2022-06-07, 00:58
Medlem
Senaste åren har jag lagt ned hjärta och själ i firman. Men imorgon vid lunchtid kommer styrelsen hålla någon slags röstning om huruvida jag ska få vara kvar eller inte. Anklagelserna som riktas mot mig är att jag har ”bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande”.

Någon som har erfarenhet av detta. Vad är risken att jag får sparken. Har jag rätt till någon fallskärm?
Citera
2022-06-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Senaste åren har jag lagt ned hjärta och själ i firman. Men imorgon vid lunchtid kommer styrelsen hålla någon slags röstning om huruvida jag ska få vara kvar eller inte. Anklagelserna som riktas mot mig är att jag har ”bristande trovärdighet, dåligt uppförande och ett förhalande arbetsförfarande”.

Någon som har erfarenhet av detta. Vad är risken att jag får sparken. Har jag rätt till någon fallskärm?

misstänker att du inte är ansluten till facket, om du mot förmodan är det så tror jag att de kommer ha en hel del o säga om läget utifrån att du faktiskt är "oskyldigt dömd"
Citera
2022-06-07, 01:04
Medlem
BlackFuriousRavens avatar
Citat:

Du låter som en mardröm att ha som anställd.

Hoppas dom lyckas bli av med dig och att du inte hittar någon annan arbetsplats som du kan förpesta!
Citera
2022-06-07, 01:05
Medlem
Horleifs avatar
Citat:

Känns som att är mycket info som du inte skrivit här om dom nu har så mycket anklagelser. Men kontakta facket om du är med där
Citera
2022-06-07, 01:06
Medlem
Vad har du för anställningsform?
Citera
2022-06-07, 01:10
Medlem
Stackars arbetsgivare om du fått det utlåtandet om dig själv... De kommer få det svårt att sparka dig tror jag.. hårda regler idag å facket blir inblandat automatiskt.. Du måste misskött dig ordentligt.
Citera
2022-06-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad har du för anställningsform?

Jag är tillsatt av styrelsen på tillsvidareanställning med 6 månaders uppsägningstid för båda parter.
Citera
2022-06-07, 01:12
Medlem
Citat:
Jag är tillsatt av styrelsen på tillsvidareanställning med 6 månaders uppsägningstid för båda parter.

Visstidsanställd till 11 september i år gissar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Stackars arbetsgivare om du fått det utlåtandet om dig själv... De kommer få det svårt att sparka dig tror jag.. hårda regler idag å facket blir inblandat automatiskt.. Du måste misskött dig ordentligt.

Går vilda rykten om att det skall ha att göra med gängkriminalitet och allt möjligt.
Senast redigerad av BlowTheClaymores 2022-06-07 kl. 01:17.
Citera
2022-06-07, 01:12
Medlem
Frickys avatar
Citat:

Dom kanske inte vill ha en anställd som är en kvinnomisshandlare?

(FB) Blev arg på min fru - jag slog henne

Eller att ha en anställd som tycker det är olämpligt att ens dotter är lesbisk?
(FB) Hjälp! Vår dotter är lesbisk.

Du får be din fru sätta sig på toan och bajsa så att hon har lust med att ringa Försäkringskassan och se om du kan få en sjukpenning för din diagnos.
(FB) Min fru ringer till myndigheter medan hon bajsar

Får du så lite uppmärksamhet i din vardag att du behöver fiska efter det på Flashback?

Tröttsamt med troll som dig.
Citera
2022-06-07, 07:26
Medlem
Trolltråd men för att ändå svara på detta så är detta risken man tar som anställd man ärnutbytbar oavsett hur bra kontakt man skaffat med kunder etc, har man egen firma bygger man hela sitt nätverk själv och är väldigt svårt att förlora hela nätverket på samma gång.
Citera
2022-06-07, 15:24
Medlem
Fortsatt förtroende från styrelsen. Några ”förstå-sig-påare” gick upp inför styrelsen och höll lågklassiga tal om mina bristande förmågor.

Men till syvende och sist röstade styrelsen för att jag ska få vara kvar. Detta ser jag som en bekräftelse på att det jag gjort hittills har varit korrekt och att jag kan fortsätta på samma linje.
Citera
2022-06-07, 17:38
Medlem
Citat:
// Du vet väl själv om du har en fallskärm typ på 1,2,5 år x miljoner lev livet i sådanafall .
Dra ut översta skribordslådan för nästa att chockas över typ (hemligt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in