju en väldigt enkel förklaring. 2014 så invaderade Ryssland både Krim och Donbass och en Antirysslandvåg sköljde över Ukraina. Jag förstår att Ukraina blev förbannade på Ryssland då.

Konev och Zhykov räddade Ryssland undan Nazisterna, absolut. Jag tror dock inte att någon i väst ser dem som hjältar. Lika lite som Ryssarna ser Patton och Bradley som hjältar.

Denna antirysslandvåg i Ukraina kommer tyvärr bara att bli starkare. De vill inte ha med Ryssland att göra vilket givetvis är obra om man är proryss och bor i Ukraina. Men man måste komma ihåg att Ryssland startade allting.
Citera
2022-06-09, 15:34
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Ukraina alla dagar i veckan, ryssar är ju mer natzi är Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in