2022-06-07, 17:50
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Senaste åren har jag lagt ned hjärta och själ i firman. Men imorgon vid lunchtid kommer styrelsen hålla någon slags röstning om huruvida jag ska få vara kvar eller inte. Anklagelserna som riktas mot mig är att jag har ”bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande”.

Någon som har erfarenhet av detta. Vad är risken att jag får sparken. Har jag rätt till någon fallskärm?

Nu du Bengt-Erik! Åratal av bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande har nu äntligen kommit i kapp dig. Du har inte rätt till någon fallskärm.
Citera
2022-06-07, 17:51
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Fortsatt förtroende från styrelsen.
De kanske bara skapade en liten show för att du ska känna pressen och skärpa dig?
Citera
2022-06-07, 18:28
Medlem
Vad folk är negativa! Tycker det är bra gjort att bara skaffat ett jobb från första början om så mycket av dagarna ägnas åt att göra meningslösa trådar för uppmärksamhet och bekräftelse på ett internetforum.

Normalt brukar sådana som TS bara leva på bidrag och gå hemma, så det är imponerande.
Citera
2022-06-07, 20:53
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Senaste åren har jag lagt ned hjärta och själ i firman. Men imorgon vid lunchtid kommer styrelsen hålla någon slags röstning om huruvida jag ska få vara kvar eller inte. Anklagelserna som riktas mot mig är att jag har ”bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande”.

Någon som har erfarenhet av detta. Vad är risken att jag får sparken. Har jag rätt till någon fallskärm?
Hehe! Fallskärm? Du har rätt att bli en av många andra, utförsäkrade, fattiga svennar). Rösta med fötterna!
Citera
2022-06-07, 21:26
Medlem
Är väldigt nyfiken på vad du har gjort. Men oavsett vad som händer får du göra det bästa av situationen. Det nya jobbet kanske är roligare och du får en ny chans att kanske skaffa bättre kollegor då det låter som du o dina gamla inte kommer överens. Förändringar är ju läskigt men också bra för att omväxling ger livet en liten usp.
Citera
2022-06-07, 21:54
Medlem
Du fick tydligen inte sparken idag men hur går det nu med den där mergern företaget skulle göra?
Citera
2022-06-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackFuriousRaven
Du låter som en mardröm att ha som anställd.

Hoppas dom lyckas bli av med dig och att du inte hittar någon annan arbetsplats som du kan förpesta!

Baserat på vad? Att ett mupp-gäng i någon styrelse tycker det? Du skulle bara ana vad mycket fulknep som appliceras i arbetslivet hos en del för att bli av med andra och klättra själva etc..

Med det sagt så kan TS mycket väl förtjäna både sparken och två piskrapp.
Citera
2022-06-07, 22:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Nu du Bengt-Erik! Åratal av bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande har nu äntligen kommit i kapp dig. Du har inte rätt till någon fallskärm.

Om hans öde avgörs av en bolagsstyrelse så är han i "ledande ställning", läs VD. Då omfattas man inte av LAS och som kompensation har man då ett VD-avtal där någon slags fallskärm är standard.
Citera
2022-06-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Dom kanske inte vill ha en anställd som är en kvinnomisshandlare?

(FB) Blev arg på min fru - jag slog henne

Eller att ha en anställd som tycker det är olämpligt att ens dotter är lesbisk?
(FB) Hjälp! Vår dotter är lesbisk.

Du får be din fru sätta sig på toan och bajsa så att hon har lust med att ringa Försäkringskassan och se om du kan få en sjukpenning för din diagnos.
(FB) Min fru ringer till myndigheter medan hon bajsar

Får du så lite uppmärksamhet i din vardag att du behöver fiska efter det på Flashback?

Tröttsamt med troll som dig.

Lol 😄😄😄🤘
Citera
2022-06-08, 00:12
Medlem
BlackFuriousRavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Baserat på vad? Att ett mupp-gäng i någon styrelse tycker det? Du skulle bara ana vad mycket fulknep som appliceras i arbetslivet hos en del för att bli av med andra och klättra själva etc..

Med det sagt så kan TS mycket väl förtjäna både sparken och två piskrapp.

Du skulle bara ana?
Skulle du ha bättre koll än mig på beteenden bland människor inom näringslivet?

Du får det att låta som att du vet något som jag inte vet och jag tror inte att så är fallet.

Med det sagt. Jag tror att sannolikheten är mycket större att det ligge något i saken om man anklagar något för ”bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande”.

Vill man bli av med någon utan att ha på fötter är det bättre att hänvisa till arbetsbrist.
Citera
2022-06-08, 07:33
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackFuriousRaven
Du låter som en mardröm att ha som anställd.

Hoppas dom lyckas bli av med dig och att du inte hittar någon annan arbetsplats som du kan förpesta!
Hoppas inte heller han hittar någon ny arbetsplats. Mycket roligare om han lever på dina skattepengar. Där är vi helt överens.
Citera
2022-06-08, 09:03
Medlem
Muppetys avatar
En gång blev jag o 29 andra uppsagda, då bombhotade jag IF Metall, för jag tyckte det var deras fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in