Citat:
Ursprungligen postat av
BeachBob
Du har några poänger i det du skriver. Men pöbel vet jag inte om jag kan hålla med om. Mannen har betett sig svinigt och vi diskuterar det. Vi tittar på deras familjesituation och det är allt. Är det helt tokigt tycker du?
Ni gör mer än "tittar på familjesituationer", jag har med egna ögon sett att Dumpens anhängare insinuerat att familjemedlemmar också har varit en del av vidrigheterna som männen har gjort sig skyldiga till.
Sen har vi det fallet där Dumpen la ut en chattlogg om hur kvinnan i ett förhållande kände sig "fet och ful" vilket resulterade i att en främling gick in på hennes Facebook och gjorde narr av hennes utseende och kommentaren i fråga om hur fet och ful hon är. Detta är inte rimligt och pöbeln är djupt problematisk.
Jag har full förståelse att en mamma som redan har gjort allt rätt i något hon inte har skuld i vill skydda sitt barn.
Vi bor i Sverige, associationsskuld och arvsskuld är inte förenade med svenska värderingar tack och lov, vi bor inte i ett pöbelsamhälle som Saudiarabien och jag önskar så klart att det förblir så. Jag skiter fullständigt i männen men oskyldiga anhöriga ska man värna om.