2022-06-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Om polisutredare läst brevet så varför?
Varför snicke-snackar mördaren ”Hilfe, hilfe ,hilfe” som om de är utomjordingar som håller honom å nån skulle va intresserad av att hjälpa.
Ser man ut så vid 29 kan man nog va trött på livet. Nåt motiv kanske finns där bak i tjockskallen ..

Du ser väl att han har en nylonstrumpa på huvudet va?
Citera
2022-06-08, 22:21
Medlem
Mashedpotatoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nåt skevt är det med honom i alla fall, ingen 29-åring ser ut som han vore 55.
Enkel matte. Han var en slätrakad 35-plussare när han anlände till Tyskland och sa att han var 17.
Citera
2022-06-08, 22:42
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kristen terrorist, alltså. Jag blev quotad ungefär 20 gånger när jag sa att oddsen talade emot en islamist - sen helt knäpptyst. Fascinerande hur tråden typ dog ut när muslimspåret släcktes. FB förnekar sig inte.

Hur vet du att han är kristen? Skulle någon svensk begå ett liknande brott så skulle du då kalla det kristet terrordåd för att många i Sverige är döpta men inte troende?
Citera
2022-06-08, 23:05
Medlem
wwrs avatar
Mycket nära platsen för attacken 2016 som nu är avstängd för biltrafik. Mannen är armenier med material i bilen som "uttrycker åsikter om turkar". Låt oss gissa att han inte vill bilda Turkyes fan club.

Regimen vill försöka få oss att glömma sina ofantliga felsteg med kriget genom att påstå att en armenier hatar tyskarna för deras samkör med turkar.

Sannolikt måste regimen uppfinna något. Tyskarna lider väl nästan mesta av alla av idiotsanktionerna.

Preliminär bedömning:
Regimen uppfinner en terrorattack för att försöka få tyskarna att glömma sin idiot-politik som drabbar hela Europa och glömma sin idiot-Biden-puppet-Scholzomat.

https://www.theguardian.com/world/20...o-crowd-berlin

Man hintar lite att nästa krig i "Europa" blir i Artsakh.
Senast redigerad av wwr 2022-06-08 kl. 23:50.
Citera
2022-06-08, 23:07
Medlem
Enligt @Doraemon-FTW är det en muslim?

Trodde det var en armernier!

Armenier är väl kristna?

Visste att du att hatade musslor Dorameon-FTW, skärp dig!
Citera
2022-06-08, 23:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Helt klart ett terrordåd.
”Brev” o ”affischer” tyder på religiöst eller politiskt motiv.
Även platsen.

”Psykiskt sjuk man” är väl omskrivning självutfört terrordåd?
Citera
2022-06-08, 23:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Om polisutredare läst brevet så varför?
Varför snicke-snackar mördaren ”Hilfe, hilfe ,hilfe” som om de är utomjordingar som håller honom å nån skulle va intresserad av att hjälpa.
Ser man ut så vid 29 kan man nog va trött på livet. Nåt motiv kanske finns där bak i tjockskallen ..

Har man levt 30 år när man är ”17 år gammal” så blir det slitsamt i slutet.
Citera
2022-06-08, 23:55
Medlem
banzaipirates avatar
Bara så här spontant så är det märkligt att jag inte hittar något om händelsen på varken expressen.se eller aftonbladet. Råkade höra det på radion i morse annars hade det gått mig förbi. Har jobbat hela dagen men får googla eller läsa igenom denna tråden
Citera
2022-06-09, 00:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Sök "San Diego tank rampage", ger lite perspektiv på denne Armeniers "framfart"...

Jo jo, men allt ska ju vara lite större och märkvärdigare i USA...

OnT: Det skulle vara trevligt med en liten sammanfattning för oss som sover bort hela dagarna. GM ska alltså vara en 29 årig man med dubbelt medborgarskap (tyskt och armeniskt) som med en mindre bil rattat rakt in i en folkmassa, men GM:s motiv är fortfarande oklart? Har jag förstått allt korrekt rätt?
Citera
2022-06-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Mördaren stammar inte från Mellanöstern. Jag kan inte erinra mig att Kaukasusregionen någonsin ens varit i närheten att klassas som en del av Mellanöstern. Snarare tvärtom räknas den stundom som en del av Europa.

det stämmer förvisso att just denna invandrare från en vilt avlägsen kultur inte stammar från MENA. men du kan inte begära att svensken ska behöva lära sig zoologi för att skilja på de olika svartmuskiga aphorderna som väller in i sverige, tyskland, etc. det räcker att svensken lär sig två ord: Nej. Ut.
Citera
2022-06-09, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Skulle någon svensk begå ett liknande brott så skulle du då kalla det kristet terrordåd för att många i Sverige är döpta men inte troende?
Med tanke på flodvågorna av ot-skitposter där det görs svepande generaliseringar om invandrare och islam, hela tiden dygnet runt, tja, varför inte tillåta sig spekulera? Armenierna (i regel kristna, sekulariserade eller ej. Bryr du dig om MENA-invandrare de facto är troende muslimer eller ej? Knappast va) är ofta inte högt ansedda bland de mer nationalistiska turkarna. Det finns höga spänningar mellan dessa gruppen sen gammalt, förnekelse av folkmord som skaver, m.m., så om man vill dra resonemanget till sin spets finns är det även religiösa (kulturella) motiv bakom. Om det nu visar sig att GM hade för avsikt att meja ner just turkiska tyskar.
Citera
2022-06-09, 01:14
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag har varit mycket i de där kvarteren. Han har alltså troligen kört österut på Kudamm och sen innan korsningen Kudamm/Rankestrasse, vid trafikljusen, så har han kört upp på trottoaren och kör där cirka 30-40 m innan han kört ut i korsningen Kudamm/Rankestrasse och sen fortsatt på gatan igen(Kudamm byter namn till Tauentzienstrasse där) och sen gjort en mycket konstig högersväng som slutat i skyltfönstret på Douglas. Så de han har kört på har antagligen varit utanför Levi´s-butiken och på övergångsstället.

Har svårt att förstå varför han åkte in i skyltfönstret till slut.

Enligt tyska medier krockade en bil med honom så han åkte in i skyltfönstret. Jag undrar om det var en bilist som försökte stoppa honom, eller ren olycka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback