2022-06-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kan du hänvisa till en källa där Putin eller någon annan ledande person i Ryssland hävdade att det skulle ta tre dagar? Genuin fråga som jag ställt tidigare i tråden, men ännu inte fått svar på.

Jag utesluter inte att de kan ha sagt det.

Den 28 februari pulicerade RIA-Novosti kl. 08:00 ett Seger manifest. Som de sedan snabbt drog tillbaka när det visade sig att Putins ”Blitzkrieg” (ja han tom kallade det för detta) gått ”tits-up”

https://www.bbc.com/news/technology-60562240.amp

Allt här. Den är rätt kuslig. Samt skulle auto-publiceras.

Annat som indikerar detta är omon- polis utan egentlig utrustning och soldater med ransoner för 3 dagar.

Läs även denna bättre förklarat: twitter länk. Väl förklarat
https://twitter.com/tom_dewaal/status/1498310064117059585?s=21&t=MFUGi0Sa1GEleeTMlPRdJQ
Senast redigerad av Acekorv 2022-06-08 kl. 21:30.
Citera
2022-06-08, 21:26
Medlem
Citat:
Kan du hänvisa till en källa där Putin eller någon annan ledande person i Ryssland hävdade att det skulle ta tre dagar? Genuin fråga som jag ställt tidigare i tråden, men ännu inte fått svar på.

Jag utesluter inte att de kan ha sagt det.
Den ryska statskontrollerade tidningen Tass, som inte publicerar något som inte har godkänts av Kreml, skrev dagen efter att invasionen hade inletts att den militära specialoperationen förväntades slutföras inom 5 dagar:

https://tass.com/pressreview/1410663
Citat:
Experts interviewed by Izvestia believe that the Russian military can complete the operation in five days. "This is the baseline. This is how long the main activities outside the major cities should take. Judging by what is happening now, [Ukraine’s] Eastern, Central, Southern areas can be liberated," President of the Center for Strategic Communications Dmitry Abzalov told the newspaper.

Alltså var det så lång tid Kreml räknade med att invasionen skulle ta. Vilket förklarar varför de ryska trupperna var totalt oförberedda på ett regelrätt krig och gjorde katastrofala förluster.
Citera
2022-06-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Den 28 februari pulicerade RIA-Novosti kl. 08:00 ett Seger manifest. Som de sedan snabbt drog tillbaka när det visade sig att Putins ”Blitzkrieg” (ja han tom kallade det för detta) gått ”tits-up”

https://www.bbc.com/news/technology-60562240.amp

Allt här. Den är rätt kuslig. Samt skulle auto-publiceras.

Annat som indikerar detta är omon- polis utan egentlig utrustning och soldater med ransoner för 3 dagar.

Du förstår väl att din länk är fel svar på frågan?

Rätt svar på frågan är: Nej, Putin eller någon i ledande position har aldrig sagt något sådant. Det är bara påhitt från Ukraina och väst.
Citera
2022-06-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Den ryska statskontrollerade tidningen Tass, som inte publicerar något som inte har godkänts av Kreml, skrev dagen efter att invasionen hade inletts att den militära specialoperationen förväntades slutföras inom 5 dagar:

Alltså var det så lång tid Kreml räknade med att invasionen skulle ta. Vilket förklarar varför de ryska trupperna var totalt oförberedda på ett regelrätt krig och gjorde katastrofala förluster.

Jag tvivlar inte på att Ryssland bedriver propaganda, utan jag ville se ett uttalande från Putin eller någon ledande i Ryssland.
Citera
2022-06-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag läste länken som puckot skickade till dig, snacka om att vara hjärntvättad...

Hade det funnits så hade det varit det mest populära på youtube. Just därför tvivlar jag på att någon faktiskt sagt det offentligt.

Det är aftonbladetläsare som tror sig veta. Lite som de visste att Putin samarbetade med Trump i valet 2016.
Citera
2022-06-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det bästa är naturligtvis att antingen skicka rysspacket på flykt eller ännu bättre: döda hela bunten orcherkondottiärer.

Så fort detta är löst kan man lösa frågan om svält, men än så länge är varje enskilt dödsfall i tredje världen ytterligare ett lik som Putler är ansvarig för.
Man måste förhandla i stället för att skruva upp retoriken. Annars kommer antalet döda civila och ukrainska soldater att öka. Knappast troligt att de kommer att återerövra en millimeter av redan ryskockuperat område - det är inte realistiskt. Däremot kan de förhandlingsvägen lyckas med det. Men det är tyvärr västländerna som bestämmer, och än så länge underhåller de kriget genom vapenleveranser.
Folket i utbrytarrepublikerna måste få en möjlighet att rösta om de vill tillhöra Ukraina, vara autonoma, eller tillhöra Ryssland.
En sån folkomröstning måste gå till på rätt sätt och övervakas av internationella observatörer.
Citera
2022-06-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Ja det var rätt intressant att se Omon-kravall polis och 20 åringar nermejade. Såg jävlig många lik. Flesta var mellan 18-20 bast
Citera
2022-06-08, 21:33
Medlem
Citat:
När man läser sådana nyheter och tror att det stämmer så förstår jag hur bra dum du är. Inte konstigt att ni går på den enfaldiga propagandan från väst. Herrejösses...

Hm, undrar vad du anser är motsatsen till den "enfaldiga propagandan från väst"? Sanningsenliga bulletiner från barnamördaren "Ryssland kommer inte anfalla Ukraina" Putler? Pressmeddelanden från "Vi har inte anfallit Ukraina" Lavrov? Eller kanske statligt kontrollerade TV-shower i Ryssland som på bästa sändningstid diskuterar hur snabbt Ryssland kan "förinta väst med kärnvapen"? Är det trovärdiga och balanserade källor?

Men jag kanske är för trögtänkt för att förstå den store ledarens geniala plan? Först offra sjukt många soldater på sjukt kort tid samt grundligt skämma ut pajas-landet Ryssland i hela världen för typ ett århundrade framöver, och SEN försöka uppvisa någon sorts vinst typ "Vi tog ändå ett kvarter och en bensinmack i Donbass....".
Citera
2022-06-08, 21:35
Medlem
Citat:
Du förstår väl att din länk är fel svar på frågan?

Rätt svar på frågan är: Nej, Putin eller någon i ledande position har aldrig sagt något sådant. Det är bara påhitt från Ukraina och väst.

Källan är RIA-Novosti. Putin-nyheter.
Citera
2022-06-08, 21:35
Medlem
Citat:
Hade det funnits så hade det varit det mest populära på youtube. Just därför tvivlar jag på att någon faktiskt sagt det offentligt.

Det är aftonbladetläsare som tror sig veta. Lite som de visste att Putin samarbetade med Trump i valet 2016.
Ja exakt, det hade gjorts tusentals memes.

Varför skulle dom ens säga det? Går inte att veta hur lång tid ett krig tar. Bara lögner från Ukraina och väst.

Ja, och det visade sig vara en lögn från Clinton...
Citera
2022-06-08, 21:36
Medlem
Snapcounts avatar
Jahapp..

I.o.m att det inte finns en acceptabel lösning för vete-exporten ifrån Ukraina (än iallafall).., så skulle jag inte bli förvånad över om Biden annonserar snart (säg två veckor) nästa stora vapenpaket.
Citera
2022-06-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Källan är RIA-Novosti. Putin-nyheter.
Läste du din egen länk? INGENSTANS STÅR DET ATT PUTIN SÄGER ATT KRIGET KOMMER TA TRE DAGAR.
Kan du få in det i din tjocka skalle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in