För så fort jag läser om något sådant så är det alltid "han hade 4000 videor på minderåriga" osv.
Men jag har aldrig riktigt fattat hur detta egentligen går till. Det är ju en sak om han hade spelat in privat eller haft nån kompis som spelat in privat, men ganska ofta är det typ att han kom ut från fängelset och vart upptäckt med att kolla barnporr nu igen. Men liksom, det går ju inte bara att googla barnporr direkt.
Och innan nån babblar om the dark web eller liknande, det känns ju lite fånigt. Det är ju inte alls det materialet där som det sägs det fattar ju vem som helst. Jag har testat det och du kan inte heller bara dra iväg till nån sån sida.
Ta killen här tex.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eric_Franklin_Rosser
Där står det att efter fängelset såg någon honom på bussen kolla på barnporr på sin mobil? Det låter ju som att bara för att han är ett peddo så kan han bara söka upp lite barnporr på bussen, vilket låter väldigt konstigt.
Ibland tänker jag att detta är nån slags överdrift eller missförstånd från antingen media eller polis, iaf till 95%, med tanke på hur mycket porr det finns när tjejen ser minderårig it men ändå är lagligt.
Nån som har insikt?