Citat:
Ja det hela är sannerligen idiotiskt.
Väst skickar massa miljarder €uro till rika korrumperade politiker i Ukraina, de stoppar en del i egen fika, ger en del till sina cronies, resten skickar de österut i form av materiel som ryssarna bombar sönder.
Kontentan blir att Zelensky och hans oligarker blir rikare, väst försvagas i förhållande till Ryssland.
De rika blir rikare, folket i Ukraina och väst betalar priset.
Det är som om det hela var en gigantisk scam för att lura västerländska skattebetalare på deras pengar och skyffla dom ner i fickorna på miljonärerna i Ukraina och de som säljer vapen. (Militärindustriella komplexet)
Samtidigt så har Nato sagt att Ukraina inte ska gå med i Nato, Zelensky har sagt de inte ska gå med i Nato, så varför fortsätter striderna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kissgobbe
Väldigt bra inlägg, som jag tycker täcker det mesta med hela denna fars.
Kan väll lägga till att de som fortfarande inte kan förstå hur nazister och en jude samarbetar, kanske skulle ta och titta på historien och hur det fanns judar som berikade sig genom nazisterna, Soros t.ex. Azov är kanonmat åt Zelensky och kompani och Azov folket tror att de kommer att kunna utnyttja juden och hans hantlangare.
Kniper det med pengar förresten, så kan väl "The Big Guy" i USA med sin mellanhand Hunter bidra med mer pengar. De har ju nu även hjälp av en drös av republikaner, så de behöver ju inte ens dölja sin affärer längre.
Att folk fortfarande går på alla dessa charader är ta mig fan deprimerande. Börjar nästa fundera på att plocka fram lite folie och kanske börjar titta på möjligheten att även Putin ska ha en del av den kakan på 70 miljarder i månaden.

Har också tänkt lite åt det håller, Putin har ju varit med WEF. Men håller det för minde sannolikt, även om jag ser möjligheten.
En annan fundering jag haft är, tänk om Putin är en västvänlig fredsduva. Kan vara så att han håller tillbaka en del eskalering av konflikten, om han försvinner så kanske konflikten börjar eskalera på riktigt när hökar i Moskva tar över.