Citat:
Ursprungligen postat av
broddnyckel
Om jag ska tolka mitt mående så kan jag med säkerhet säga att jag har alla tecken på utbrändhet. Folk i min omgivning har också påpekat det under flera års tid.
Men ofta när man läser om folk som gått in i väggen/blivit utbrända så beskriver många det som att de helt plötsligt inte tar sig ur sängen, eller att det liksom bara tar stopp. Så känner jag det varje dag, men vadå, man måste ju liksom bara upp och igång? Jag kan ju inte bara strunta i allt jag måste göra!
Jag vet inte vad jag ska göra. Mår så fruktansvärt dåligt och det känns som att jag ska gå sönder av stress. Hjärtat bultar, jag glömmer allt (häromdagen slog hjärnan totalt av så jag kom inte ihåg hur jag skulle göra för att öppna kylskåpet) och jag känner bara motvilja mot allting. Det enda jag vill är att sova, men när jag väl får chansen så kan jag inte.
Jag skulle säkert bli sjukskriven om jag gick till läkaren, men det känns som att det skulle stressa mig ännu mer då jag vet hur många som skulle bli drabbade om jag inte dök upp.
Hur vet man om man är utbränd? Ska man köra på tills det bara tar stopp? Är jag bara vek?
Erfarenheter?
Du är utbränd, sök läkare och vård.
Gå gärna i skogen en timme per dag.
Skogen har inga krav på dig.
Skaffa gärna en sysselsättning du kan utföra 2 timmar per dag med lärare.
Fråga på jobbet om du kan få så lite att göra som möjligt. (Vet inte hur du ska ordna detta men försök).
Berätta att du älskar att jobba men att du aldrig vill ha några som helst krav på dig. (Vet inte hur du ska ordna detta heller men försök
Gå ner i arbetstid till 2 timmar eller 4 timmar per dag.
Tänk nu såhär.
Lever du för att jobba eller jobbar du för att kunna leva?
Inse att det finns otroligt mycket i livet att uppleva och njuta av.
Utan att du ska jobba ihjäl dig.
Och om du känner att du kan lite längre fram i livet, försök gärna hjälpa en ny människa varje dag med något litet och enkelt
Utan att det ska vara några krav på dig förståss
Det kan hända att du får bli fullständigt lycklig
Hoppas det funkar
Lycka till nu