2022-06-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ni gör mer än "tittar på familjesituationer", jag har med egna ögon sett att Dumpens anhängare insinuerat att familjemedlemmar också har varit en del av vidrigheterna som männen har gjort sig skyldiga till.

Sen har vi det fallet där Dumpen la ut en chattlogg om hur kvinnan i ett förhållande kände sig "fet och ful" vilket resulterade i att en främling gick in på hennes Facebook och gjorde narr av hennes utseende och kommentaren i fråga om hur fet och ful hon är. Detta är inte rimligt och pöbeln är djupt problematisk.

Jag har full förståelse att en mamma som redan har gjort allt rätt i något hon inte har skuld i vill skydda sitt barn.

Vi bor i Sverige, associationsskuld och arvsskuld är inte förenade med svenska värderingar tack och lov, vi bor inte i ett pöbelsamhälle som Saudiarabien och jag önskar så klart att det förblir så. Jag skiter fullständigt i männen men oskyldiga anhöriga ska man värna om.

Jag håller med. Ringde inte dumpen också upp någon mans äldre föräldrar? Vad skulle det vara bra för?
Citera
2022-06-08, 18:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Är det denna du menar. https://sverigesradio.se/avsnitt/1662440?fbclid=iwar2w9krt48g4c8nrnkrzmllv722al-hbcn-hpxof_axpyvjw9s5w6oqulmc

Ja, Tack till dej och Lava för era länkar.
Citera
2022-06-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hon är inte anonym. Dels har hon själv uppgett sin bakgrund och dels är hennes bakgrund publik. Precis som det ska vara. Det fruktansvärda brott hon begått, enligt min bok, är att köra rattfull. Det är oacceptabelt. Nu är emellertid missbruk botbart, till skillnad från sexualitet. Det finns för mig en avgörande skillnad där.

Samma sak med alla våldsmän vi har som brukar våld pga diagnosticerade störningar/nedsättningar och sjukdomar, en stor andel av dem återfaller för att deras problematik antingen inte är botbar eller för att de inte är intresserade av att eliminera sina problem. De ska pinpointas så allmänheten har koll på exakt vilka de är och vart de befinner sig. Många kvinnor och barn hade besparats lidande om vi inte hade varit så måna om att skydda gärningsmän med förtalslag och nya identiteter.

Hon var extremt förskönande och bortförklarande i sin förklaring om sitt kriminella förflutna och hur hon minsann är en ny människa idag och så vidare.

Hon har även ägnat sig åt en rejäl dos av hyckleri, detta har Sara skrivit tidigare på Flashback:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Åk hem och sopa rent på egna bakgårdar, och glöm inte att vi lever i en demokrati, där oskuldspresumtion råder. Den som är misstänkt för brott, är och ska således betraktas som oskyldig till motsatsen bevisats.
ALLA ni som sitter och gör amatör-gärningsmannaprofiler och privata brottsutredningar, baserade på rykten och åsikter, och skriver om människor som sitter häktade, tänk efter en extra gång, för nästa gång då kan det vara er otur, man behöver som sagt inte vara skyldig, för att bli häktad.

Med den texten i bagaget så blir hennes Dumpen-agerande nästintill schizofrent när det kommer till henne själv. Hon själv däremot ska få agera polis, skita i vad oskuldspresumtion innebär och även agera åklagare och domare och det komiska i det hela är att hon har ett VÄLDIGT långt kriminellt förflutet. Detta hyckleri är nästintill skrattretande. Hon ser ju sig uppenbarligen som en helig instans och att Dumpen ska få agera precis hur dom, när dom vill.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-06-08 kl. 18:58.
Citera
2022-06-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnaJZ
Fast det där hoppas jag sannerligen inte du tycker är en rättvis jämförelse... Bättre kan du nog.

Bättre vadå? Det är en jämförelse på tillvägagångssätt. Deras sätt att bemöta gäddorna har varit uppe föra gånger här i tråden innan.
Citera
2022-06-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Bättre vadå? Det är en jämförelse på tillvägagångssätt. Deras sätt att bemöta gäddorna har varit uppe föra gånger här i tråden innan.

Jag menar givetvis att gäddorna har skrivit som dom gjort, vissa mer fruktansvärda än andra. Och det är liksom inte en bra jämförelse alls i sammanhanget.
Citera
2022-06-08, 18:58
Medlem
Citat:
Jag menar givetvis att gäddorna har skrivit som dom gjort, vissa mer fruktansvärda än andra. Och det är liksom inte en bra jämförelse alls i sammanhanget.

Ok men förklara gärna varför du inte tycker det är en bra jämförelse istället.
Citera
2022-06-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ok men förklara gärna varför du inte tycker det är en bra jämförelse istället.

Det behöver jag inte förklara för dig. Du vet själv exakt vad jag menar.
Citera
2022-06-08, 19:00
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ni gör mer än "tittar på familjesituationer", jag har med egna ögon sett att Dumpens anhängare insinuerat att familjemedlemmar också har varit en del av vidrigheterna som männen har gjort sig skyldiga till.

Sen har vi det fallet där Dumpen la ut en chattlogg om hur kvinnan i ett förhållande kände sig "fet och ful" vilket resulterade i att en främling gick in på hennes Facebook och gjorde narr av hennes utseende och kommentaren i fråga om hur fet och ful hon är. Detta är inte rimligt och pöbeln är djupt problematisk.

Jag har full förståelse att en mamma som redan har gjort allt rätt i något hon inte har skuld i vill skydda sitt barn.

Vi bor i Sverige, associationsskuld och arvsskuld är inte förenade med svenska värderingar tack och lov, vi bor inte i ett pöbelsamhälle som Saudiarabien och jag önskar så klart att det förblir så. Jag skiter fullständigt i männen men oskyldiga anhöriga ska man värna om.
Allt dåligt du gör i livet får konsekvenser på dig och dina anhöriga, det är så det fungerar. Varför skulle en person som vill våldta ett barn och dennes anhöriga slippa konsekvenser och att ingen pratar om det. Jag tycker dom kommer ganska så lindrigt undan. Överallt i samhället, på jobbet, på gymmet diskuterar man om personer som gjort konstiga val. T.ex. brottslingar. När Svartenbrandt levde då diskuterades han och hans dotter flitigt. Det är så det fungerar i verkligheten.
Citera
2022-06-08, 19:02
Medlem
Citat:
Det behöver jag inte förklara för dig. Du vet själv exakt vad jag menar.

Lol nej därför jag frågar. Men kan du inte svara behöver du inte.
Citera
2022-06-08, 19:05
Medlem
Citat:
Lol nej därför jag frågar. Men kan du inte svara behöver du inte.

Det går inte att jämföra när kvinnan i samtalet försöker köra över och bara maler på mot Sara, utan att ge Sara luft att svara, med när peddona blir konfronterade. Varför?

En är pedofil och en är inte. Det är 2 helt olika situationer.
Citera
2022-06-08, 19:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Visst måste vi få till en lagändring. Såg du mitt inlägg om Toney Westmoreland som försökt träffa en 13 åring. Han dömdes till följande. Två års fängelse. Dessutom ska han i tio år framöver samarbeta med statens DNA-insamling samt stå registrerad som sexförbrytare. Samtliga av Westmorelands datorer och mobiltelefoner kommer bli föremål för slumpmässiga genomsökningar och han måste rapportera in alla konton och sociala medier som han använder. Han får heller inte ha kontakt med någon under 18 år utan en vuxen persons närvaro. Vad anser du om denna påföljden?

Låter helt rimligt och sunt.
Förhoppningsvis är Dumpens arbete inte förgäves. Det uppmärksammas att det behövs hårdare tag när det gäller brott mot barn och unga.
Citera
2022-06-08, 19:07
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Jag försvarar inga pedofiler, jag har gång på gång skrivit att jag avskyr folk som begår sexuella övergrepp och jag har skrivit flera inlägg till Fido om att denne är en förkastlig och kass individ.

Problemet är att du saknar intellekt och inte kan diskutera sakfrågan i sig, problemet är i mina ögon när en grovt kriminell individ och en f.d missbrukare får för sig att agera poliser och där dom gör livet surt för oskyldiga offer. Vi lever i ett demokratiskt land där varken associationsskuld eller arvsskuld ska vara ett faktum, något Dumpen och dess pöbel inte förstår sig på.

Referera till ett endaste inlägg där jag har försvarat en pedofil, om du inte lyckas med det så kan du vänligen knipa igen, pajas.

Haha, känner du lukten? Lukta noga... Det är lukten av förräderi du känner...

Många av de du diskuterar med är mycket engagerade och mycket väl insatta i Dumpens arbete. Du kommer inte att kunna ändra deras åsikter. På goda grunder. Deras "skvaller" om olika Gäddor stämmer alltid. Det är fördelen.

Det bästa du kan göra är att förolämpa deras mammor och roa dig åt att alla väger tresiffrigt och går på bidrag.

Tycker ändå att många vanliga, tänkande människor börjar begripa att Dumpens offer också är oskyldiga offer. De är säkert så många nu att de kan bilda olika föreningar om ett par årtionden där de kan prata ut om vilket helvete deras barndom blev pga Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in