2022-06-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnaJZ
Ingen sund människa går på anhöriga i något fall, varken mördare eller pedofiler eller vilket brott som helst. Att du sen fantiserar ihop en massa utöver är dina tankar. Men som jsg tidigare skrivit så finns det tyvärr idioter till allt. Internet har många fördelar men även nackdelar. Men det är så det ser ut idag. Att du drar upp rättssystemet får mig bara att gäspa.

Tyvärr så består din pöbel av väldigt många osunda människor. Bevittnade själv hur en mamma i ett av fallen blev kallad för "fet" på hennes FB av en helt okänd människa varav en annan följde upp med att misstänkliggöra henne för att vara en del i mannens fetisch för yngre tonåringar. Det är även andra som har blivit trakasserade av pöbeln du är en del utav. Skaffa dig en hobby och ge fan i att trakassera oskyldiga människor.

Det är ingen som fantiserar, det är du som fantiserar och försöker hävda att journalisten inte har rent mjöl i påsen.

Ja, vi har ett rättssystem och det faktum att du negligerar det visar prov på att du tillhör bättre ett land så som Saudiarabien där ett pöbelsamhälle föredras.
Citera
2022-06-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Idiot. Om vi inte är vänner med honom så kan vi såklart inte se det.

Du är inte så smart, du och den andra idioten verkar på allvar tro att journalisten har stängt sitt kommentarsfält i samband med publiceringen av artikeln när inget tyder på att det är fallet. Inget av hans inlägg som är kommenterade av andra personer är skrivna av personer som är just vän med honom på Facebook.

Detta borde inte vara så svårt, eller jo, för er är allt svårt.
Citera
2022-06-08, 18:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Hej hjärtat!
Vad jag har att säga? Mycket.. Men delger inte allt här. Men man ska inte tro blint på allt. Bara att någon väljer att spela in ett samtal känns väl lite sisådär. Att vinkla ett samtal är väldigt enkelt gjort.. I samtalet får Sara knappt luft eller space att svara på frågorna och sättet kvinnan kör på och vräker ur sig det ena efter det andra.. Tolkar det som att Patrik skrattar lite åt hela tillvägagångssättet och inte åt situationen i sig. Men det är min åsikt.

Det är mycket vi inte vet och man ska nog vara försiktig med att döma på båda håll.
Delar ditt antagande till 100%
Citera
2022-06-08, 18:34
Medlem
Citat:
Do your own research. Så kan vi se vem som är smart sen.

Jag har gjort min "research", jag insåg att Sara ett belastningsregister full av otroligt olämpliga saker och till viss del även livsfarliga kriminella gärningar så som rattfylla där hon har utsatt civlla för ren livsfara.

Hon är den sista som ska agera polis, åklagare eller domstol.
Citera
2022-06-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Delar ditt antagande till 100%

Varför är det så märkligt?
Dumpen har en pöbel på sin sida medan individen fråga är ensam och utsatt trots att denne inte har gjort några fel. Det är väldigt tydligt i samtalet att ingen Sara säger är av substans utan endast lösa kommentarer och Patrik ska vi inte ens tala om.

Vad i samtalet är det du menar där kvinnan i fråga beter sig dåligt eller olämpligt åt? Hon förklarar mycket tydligt att mannen inte bor med familjen längre, hon är inte tillsammans med honom längre, hon och mannen har lämnat in sina privata datorer till polisen för att dom ska kunna se över så att inget olagligt återfinns och hon har gjort allt rätt och är endast ute efter att skydda sina barn.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-06-08 kl. 18:38.
Citera
2022-06-08, 18:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Vad anser du om denna påföljden?

Utmärkt. Sedan ska predatorer av alla de slag aldrig kunna vara anonyma för allmänheten, våldsamma gränsöverskridare är av allmänintresse till de dör.
Citera
2022-06-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Utmärkt. Sedan ska predatorer av alla de slag aldrig kunna vara anonyma för allmänheten, våldsamma gränsöverskridare är av allmänintresse till de dör.

Så Sara ska inte heller vara anonym för den delen heller.
Rattfylla där hon riskerade människors liv samvetslöst och alla andra tokmånga brott som hon har begått genom åren ska enligt dig resultera i en evig skam som även genom en pöbel (som du är en del av) ska resultera i arvsskuld och associationsskuld till hennes anhöriga.
Citera
2022-06-08, 18:40
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Varför är det så märkligt?
Dumpen har en pöbel på sin sida medan individen fråga är ensam och utsatt trots att denne inte har gjort några fel. Det är väldigt tydligt i samtalet att ingen Sara säger är av substans utan endast lösa kommentarer och Patrik ska vi inte ens tala om.

Vad i samtalet är det du menar där kvinnan i fråga beter sig dåligt eller olämpligt åt? Hon förklarar mycket tydligt att mannen inte bor med familjen längre, hon är inte tillsammans med honom längre, hon och mannen har lämnat in sina privata datorer till polisen för att dom ska kunna se över så att inget olagligt återfinns och hon har gjort allt rätt och är endast ute efter att skydda sina barn.
Du har några poänger i det du skriver. Men pöbel vet jag inte om jag kan hålla med om. Mannen har betett sig svinigt och vi diskuterar det. Vi tittar på deras familjesituation och det är allt. Är det helt tokigt tycker du?
Citera
2022-06-08, 18:45
Medlem
Citat:
Du har några poänger i det du skriver. Men pöbel vet jag inte om jag kan hålla med om. Mannen har betett sig svinigt och vi diskuterar det. Vi tittar på deras familjesituation och det är allt. Är det helt tokigt tycker du?

Ni gör mer än "tittar på familjesituationer", jag har med egna ögon sett att Dumpens anhängare insinuerat att familjemedlemmar också har varit en del av vidrigheterna som männen har gjort sig skyldiga till.

Sen har vi det fallet där Dumpen la ut en chattlogg om hur kvinnan i ett förhållande kände sig "fet och ful" vilket resulterade i att en främling gick in på hennes Facebook och gjorde narr av hennes utseende och kommentaren i fråga om hur fet och ful hon är. Detta är inte rimligt och pöbeln är djupt problematisk.

Jag har full förståelse att en mamma som redan har gjort allt rätt i något hon inte har skuld i vill skydda sitt barn.

Vi bor i Sverige, associationsskuld och arvsskuld är inte förenade med svenska värderingar tack och lov, vi bor inte i ett pöbelsamhälle som Saudiarabien och jag önskar så klart att det förblir så. Jag skiter fullständigt i männen men oskyldiga anhöriga ska man värna om.
Citera
2022-06-08, 18:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Så Sara ska inte heller vara anonym för den delen heller.
Rattfylla där hon riskerade människors liv samvetslöst och alla andra tokmånga brott som hon har begått genom åren ska enligt dig resultera i en evig skam som även genom en pöbel (som du är en del av) ska resultera i arvsskuld och associationsskuld till hennes anhöriga.

Hon är inte anonym. Dels har hon själv uppgett sin bakgrund och dels är hennes bakgrund publik. Precis som det ska vara. Det fruktansvärda brott hon begått, enligt min bok, är att köra rattfull. Det är oacceptabelt. Nu är emellertid missbruk botbart, till skillnad från sexualitet. Det finns för mig en avgörande skillnad där.

Samma sak med alla våldsmän vi har som brukar våld pga diagnosticerade störningar/nedsättningar och sjukdomar, en stor andel av dem återfaller för att deras problematik antingen inte är botbar eller för att de inte är intresserade av att eliminera sina problem. De ska pinpointas så allmänheten har koll på exakt vilka de är och vart de befinner sig. Många kvinnor och barn hade besparats lidande om vi inte hade varit så måna om att skydda gärningsmän med förtalslag och nya identiteter.
Citera
2022-06-08, 18:51
Medlem
Citat:
Hej hjärtat!
Vad jag har att säga? Mycket.. Men delger inte allt här. Men man ska inte tro blint på allt. Bara att någon väljer att spela in ett samtal känns väl lite sisådär. Att vinkla ett samtal är väldigt enkelt gjort.. I samtalet får Sara knappt luft eller space att svara på frågorna och sättet kvinnan kör på och vräker ur sig det ena efter det andra.. Tolkar det som att Patrik skrattar lite åt hela tillvägagångssättet och inte åt situationen i sig. Men det är min åsikt.

Det är mycket vi inte vet och man ska nog vara försiktig med att döma på båda håll.

Sara ger ju sällan de de konfronterar särskilt mycket utrymme att prata heller. De spelar in samtal och de provocerar.
Citera
2022-06-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Sara ger ju sällan de de konfronterar särskilt mycket utrymme att prata heller. De spelar in samtal och de provocerar.

Fast det där hoppas jag sannerligen inte du tycker är en rättvis jämförelse... Bättre kan du nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in