Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-08, 21:13
  #241
Medlem
Torshammars avatar
En klant som använder så liten bil.
Citera
2022-06-08, 21:20
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
”Det var ingen olycka utan iskallt mördande enligt polisutredare”

Om polisutredare läst brevet så varför?
Varför snicke-snackar mördaren ”Hilfe, hilfe ,hilfe” som om de är utomjordingar som håller honom å nån skulle va intresserad av att hjälpa.
Ser man ut så vid 29 kan man nog va trött på livet. Nåt motiv kanske finns där bak i tjockskallen ..
Citera
2022-06-08, 21:24
  #243
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kristen terrorist, alltså. Jag blev quotad ungefär 20 gånger när jag sa att oddsen talade emot en islamist - sen helt knäpptyst. Fascinerande hur tråden typ dog ut när muslimspåret släcktes. FB förnekar sig inte.

Kristen terrorist? Snarare en svartskalle som tagit sin etniska konflikt till Tyskland där den verkligen inte hör hemma. Spelar ingen som helst roll om det var en turk eller armenier, ingen av dem har i Europa att göra och deras inbördes konflikt kan de ta borta i Asien.
Citera
2022-06-08, 21:24
  #244
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kristen terrorist, alltså. Jag blev quotad ungefär 20 gånger när jag sa att oddsen talade emot en islamist - sen helt knäpptyst. Fascinerande hur tråden typ dog ut när muslimspåret släcktes. FB förnekar sig inte.

Visst är det så. Samtidigt gormar de om "är han inte islamist/muslim/etc. kommer media aldrig tröttna på att skriva om detta!".
Nu var han inte det, och media har redan ledsnat på dådet. Jag hittar inte ens notiser på nyhetssajternas sidor.

Både media och Flashback tröttnade på detta då, då han inte var en muslimterrorist.

Vore smakfullt om tråden flyttades från "terrorism"-underforumet tills vi vet mer.
__________________
Senast redigerad av fululf 2022-06-08 kl. 21:26.
Citera
2022-06-08, 21:27
  #245
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Visst är det så. Samtidigt gormar de om "är han inte islamist/muslim/etc. kommer media aldrig tröttna på att skriva om detta!".
Nu var han inte det, och media har redan ledsnat på dådet.

Både media och Flashback tröttnade på detta då, då han inte var en muslimterrorist.

Vad är det här för absurda nya nivåer av omvänd psykologi ni uppnått nu då? Jag kan intyga att detta kommer vevas i åtminstone tysk media i dagar framöver. Hade GM varit någon tysk nazi-stereotyp hade det blivit större rabalder dock. Armenier är ju ändå själva sydkaukasiska MENA:iter. Därför blir de inte lika skurkförklarade inom gramscistisk väst-media. De må stå långt ner på den vänsterliberala offer-pyramiden på grund av att de råkar vara kristna men de får ändå vara med. Bara vita cis män kvalar inte in där.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-06-08 kl. 21:35.
Citera
2022-06-08, 21:40
  #246
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Mördaren stammar från Mellanöstern och mer än det behöver inte jag för att bevisa min tes medan du suger profetens heliga kuk.

Mördaren stammar inte från Mellanöstern. Jag kan inte erinra mig att Kaukasusregionen någonsin ens varit i närheten att klassas som en del av Mellanöstern. Snarare tvärtom räknas den stundom som en del av Europa.
Citera
2022-06-08, 21:52
  #247
Medlem
KiLLCATs avatar
Ännu en muslim som utger sig för att vara kristen för att lägga skulden på svenskarna?
Citera
2022-06-08, 21:53
  #248
Medlem
distraktions avatar
Kriminellt slödder som inte hade i Västeuropa att göra oavsett motiv.

The driver was detained after being restrained by passersby near the site of the crash.
The man was known to police for property offences, which can include burglary or theft, but not for holding extremist political or religious views, reported Bild.
Citera
2022-06-08, 21:53
  #249
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Blattar kör ofta som idioter utan att de är ute för att terrordåda...
Citera
2022-06-08, 21:57
  #250
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Säger inte att du har fel men jag tar gärna emot en trovärdig källa till detta. Varken mitt uppslagsverk i bokhyllan eller Wikipedia räknar någon del av Kaukasus till Mellanöstern.

Missförståndet har med Rysslands långvariga inflytande över Transkaukasus att göra. Armenier till exempel har ändå mer gemensamt med typ Assyrier, Iranier osv. än de har med typ Ryssar eller Greker kulturellt och genetiskt. Det är religion som stökat till det och som vagt länkat samman länder som Georgien och Armenien med Östeuropa.
Citera
2022-06-08, 22:06
  #251
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Missförståndet har med Rysslands långvariga inflytande över Transkaukasus att göra. Armenier till exempel har ändå mer gemensamt med typ Assyrier, Iranier osv. än de har med typ Ryssar eller Greker kulturellt och genetiskt. Det är religion som stökat till det och som vagt länkat samman länder som Georgien och Armenien med Östeuropa.
Bor fler som identifierar sig som armenier utanför landets gränser än inom dessutom. Folk borde ta sig en koll på kartan så de fattar att man kan promenera över gränsen in i Iran.
Citera
2022-06-08, 22:14
  #252
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Missförståndet har med Rysslands långvariga inflytande över Transkaukasus att göra. Armenier till exempel har ändå mer gemensamt med typ Assyrier, Iranier osv. än de har med typ Ryssar eller Greker kulturellt och genetiskt. Det är religion som stökat till det och som vagt länkat samman länder som Georgien och Armenien med Östeuropa.

Jag förstår och håller till viss del med dig i ditt resonemang. Geografiskt räknas dock inte Kaukasus till Mellanöstern. Mellanöstern är en geopolitisk term. Kan man verkligen säga att länder som Armenien och Georgien beter sig som Iran eller arabländerna? Jag kan personligen inte tycka det även om det säkert är en definitionsfråga.

För att föra ovanstående resonemang on topic (någorlunda) kan man fråga sig hur armenier generellt beter sig i diasporan. Dom har funnits ganska länge i Europa. Jag kan inte själv se att deras beteende tangerar dom folk som kommer från det äkta Mellanöstern men lyssnar gärna på mothugg.

När det gäller kaukasiska folk har jag alltid räknat dom som varken-eller folk. Alltså varken MENA eller européer. Greker som du nämner är väl f ö minst lika mörka som armenier?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback