2022-06-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maartxxx
Nu dejtar jag inte henne längre och jag är som människa väldigt öppen för olikheter och var nog därför vi ändå kunde dejta så länge som vi gjorde, sen sluta det inte på något bra sätt. Det var hon själv som sa att hon var lite autistisk men inte hade någon diagnos, jag slängde mig aldrig med de orden själv, men har läst på en massa efter min kontakt med henne för att förstå vad som hände.

Okej då hänger jag med. Tråkigt att det sluta dåligt.
Citera
2022-06-07, 23:35
Medlem
Du ger intryck att vara högfungerande. Upplever du dig själv så? Är det uttrycket förlegat?
Citera
2022-06-07, 23:35
Avslutad
Har du färgat håret i någon festlig färg?
Citera
2022-06-07, 23:36
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Jag är 20. förstår sällan ironi. ibland misstänkter jag ironi men måste fråga för att vara säker. Jag är lättlurad litar ofta blint på andra människor och ljuger i princip aldrig själv saknar spärrar. Undantag om jag ska hålla på andras hemligher eller jobbintervju. Har inga hemligheter själv.

Har du utvecklat någon strategi för att bli mer bekväm runt sådant du tror kan vara ironier?

För många av oss är det svårt att förstå ironier i text skrivna av någon man inte känner, oavsett vilka diagnoser man har eller inte har.

Nu kommer jag till sak: hur upplever du ditt användande av Flashback Forum, ur ironisynpunkt?

Om du föredrar "mer tydlighet" (alltså utifrån dina preferenser), kanske rent av generellt, har du då berättat det för människor, exempelvis dina vänner?

Hur brukar folk i så fall reagera?

Har du slagits av någon form av "gemensam nämnare" när du har träffat personer som du vet har en autismdiagnos?

Du har uppenbarligen självinsikt och det är ju ett toppensteg för att utveckla diverse fingertoppskänslor i sociala sammanhang. En sådan tror jag att många av oss, som inte har fått din diagnos också kan förfina under hela livet.

Tack för att du skrev denna tråd!

(Edit: såg nu att några hann före med vissa av mina frågor. Det är ju alltid tråkigt, dvs. onödigt med flera frågor av samma sort. Men i bästa fall kanske du kommer på något mer på dessa teman.)
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-06-07 kl. 23:59.
Citera
2022-06-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ja för det mesta. Jag brukar inte såra folk känslor då jag aktivt försöker undvika sånt, men ibland kan det hända av misstag. Jag brukar inte snacka skit, tycker om de flesta människorna jag träffat och startar inga konflikter. Det störta problemet är inte att jag skulle vara elak utan att jag råkar vara lite för personlig och ställa frågor som kanske inte är lämpliga. Har inte problem med medkänsla om det är det du syftar på.
Men när du hamnar i ett argument och ska se till det emotionella aspektet och det sakliga aspektet. Då kommer du väl inte lägga dig i det emotionella för du är oroliga att skada folks känslor?
Citera
2022-06-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Du ger intryck att vara högfungerande. Upplever du dig själv så? Är det uttrycket förlegat?

Ingen aning om det är förlegat, är högfungerande. Normal begåvad enligt dom som utredde mig
Citera
2022-06-07, 23:40
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Tidig 20 års ålder. Uppmanades av vänner att utredas
Upplever du att du fått gott bemötande, förståelse o genuin omtanke för dina önskemål, känslor o behov när du varit i kontakt med vuxenpsykiatrin?
Vad tycker du skulle kunna underlätta för dig eller personer med samma funktionsvariationer?
Upplever du att det under utredningen funnits helt onödiga, rentav korkade, frågeställningar gällande dig eller din livsstil eller hemmiljö eller något annat som berörts? Tack.
Citera
2022-06-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Har du färgat håret i någon festlig färg?

Jag har haft lilla hår och rött för att passa in i mitt gäng under tonåren. Föredrar att ha naturlig färg.
Citera
2022-06-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoftigahenkrik
Men när du hamnar i ett argument och ska se till det emotionella aspektet och det sakliga aspektet. Då kommer du väl inte lägga dig i det emotionella för du är oroliga att skada folks känslor?

Jo är mer emotionell än rationell skulle jag säga. Är väldigt mån om att vara snäll och hatar att göra andra illa. Om jag råkar vara elak vilket kan hända brukar jag må väldigt dåligt efteråt. Sen kan jag bli väldigt arg om någon beter sig orättvist men när jag väl ska starta igång bråk brukar jag bli ledsen istället och fegar liksom ur.
Citera
2022-06-07, 23:46
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Nej tyvärr

Vad synd.
Citera
2022-06-07, 23:46
Avslutad
Citat:
Jag har haft lilla hår och rött för att passa in i mitt gäng under tonåren. Föredrar att ha naturlig färg.

Där ser man. Jag frågar för att i en annan tråd försökte vi ta reda på om det fanns någon gemensam nämnare bland tjejer som färgar håret i lustiga färger. Det spekulerades bland annat om autism. Även att de ofta är feminister. Du prickar ju in både och.

En annan fråga:

Har du något specialintresse?
Citera
2022-06-07, 23:47
Medlem
Citat:
Jo är mer emotionell än rationell skulle jag säga. Är väldigt mån om att vara snäll och hatar att göra andra illa. Om jag råkar vara elak vilket kan hända brukar jag må väldigt dåligt efteråt. Sen kan jag bli väldigt arg om någon beter sig orättvist men när jag väl ska starta igång bråk brukar jag bli ledsen istället och fegar liksom ur.
Intressant. Du ska ha tack för dina ärliga svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in