2022-06-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Vad för medecin? Mot autism. Man får inte mediciner mot autism man får habilitering.

Sluta trolla och visa respekt till alla tjejerna med autism. Därför de inte finns trådar om det för.inga är som du med diagnosen? Eller varför trodde du inte det fanns?

Jag läste ett inlägg som sagt.

Troll.

Medicin mot deprission det stämmer det finns ingen medicin mot autism. Finns en tråd om att vatten kan stoppa autism men det är ju skit snack. Jag ska börja på habilitering mycket riktigt. Vad roligt att du läst ett inlägg bra jobbat! (Ironisk &#128526
Citera
2022-06-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Trolla lugnt.

Varför tror du att jag är ett troll? Mitt perspektiv kanske inte stämmer inte på alla autister men det är ju ett perspektiv iallafall.
Citera
2022-06-08, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Gahahahahaha är den ända feministen jag känner som är autist känner många feminister som inte är det dock😂 stämmer att många feministiska tjejer färgar håret, men som sagt föredrar själv naturliga hårfärger. nej inget special intresse direkt tyvärr. Lyssnar på mycket vetenskapligs poddar, nyheter, politik och dokumentärer tycker sånt är roligt.

Tack för dina svar.

Fler frågor:

Är din autism ett problem för dig när du ska dejta?
Är det lättare att umgås med någon som också har autism?
Citera
2022-06-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Tack för dina svar.

Fler frågor:

Är din autism ett problem för dig när du ska dejta?
Är det lättare att umgås med någon som också har autism?

Jag har lite problem med dejting har både blivit dissad och har dissat. Första dejten brukar ställa massor av frågor till personen för att slippa öppna upp mig direkt själv. Är lite rädd för att jag ska råka säga något korkad. Känns lite som att springa över ett minfält med ögonbindel. Det är både lättare och svårare att umgås med autister tror jag. Om du skulle tillexempel umgås med mig vet du ju var du har mig men du kanske tycker att vissa saker jag gör är jobbiga eller övertramp på din gräns. Tror man måste vara väldigt öppen och ta saker med en klackspark för att vara min vän. Det är iallafall den typen av människa jag blir vän med.
Citera
2022-06-08, 00:19
Medlem
Citat:
Att känna sig ständigt lite utanför även bland mina bästa vänner

Autisttjejer har inte vänner. En lesbisk älskarinna på distans, men längre än så sträcker det sig inte.
Citera
2022-06-08, 00:21
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Som rubriken låter.

Undviker du sådant som du upplever som jobbigt?

Nu syftar jag på utmaningar som lett till att du fick din diagnos.
Citera
2022-06-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Du svarade inte på mina frågor.

Prova igen., jag editera mitt inlägg så det kanske var därför du inte svarade. Men vill gärna ha svar på mina frågor. Jag tror som sagt inte ett dugg på att du har autism.

/ w

Jaha och? Är du psykolog och utbildad att utreda för autism? Tror du att alla miljoner människor med den diagnosens beter sig likadant? Alla med autism har olika svagheter och styrkor. Vissa symtom passar in på mig och vissa passar inte på mig och det är så det brukar vara. Om man har tillräckligt många symtom och att dom påverkar ens vardag negativt får man en diagnos.
Citera
2022-06-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Autisttjejer har inte vänner. En lesbisk älskarinna på distans, men längre än så sträcker det sig inte.

Spännande teori. Jag ska diskutera den med mina kompisar imorgon. Nej ärligt väldigt många autist tjejer har vänner och även många har det inte. Vissa ofrivilligt och andra frivilligt. Jag gillar att vara social men är också i lika stort behov av ensamtid.
Citera
2022-06-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Undviker du sådant som du upplever som jobbigt?

Nu syftar jag på utmaningar som lett till att du fick din diagnos.

Jag tycker förändringar är jobbiga. Hatar att byta skola, flytta, nytt jobb. Men livet förändras och jag har liksom inget val. När jag väl vant mig brukar det kännas bättre efter någon månad. I takt med att min självkänsla blivit bättre har det blivit lite lättare med förändringar.
Citera
2022-06-08, 00:28
Medlem
Citat:
Jaha och? Är du psykolog och utbildad att utreda för autism? Tror du att alla miljoner människor med den diagnosens beter sig likadant? Alla med autism har olika svagheter och styrkor. Vissa symtom passar in på mig och vissa passar inte på mig och det är så det brukar vara. Om man har tillräckligt många symtom och att dom påverkar ens vardag negativt får man en diagnos.
Ingen är den andre lik
Citera
2022-06-08, 00:30
Medlem
Är ditt hår rosa, lila, blått eller grönt och är hunddagis ditt drömyrke?
Citera
2022-06-08, 00:33
Medlem
Citat:
Att vara osmidig i sociala sammanhang
Att inte förstå folks skämt och folk förstår inte mina
Att känna sig ständigt lite utanför även bland mina bästa vänner
Att vara väldigt lättlurad

Det är saker jag upplever i min vardag

Folk med riktig autism har grova problem med att fungera i tillvaron du verkar inte ha det. Personer som är lite konstiga på olika vis och har problem sociala interaktioner har alltid funnits det behövs ingen diagnos för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in