Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-08, 13:38
  #73
Medlem
70 miljarder i månaden är väl ganska väl i nivå med vad kostnaden var för USA när de krigade i Afganistan.

Alternativet om man nu vill snåla med pengar kan vara ännu värre.

Men vad vet jag?

Har levt hela mitt liv i frihet och har ingen aning om hur livet blir i ett ockuperat land.
Citera
2022-06-08, 13:39
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Riktiga män förstår också att man bör välja sina strider.

Men du kan ligga där med stjärten i vädret sålänge och invänta VDV de tackar o tar emot det är jag övertygad om.

Välja sina strider?

Ni sitter här och advokerar för ett krig samtidigt som ni kallar de som inte vill slänga mer pengar på det här för mesar sedan säger du att du är en riktig man som väljer sina strider?

Var har du haft för strider i ditt liv svennebanan.

Var det att kärringen knullade den där flyktingen som hon bjöd på kaffe?
Citera
2022-06-08, 13:39
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://sverigesradio.se/artikel/ytt...ligt-anstallda



Borde han få dom pengarna?
Var tror ni dom pengarna kommer hamna i slutändan när väst slutar bry sig om Ukraina?
Hur mycket skulle ni vara villiga att betala för en selfie med honom?
Borde Zelensky sätta sig utanför Ica och säga "hej hej"?

Vart pengarna i slutändan går? Till oligarkerna som efter Ukrainas självständighet norpat åt sig det mesta av värde i Ukraina.
Citera
2022-06-08, 13:42
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Välja sina strider?

Ni sitter här och advokerar för ett krig samtidigt som ni kallar de som inte vill slänga mer pengar på det här för mesar sedan säger du att du är en riktig man som väljer sina strider?

Var har du haft för strider i ditt liv svennebanan.

Var det att kärringen knullade den där flyktingen som hon bjöd på kaffe?

Sverige är ett kulturberikat land. Så att anta att jag är ”svennebanan” vet man ej.
Citera
2022-06-08, 13:44
  #77
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Samma misstag kommer inte att upprepas. Ryssland ska inte ges några egna politiska maktbefogenheter. Den här gången blir det gjort som med Tyskland och Japan efter WW2. 50 år av total militärkontroll av västvärlden medan RyZZen tvångsdemokratiseras. Det blev ordning på såväl tyskar och japsar som sydkoreaner. Nu är dessa folk vettiga och har bra värderingar. Det får vara nog med RyZZen nu, dom ska läras en läxa.

Jag tycker inte det. Jag gillar skillnader och att olika folkslag besitter olika värderingar och kulturer.
Det skulle vara en förlust för mångfalden i världen om alla länder stöps om till att slaviskt spegla västerns anala demokratier. Hoppas Ryssen står på sig och att Kineserna backar dem, de kommer trots allt vara nästa på tur om inte pedofilerna i Washington och Bryssel stoppas här och nu.
Citera
2022-06-08, 13:58
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
My point exactly.

Deras BNP ligger dock bara på 66 miljarder USD att jämföra med Sveriges 538 miljarder USD. Största skillnaden är att Sverige har en tjänsteekonomi och Ukraina en råvaruekonomi.

Kommer ta ett tag att bygga upp landet igen och statslån för att hålla det viktigaste rullande och befolkningen vid liv är rimligt.

Framförallt beror det på mer eller mindre korrupta regimer i Ukraina sedan självständigheten. Liksom i Ryssland har oligarkerna bestulit ländernas invånare på enorma tillgångar. Därav Ukrainas extremt låga BNP och BNP/capita- Rysslands BNP/capita är klart högre än Ukrainas, men i absoluta bottenskiktet i jämförelse med EU länderna. Så länge Ukraina och Ryssland leds av korrupta regimer kommer respektive lands befolkning tvingas lida. Människor som med västerländsk demokrati kunde ha ett välstånd i paritet med vårt egna välstånd.
Citera
2022-06-08, 14:01
  #79
Avstängd
XfileDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Nyankommen? Tog du nyss första bussen från Kreml?

Drygo. Kan du sluta vara så jobbig och stödja Ukraina ? Bli en bra människa istället och stöd Ryssland, annars kan du ju alltid åka tillbaka till din stuga i alperna..
Citera
2022-06-08, 14:06
  #80
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Väst har ingen som helst anledning att vika sig för denna diktatur.

Ukrainas sak är vår annars fortsätter Sauron med nästa västland och vi tvingas hosta upp mer.

Dags för cancermannen att åka på en duktig förlust så vi kan släpa honom och hans hantlangare inför krigsrätt. Sen får Ryssland hosta upp all likviditet för att återbygga Ukraina. Win-Win

Du verkar fortfarande inte fatta?
Väst har ingenting att göra med två skit länder som bråkar! Ukrainas Sak är Ukrainas sak, inte vår!

När man läser tidningen, så är det hela tiden varje dag höjda priser på mat bränsle och el. Till exempel Idag stod det på nyheterna att elpriset har aldrig varit så högt någonsin i maj månad. (juni nu).
Vad beror det här på tror ni?

Låt Putin och slusken göra upp om det här och låt väsat slippa skiten för detta gör mig så trött!!

Någonting som gör mig, ännu mer trött är att höra varenda person kallas för Ryss-troll som säger någonting negativt om den korrupta tiggare -dvärgen från Kiev.

Jag är faktiskt glad för att jag lämnade landet Sverige, för jag klarar inte av och tål helt enkelt inte befolkningen i Sverige för ni har blivit så jäkla korkade så det finns inte ord för det!

Men jag misstänker att majoriteten av er här inne inte har varken körkort eller bil och ännu mindre ett arbete.
Citera
2022-06-08, 14:06
  #81
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Detta krig kan vara det mest ineffektiva biståndsprojektet i världshistorien. Vi uppnår extremt lite till extremt hög kostnad.

Du menar nog det mest effektiva korruptionsprojektet.

Vi minns alla när Europa och Ryssland drabbades samma igen och igen och igen och under vk2 kom USA ut som segrare. Vad har amerikanerna att förlora på ett krig i Europa när de efter förra kriget i Europa blev en supermakt?

Vi har en massa skjutglada unga killar i Sverige, det är bara att byta från fängelsestraff till mönstring och skeppa iväg dem.
Citera
2022-06-08, 14:25
  #82
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://sverigesradio.se/artikel/ytt...ligt-anstallda



Borde han få dom pengarna?
Var tror ni dom pengarna kommer hamna i slutändan när väst slutar bry sig om Ukraina?
Hur mycket skulle ni vara villiga att betala för en selfie med honom?
Borde Zelensky sätta sig utanför Ica och säga "hej hej"?
Trodde det var ryssarna som var illa ute.
Citera
2022-06-08, 14:35
  #83
Medlem
Hursomhelstings avatar
70 miljarder...fan att kan inte någon bara skicka ned den där djävla skränfågeln ifrån gödselstacken så att det blir lugnt.
Citera
2022-06-08, 14:40
  #84
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Vad ska dom med pengar till? All import kommer väl i form av gåvor antar jag?
Nej. Ukraina har alltid tjatat om pengarna från EU. Och har alltid fått dem...Även före kriget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback