2022-06-07, 13:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om min farfar hade betett sig så som Esbjörn gjorde, hade det varit hans skuld att bära. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag anser att det ska vara lagligt att säga sanningen. Visst, det kanske inte vore nåt att skryta med, att ha en farfar som betett sig illa, men det förändrar inte faktum.

Det är inte synd om Esbjörn. Han valde en smutsig offentlighet, istället för att ta enskilt samtal med Ebba där han erbjöd att hålla henne skadeslös. Han valde eskalering, istället för förhandling och har inte sin fastighet kvar. Inte heller pengarna, sitt rykte eller sin frihet.
Du förstår uppenbarligen ingenting av grundläggande etik - eller hur?
2022-06-07, 13:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Om min farfar hade betett sig så som Esbjörn gjorde, hade det varit hans skuld att bära. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag anser att det ska vara lagligt att säga sanningen. Visst, det kanske inte vore nåt att skryta med, att ha en farfar som betett sig illa, men det förändrar inte faktum.

Det är inte synd om Esbjörn. Han valde en smutsig offentlighet, istället för att ta enskilt samtal med Ebba där han erbjöd att hålla henne skadeslös. Han valde eskalering, istället för förhandling och har inte sin fastighet kvar. Inte heller pengarna, sitt rykte eller sin frihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Jag vet inte vilken grundläggande etik Esbjörn lutade sig på, när han väljer att eskalera istället för att förhandla, där han väljer lögner och smutskastning framför sanning, där han väljer att inte stå för sitt ord eller underskrift. Så du har rätt, den grundläggande etiken förstår jag ingenting av. Men du får gärna förklara.
2022-06-07, 16:34
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Citat:
Jag vet inte vilken grundläggande etik Esbjörn lutade sig på, när han väljer att eskalera istället för att förhandla, där han väljer lögner och smutskastning framför sanning, där han väljer att inte stå för sitt ord eller underskrift. Så du har rätt, den grundläggande etiken förstår jag ingenting av. Men du får gärna förklara.

Har jämnåriga med Esbjörn i nära bekantskapskretsen och dom gubbarna tittar varje morgon på nyheterna i tv, efter Esbjörns uppvisning var dom helt eniga i sin åsikt.
Esbjörn Bolin var bara en simpel hästskojare och dom kände igen tongångarna mer än väl.
2022-06-07, 17:41
Medlem
Citat:
Nej du har helt rätt - det är ytterst få här som förstår något av din grundläggande etik.
Och det tackar väl hela samhället för. För hade vi alla följt den så hade det gått åt helvete för länge sedan.

Men berätta nu lite vad är det för oetiskt Ebba gjort?
Det är svårt att förstå exakt vad du menar med "grundläggande etik" när du inte exemplifierar.
Förutsätter att du utgår från verkligheten och de förhållande som rådde under husaffären.
Inte några fantasier om att Esbjörn är död sedan länge och att ebba lurat liket på en större herrgård som gått i släkten sedan 1300-talet och att den var värd flera miljarder.
Utan att Esbjörn sålde sin sommarstuga för ett pris han själv satte - samt att han när han gjorde detta var vid sina sinnes fulla bruk och hade papper från vården på att han inte var dement.
2022-06-07, 20:48
Medlem
trngws avatar
Esbjörn ljuger om det mesta, hittar på i stort sett vad som helst, tar hjälp av en grovt kriminell i syfte att med lögner och förtal hänga ut en ung ensamstående hårt arbetande tvåbarnsmamma i media.

Esbjörns ombud, Johann Binninge, är grovt kriminell, dömd för försökt till våldtäkt på barn och för grovt kvinnofridsbrott, misshandel och skadegörelse.

Ovanstående är tydligen vad Clodius och hens gelikar i tråden anser är "etiskt".

De flesta av oss, och en stor del av svenska folket, har dock förstått att det är Ebba som står för etik och moral i denna affären.
2022-06-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf

Citat:
Körkortet drogs in primärt för att Esbjörn inte svarade på brevet från Transportstyrelsen.
De hade fått in en "orosanmälan" som vem som helst kan skicka in. Det står inte specifikt att det drogs in pga demens

Det sannolika är att Transportstyrelsen agerat på den lagakraftvunna domen i Uppsala TR.

Anledningen till att jag tror detta är att jag för en tid sedan hjälpte en person som just fått en sådan anmodan från Transportstyrelsen att skicka in dokument.

Vid kontakt med handläggaren på TS fick jag veta att det var min "klients" lagakraftvunna villkorliga dom som var anledningen. Det hade då gått över ett år sedan domen. Som dessutom inte alls handlade om trafik.

I Esbs fall har det gått ungefär lika lång tid. Dessutom begick Esb ett trafikbrott. Då är det nog regel att körkortet ska omprövas av TS.

Personen som jag hjälpte skickade in de begärda dokumenten och fick behålla körkortet. Om vederbörande hade struntat i TSs begäran hade körkortet dragits in. Det framgick tydligt av det ursprungliga brevet.

Det kan nog vara så att alla - eller vissa - lagakraftvunna domar regelmässigt skickas till TS.
2022-06-08, 10:11
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Det sannolika är att Transportstyrelsen agerat på den lagakraftvunna domen i Uppsala TR.

Anledningen till att jag tror detta är att jag för en tid sedan hjälpte en person som just fått en sådan anmodan från Transportstyrelsen att skicka in dokument.

Vid kontakt med handläggaren på TS fick jag veta att det var min "klients" lagakraftvunna villkorliga dom som var anledningen. Det hade då gått över ett år sedan domen. Som dessutom inte alls handlade om trafik.

I Esbs fall har det gått ungefär lika lång tid. Dessutom begick Esb ett trafikbrott. Då är det nog regel att körkortet ska omprövas av TS.

Personen som jag hjälpte skickade in de begärda dokumenten och fick behålla körkortet. Om vederbörande hade struntat i TSs begäran hade körkortet dragits in. Det framgick tydligt av det ursprungliga brevet.

Det kan nog vara så att alla - eller vissa - lagakraftvunna domar regelmässigt skickas till TS.

Hmm…
Kan nog stämma att TS agerat på domen om nu inte närstående gjort en ”orosanmälan” till TS.
Då Esbjörn inte hunnit träffa arbetsterapeut eller ens sett en läkare, då anmodan från TS kom.
Har en fd. bekant som åkte dit ordentligt för att ha kört påverkad.
Både fängelse och sedan fotboja, men hade ändå kvar körkortet under hela den tiden.
Två dagar innan fotbojan skulle tas av kom meddelandet från TS, nu var körkortet indraget!
2022-06-08, 10:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek

Låter som en rimlig förklaring då nog inte många har beaktat TS senfärdighet då man har försökt att förklara det indragna körkortet.
2022-06-08, 10:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det är inte säkert att din etik överensstämmer med många andras etik. Om vi till exempel tittar på konsekvensetik, pliktetik och sinnelagsetik så kan de ofta förespråka olika lösningar på samma problem. Samtidigt så är samtliga lösningar etiska.

Du har alltså inte påstå att någon annans etiska lösning inte är korrekt eller att de inte begriper grundläggande etik.

Nu har du ju din vana trogen inte presenterat någon egen lösning utan bara kräkt av dig något för att sedan smita undan med svansen mellan benen när du blir ifrågasatt.
2022-06-08, 12:37
Medlem
Uppsala TR Ä 1747-22 Dagboksbladet: 2022-06-08

Dagboksbladet: 2022-06-08

https://delafil.se/f3dee80c6f33d9ff/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Dagboksblad_2022-06-08.pdf
2022-06-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet: 2022-06-08

https://delafil.se/f3dee80c6f33d9ff/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Dagboksblad_2022-06-08.pdf

Yttrande från sökandeombudet.....spännande.
2022-06-08, 13:37
Medlem
Akt bil 33-34 Uppsala TR Ä 1747-22

Akt bil 33:

YTTRANDE
ÅberopandeErtFöreläggande/220517somställtsdirekttillEsbjörnBolin–ochperdsvid arebefordratstill underteckna juridiskaombudförhonom–fullmaktharredantillställts domstolenivårtYttrande/220505–ochvårt yttrandeavgessåle först nu.

Med referens till skri ftväxl i ng/e -mail /220505Bil.1) med motpartsombudet adv. Katrin Björklund /Nordströms Advokater /Uppsala – i anledning av polisanmälan om olaga intrång (Ärende AM-71673-22) – och upplyser om at t köpar en –f ör e det a det överklagade köpet avgjorts – ej kan bereda sig t illträde till fast i ghet erna– som hon gjort ge nomat t anbringal ås på de Esbjörn Bolin har uttryckt missnöje där över – och begär nu överprövning som tillställes Åklagarmyndigheten.
Göteborg som ovan,

STURE TERSAEUS ef
cc. Esbjörn Bolin
Bif. Bil. 1 E-mail /220505 /adv. Katrin Björklund, Nordströms Advokater, Uppsala
Swedish Law & Trade Juridisk Byrå Sture Tersaeus

https://delafil.se/ae398ffc1f44ab1b/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_33,_Yttrande_fr%C3%A5n_s%C3%B6kandeombud et.pdf

Akt bil 34.

https://delafil.se/25f82575158836f7/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_34,_Bilaga_1_-_E-postmeddelande_22.pdf

Edit: Har citerat direkt från akt bil med Sture Tersaeus bristande skriv förmåga.
Senast redigerad av Doiten 2022-06-08 kl. 13:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in