Citat:
Om jag inte känner till, eller kan gissa mig till, genus hos den jag talar om använder jag förstås hen. Det är bland annat därför det pronomenet finns. Folk som tar illa upp över att jag refererar till dem på det sättet kan upplysa mig om vilket pronomen de föredrar i stället, så använder jag det. Detta är allmän hyfs och gäller på alla håll. Berättar någon att de föredrar hen använder man förstås hen om den personen, om man inte är en tölp.
Citat:
Har jag påstått att du har sagt att olika pronomen inte finns? Eller är det något du kände för att läsa in i det jag skrev?
Citat:
I dina ögon, ja, eftersom du inte vet bättre och verkar föredra att förbli i något slags politiserad okunskap om de här sakerna. Frågan är varför du berättar detta i det här sammanhanget.
Citat:
Som sagt, jag tänker inte medverka i ditt projekt att dra tråden off-topic. Det hjälper inte hur mycket du än gråter över att jag är en hemsk feminist.Du glider bara undan frågorna som alla feminister. För du har egentligt inget att stå på. Du kan förstås inte svara på frågan, för det skulle innebära att du måste välja, mellan att läraren tvingas säga ers majestät åt prinsessan, eller att läraren inte ska behöva kalla någon hen. Jag vet att du inte kommer att svara. För då faller allt med hen.
Så jag menar nog bara att du är rädd för frågan. Annars fanns det väl ingen anledning att inte svara? Men för att använda dina egna ordval, ynkligt är det.
Så jag menar nog bara att du är rädd för frågan. Annars fanns det väl ingen anledning att inte svara? Men för att använda dina egna ordval, ynkligt är det.
Nej, men jag utgår från att du kan backa upp ditt påstående.
Senast redigerad av Drama-Llama 2022-06-09 kl. 08:32.
Senast redigerad av Drama-Llama 2022-06-09 kl. 08:32.