2022-06-09, 17:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Uralnegernazisterna ur Wagner åkte på däng när deras bas sprängdes i bitar...

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1534885847190933504

Förmodligen sängrökning. Har dock inte sett någon bekräftelse i Pravda som styrker mina teorier, än.
Citera
2022-06-09, 17:57
Medlem
LjusetsFamns avatar
Någon som vet vad som händer med alla dessa 100 000-tals som blivit bortförda till ryska områden? Kommer dom någonsin få återvända till sina hem eller är dom dömda till ett liv utan sina nära och kära i ett, för dom, främmande land?
Citera
2022-06-09, 17:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu säger Skabeyeva att Ryssland ska börja sända trupper till Nicaragua för att lättare kunna attackera USA. Världen skrattar ju på sig av alla dumheter som kommer ut från propagandaministeriet.. Ryssland har blivit en parodi på nazismen, typ Allo Allo.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1534900301442035714
Citera
2022-06-09, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Jag kan inte så mycket om denna Wagner-grupp men jag frågar mig, ingår denna grupp i de reguljära ryska armen så som Azov gör i den Ukrainska? Självklart borde Ryssland ta avstånd från dessa nazistiska element. De ska inte falla ner till Ukrainas nivå där högerextremism och rasism blivit statsideologi.

Håller med.. nazister finns överallt med att tillåta det ens i ett lands militär och att dom också får vara öppna med det är faktiskt riktigt otäckt.
Citera
2022-06-09, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Därför att jag inte är tillräckligt korkad för att tro att det ligger nån större skillnad mellan dem, särskilt inte nu under kriget där under de senaste dagarna DPR:s flagga har bytts ut mot den ryska och Pushilin har sparkat alla i DPR:s regering och tillsatt ryssar. Om det en gång fanns tankar på ett "riktigt" DPR så är det borta nu. DPR ÄR Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
DPR är inte Ryssland. DPR blir mer och mer integrerad med Ryssland och lär bli en del av Ryssland, men där är vi inte ännu.
Jag tror ingen av de regionerna i Ukraina kommer att införlivas med Ryssland som Krim har blivit. Jag tror att framtiden blir ett självständigt Novorossiya. Man slipper på så sätt en del knepigheter i folkrätten då men får det att ingå i Ryska federationen ändå.
Citera
2022-06-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
På detta klipp framgår helt klart att Ryssland lider brist på stridsfordon.

https://twitter.com/mdfzeh/status/1534875695939260417
Tömmer lagren vad det verkar, vilket bekräftar att de förlorar väldigt många fordon. Är dessa 40 år eller mer?
Citera
2022-06-09, 18:00
Medlem
leachs avatar
Oj, Rysslands avnazifiering ligger i fel land."

"Russia is the World’s Breeding Ground for Neo-Nazi Culture

https://www.eupoliticalreport.eu/russia-is-the-worlds-breeding-ground-for-neo-nazi-culture/
Citera
2022-06-09, 18:00
Medlem
Citat:
Det här har hänt senaste dygnet, typ:

https://twitter.com/_PolarNews_/status/1534830350832107521
https://twitter.com/AndrewW66619812/status/1534634684042420232

Jag tror att den här domen hör ihop med det. Det lustiga är att jag tror att man gör de här förändringarna som syftar till mer enighet med Ryssland för att det inte ska finnas några "separatister" i ledande ställning som får för sig att dödsdomarna är på riktigt... Nu ska det drivas politik av Ryssland. Jag tycker det här var korkat men vi får se vart det leder.
Att avveckla DPR redan verkar väldigt dumt.

Det hade varit betydligt smartare att offra DPR-ledningen som ansvariga för alla krigsbrott men man blev kanske tvingade till åtgärder. Det har väl muttrats en del från DPR om att man inte var så sugna att fortsätta vara kanonmat utanför sina egna påhittade gränser.
Citera
2022-06-09, 18:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Löjligt och lite märkligt. Det är för "uppenbart" för att vara bra politik mot fienderna i "väst", och det är för brutalt och dumt för att vara bra politik mot vännerna i "väst". Är det bra politik internt? Vet inte.

Frågan är hur britterna kommer att reagera. Är det kanske meningen att ryssarna ska gå in och var den vuxne i rummet och ta DPR i örat? Men om britterna avslöjar bluffen, ska de ha ihjäl mongona då?

Jag tror inte de kommer ha ihjäl britterna, men jag är inte så säker på att det utvecklas som ryssarna vill ändå.

Jag tror att de vill statuera ett exempel för alla frivilliga som slåss på Ukrainas sida, helt enkelt tala om för dem att så här kommer det att sluta för er om ni inte åker hem.

Alternativet kan ju vara utpressning för att få några av sanktionerna borttagna.
Citera
2022-06-09, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
I Finland har man ett talesätt: ”Bockar du för ryssen, sparkar han. Sparkar du på ryssen, så bockar han”, eller nåt liknande.
Haha ja det har jag faktiskt hört, kan ha läst det utrycket i okänd soldat också om jag minns rätt
Citera
2022-06-09, 18:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror ingen av de regionerna i Ukraina kommer att införlivas med Ryssland som Krim har blivit. Jag tror att framtiden blir ett självständigt Novorossiya. Man slipper på så sätt en del knepigheter i folkrätten då men får det att ingå i Ryska federationen ändå.
Allting tyder ju på att de kommer att införlivas. I både Kherson och Zaporizjzja (vilken jävla stavning - google varje gång) har man redan sagt rakt ut att det är planen. I Donetsk går man ditåt mer och mer och Lugansk verkar vara lite av en avstjälpningsplats för skumma ryska halvfigurer och minioligarker. Allt just nu talar för att de här områdena kommer att ingå i Ryssland. Under t.ex. en Mozgovoi (LPR) eller en Zakharchenko (DPR) fanns det säkert andra tankar och drömmar, men inte idag.
Citera
2022-06-09, 18:04
Medlem
Snopphanens avatar
Lite svårt att förstå vissa grejer av det här kriget. Jag trodde Donetsk och Luhansk var kontrollerade av ryssarna redan. Har ukrainska armén gått in i området nu för att driva tillbaks ryssarna, eller bombar ryssarna sina egna bara på pin kiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in