2022-06-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosse22
Borde inte Ukraina kunna försvara sig bättre med tanke på alla överlägsna vapen väst skickar in i krigszonen?
Varför lobbar vi för Nato, samtidigt som vi läser i oberoende västmedia hur ryssarna är väderlösa krigare med undermåliga vapen?

För det första så tar det tid att få fram de avancerade vapensystemen till fronten då manskap måste tränas och logistikkedjan uppdateras.

Att många (inte jag) vill gå med i Nato är helt enkelt för att Ryssland visat sig vara så till den milda grad oberäkneligt att man inte drar sig för att bedriva erövringskrig 1939-style i Europa.
Citera
2022-06-08, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sosse22
Borde inte Ukraina kunna försvara sig bättre med tanke på alla överlägsna vapen väst skickar in i krigszonen?
Varför lobbar vi för Nato, samtidigt som vi läser i oberoende västmedia hur ryssarna är väderlösa krigare med undermåliga vapen?

Försvara sig bättre?

Ett tredagarskrig - där hela den ryska militärledningen beställt långbord på Kievs flottaste restaurang, ett par dagar senare - har nu försvarat sig i TRE månader. Med 1000 förstörda ryska stridsvagnar och 30 000 ryssar som ligger över hela den Ukrainska slätten som fertiliserare.

Och du pratar om "bättre"?

Det vi ser nu är bättre än någon enda person (mig själv inbegripen) skulle kunna önska eller gissa sig till.

Fy fan, vilka monster till försvarare Ukrainarna är.

Drömmer redan om en "Glühwein" i Odessa kring jul.
Citera
2022-06-08, 13:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du läste inte ens mitt inlägg på ett fåtal ord. Orsaken är att det är meningslöst att lägga tid på att länka till någon som antingen struntar i att läsa eller hävdar att det kommer från en prorysk källa.
Vad är det med bilderna som är töntigt?

Bevisning är aldrig meningslös, men man får lätt känslan att du inte har några bevis eftersom du inte kan lägga upp något, som din antagonist gjorde. Alltså ligger du under med 1-0 just nu.

Om du inte förstår att bilderna är töntiga får stå för dig. Nazism o dyl var hett på 30-40-talet men nu är det mest töntigt.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-06-08 kl. 13:59.
Citera
2022-06-08, 13:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Ryssar var forst i rymden med Sputnik, orsakade dodshicka i USA, maste anstalla nazisten V von Braun att fa skrotet Apollo i luften
Forsta djuret i rymden, Laika
Forsta manniska i rymden, Jurij Gagarin
Forsta kvinnan i rymden, Tatjana Tereskova
Forsta lyckade manlandningen, med samples i retur
Forsta rymdstation Mir (Fred)

Ryssar kan, skall du veta. Som Zirkon idag
Ryssar kunde fram till 70talets mitt, sen halkade de hjälplöst efter.
Tom Afganistan var framåtskridande till ryssen kom.
Citera
2022-06-08, 13:58
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
En bakfull rysk pilot med halv G-dräkt får nog upp den ska du se! Åtminstone delar av den. På ett flak draget av en åsna. Raka vägen till skrotmarknaden där byte mot vodka hägrar.

Hehe, lite OT men man får ju känslan av Peter Stormare som rysk kosmonaut i Armageddon, han hade fixat det.
Citera
2022-06-08, 13:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Senaste ryska sammanfattningen från försvarsministeriet. Intressanta siffror från Svyatogorsk:
https://t.me/ConflictChronicles/2262

Stämmer din källa måste väl i stort sett hela den ukrainska arsenalen av vapen snart att vara på väg att ta slut. Eller är detta en rapport som är avsedd för just Putin?

In total, 192 Ukrainian airplanes and 130 helicopters, 1,150 unmanned aerial vehicles, 335 anti-aircraft missile systems, 3,459 tanks and other armored combat vehicles, 489 multiple launch rocket systems, 1,822 field artillery and mortars, as well as 3,488 units of special military vehicles were destroyed during the operation.
Citera
2022-06-08, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ryssar kunde fram till 70talets mitt, sen halkade de hjälplöst efter.
Tom Afganistan var framåtskridande till ryssen kom.

Ja.

Enligt Afghanerna själva (och alla andra muslimer) så har de kunnat göra sig till "tolk" för Guds önskningar och förväntningar sedan 600-talet.

Inte illa.

Efter att vi i Väst har producerat iPhones, Spotify, Tesla m fl. Utan Guds överinseende.

Nu köper vi i väst ryska bilar. Ryska mobiltelefoner. Ryska tvättmaskiner. Ryska kostymer "is tha shit". För att inte tala om ryska datorer. Eller ryskproducerade filmer.

"Меня зовут Бонд. Джеймс Бонд."
Citera
2022-06-08, 14:03
Bannlyst
Severodonetsk has fallen!:

https://twitter.com/GeromanAT/status/1534484092980436999?s=20&t=Cs-1k5D9FW-eTKSEUsyTfw
Citera
2022-06-08, 14:05
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Ja.

Enligt Afghanerna själva (och alla andra muslimer) så har de kunnat göra sig till "tolk" för Guds önskningar och förväntningar sedan 600-talet.

Inte illa.

Efter att vi i Väst har producerat iPhones, Spotify, Tesla m fl. Utan Guds överinseende.

Nu köper vi i väst ryska bilar. Ryska mobiltelefoner. Ryska tvättmaskiner. Ryska kostymer "is tha shit". För att inte tala om ryska datorer. Eller ryskproducerade filmer.

"Меня зовут Бонд. Джеймс Бонд."
Tog du mitt inlägg som ironi?
Jag förstår inte ditt svar.
Citera
2022-06-08, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
jag tror inte ryska folket vill leva som de gör i Iran eller NK. Ryska ledningens barn verkar absolut inte vilja göra det.
För det första har regimen i Iran fullt stöd av folket i sin utrikespolitik:

https://www.iranpoll.com/

För det andra. Jämför du verkligen Ryssland med Nordkorea?
Citera
2022-06-08, 14:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Tik-tok soldaterna krigar mot några buskar. Som vanligt tar ingen skydd för att ingen skjuter tillbaka.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1534452422390710273?s=20&t=u6wM7yPOVh7pyjxpUHoXZw

Rätt bisarr video. De exponerar sig helt öppet och blir lätt måltavlor för prickskyttar, skjuter på måfå in i terrängen och slösar därmed på sin ammunition. Borde det inte ligga på Sveriges ansvar att utbilda dessa?
Citera
2022-06-08, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Tog du mitt inlägg som ironi?
Jag förstår inte ditt svar.

Hahha....nej, jag försökte förlänga ditt inlägg. Med ironi.

My bad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in