2022-06-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det är inte heller ett krig enligt Ukraina, vare sig Ryssland eller Ukraina har förklarat krig mot varandra. Ryssland för att de uppfattar det som en "special operation" och bara använder en pytteliten del av sin armé och Ukraina för att det inte får IMF lån ifall det befinner sig i krig.

Så juridisk sätt så är det fred mellan Ukraina och Ryssland fast den Amerikanska ockupations administrationen i Kiev nog har skickat över 100 000 Ukrainska soldater i döden för att tvinga befolkningarna i Donbas och Krim att vara del av deras skithål land.

Att förklara någon annan krig verkar man inte göra längre. Det har inte utfärdats några krigsförklaringar sedan WWII, så med ditt synsätt har vi inte haft något Vietnam-krig. Det kanske också var en specialoperation?
Citera
2022-06-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hm, undrar vad du anser är motsatsen till den "enfaldiga propagandan från väst"? Sanningsenliga bulletiner från barnamördaren "Ryssland kommer inte anfalla Ukraina" Putler? Pressmeddelanden från "Vi har inte anfallit Ukraina" Lavrov? Eller kanske statligt kontrollerade TV-shower i Ryssland som på bästa sändningstid diskuterar hur snabbt Ryssland kan "förinta väst med kärnvapen"? Är det trovärdiga och balanserade källor?

Men jag kanske är för trögtänkt för att förstå den store ledarens geniala plan? Först offra sjukt många soldater på sjukt kort tid samt grundligt skämma ut pajas-landet Ryssland i hela världen för typ ett århundrade framöver, och SEN försöka uppvisa någon sorts vinst typ "Vi tog ändå ett kvarter och en bensinmack i Donbass....".
Du klagade inte när någon sa ’They have weapons of mass destruction’

Ryssarna försökte prata med Ukraina och USA/NATO, men dom vägrade lyssna, så då fick ryssarna ändra kurs. Inte konstigare än så. Men förstår att troll som dig har fått vatten på kvarnen.
Citera
2022-06-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Läste du din egen länk? INGENSTANS STÅR DET ATT PUTIN SÄGER ATT KRIGET KOMMER TA TRE DAGAR.
Kan du få in det i din tjocka skalle?

Haha. Han hade räknat med en snabbis. Sen kan vi tjafsa om hur länge den skulle pågå. Men det är härifrån den ”3-dagars snacket kommer”

Jag älskar hur upprörd du är över detta. Och hur du i panik försöker få denna artikel att försvinna genom att tjafsa om en siffra.

Ukraine goes brrrrr
Citera
2022-06-08, 21:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det är inte heller ett krig enligt Ukraina, vare sig Ryssland eller Ukraina har förklarat krig mot varandra. Ryssland för att de uppfattar det som en "special operation" och bara använder en pytteliten del av sin armé och Ukraina för att det inte får IMF lån ifall det befinner sig i krig.

Så juridisk sätt så är det fred mellan Ukraina och Ryssland fast den Amerikanska ockupations administrationen i Kiev nog har skickat över 100 000 Ukrainska soldater i döden för att tvinga befolkningarna i Donbas och Krim att vara del av deras skithål land.

Pytteliten? Snälla. Det är 300 tusen soldater där inne och snart 1400 pansarvagnar förstörda!

Nej, det är inte fred.
Putin har skickat över 300 tusen soldater i döden.

Hycklare. Feg.
Citera
2022-06-08, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
är det bara jag som tänker att Putin påverkar erdogan avseende Nato för Finland /Sverige,,?
Jo jag! Det är underförstått men det är heller inte lögn att svenska kurder är ett problem. Hade det bara gällt Sverige hade jag trott på kurdgrejen men eftersom han motsätter si Finland är det uppenbart lojalitet mot Putin.
Erdogan räknar med gentjänster.
Jaha gissar på att nu får fria händer att gå över gränsen till Syrien för att utplåna PKK.
Putin har övertalat Assad.
Assad får spannmål billigt från Putin osv.
Israel har hållit låg profil i Ukrainakonflikten av rädsla för att reta upp Putin som kan skicka Assad på Israel osv. Vi har redan ett WW3 igång.
Senast redigerad av Mary99 2022-06-08 kl. 21:54.
Citera
2022-06-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tvivlar inte på att Ryssland bedriver propaganda, utan jag ville se ett uttalande från Putin eller någon ledande i Ryssland.

Varför? Vid det här laget förstår du väl att hela den ryska ledningen, inklusive barnamördaren V. Putler, är degenererade mytomaner ? ALLT de uttalar är lögnpropaganda. Den riktiga sanningen uttalar de ALDRIG. För att förstå vad de håller på med måste du titta på fakta samt ofta vända tvärtom på deras argument. Typ: Vi ska inte anfalla Ukraina = Vi kommer när som helst.

Du får göra egna efterforskningar om detta med Putins förväntade 3-dagars krig. Titta på hur han agerade samt läs vad olika insatta gör för analyser.
Citera
2022-06-08, 21:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Angela Merkel on Ukraine, Putin and her legacy | DW News https://www.youtube.com/watch?v=wZ0CkIavY6M Den vidriga Merkel tar uttalat sig.

Hemsk människa, hon måste ha varit en rysk agent. La ned kolkraft och kärnkraft så att Tyskland endast kunde köpa gas från Ryssland. Genomförde asylinvasionen 2015 också.
Citera
2022-06-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Varför? Vid det här laget förstår du väl att hela den ryska ledningen, inklusive barnamördaren V. Putler, är degenererade mytomaner ? ALLT de uttalar är lögnpropaganda. Den riktiga sanningen uttalar de ALDRIG. För att förstå vad de håller på med måste du titta på fakta samt ofta vända tvärtom på deras argument. Typ: Vi ska inte anfalla Ukraina = Vi kommer när som helst.

Du får göra egna efterforskningar om detta med Putins förväntade 3-dagars krig. Titta på hur han agerade samt läs vad olika insatta gör för analyser.

Så du menar att de som hävdar att Putin sagt att det skulle ta tre dagar ljuger?

Det verkar onekligen så.

Man sätter upp ett fiktivt mål som man hävdar att Putin sagt, och sedan kan man håna honom för att inte lyckas uppnå det. Lite barnsligt.
Citera
2022-06-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Men är det inte konstigt att men kan transportera in vapensystem i den ena riktningen, men man kan inte klara att transportera ut spannmål i den andra riktningen?

Exporten är dock klart försvårad eftersom utskeppningshamnarna är minerade, oavsett vem som gjort det.
Finns andra möjligheter? Ska man snacka alternativa lösningar, minröjning av Ukraina kontrollerade hamnar, eller eventuellt använda ryskkontrollerade hamnar som fungerar?
Ryssarna har erbjudit sig att hjälpa till, man vet inte om de menar det, men är det inte värt ett försök. Åtminstone om man på allvar bryr sig om de som svälter.
Dags att börja snacka på riktigt nu, och ge fan i att skicka in en massa vapen i landet.

1) Spannmål väger "ingenting", så att transportera flera ton kräver en enorm transportkapacitet. Vapen däremot väger relativt mycket i förhållande till hur mycket yta de kräver. Du kan pröva själv; väg upp ett kilo ost och se hur stor bit det blir och samla sedan ihop ett kilo nyklippt gräs och se vilken volym det blir av det.

2) Minröja de ukrainska hamnarna med rysk hjälp? Visst, men hur säkerställer man att ryssarna inte utnyttjar tillfället till en landstigning? Jag skulle nog säga att antingen krävs en internationell flottstyrka som skyddar hamnen i Odessa (och som vid behov går i strid med ryssarna) eller så får Putin själv resa till Haag (t ex) och gå med att vara placerad i häkte där som säkerhet (eller pant) för att Ryssland inte gör något otillbörligt.
Senast redigerad av Auric 2022-06-08 kl. 21:54.
Citera
2022-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag förstår att du gillar att läsa fake news för att verkligheten delar inte din uppfattning. Fortsätt med det du...
”Kina kommer inte hjälpa Ryssland” helvete vad blåst du är....
Fniss, förnekare.
Det mest klassiska pressmeddelandet i hela kriget.
Kina hjälpa Ryssland? Visst är du ett önsketänkande dumhuvud?
Citera
2022-06-08, 21:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Från omni.

”Det är uppenbart att ett konventionellt krig inte kan vinnas om din sida har flera gånger färre vapen, att dina vapen når kortare, och du har avsevärt mycket mindre ammunition än fienden”

Ny väntar vi bara på att Zelensky ska se det uppenbara.
Många Ukrainska och ryska liv kan fortfarande räddas.
Citera
2022-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tvivlar inte på att Ryssland bedriver propaganda, utan jag ville se ett uttalande från Putin eller någon ledande i Ryssland.
Och det är just vad det jag länkade i praktiken är. Allt som står i Tass är i praktiken uttalanden från Rysslands regering. Ett extra viktigt uttalande som det här representerar ståndpunkten hos den ryska regeringens absoluta topp.

5 dagar. Ryssland var totalt oförberedda på ett krig. De räknade fullt med att den ukrainska armén skulle ge upp direkt utan strid. Det råder ingen som helst tvekan om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in