2022-06-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Läser man på många telegramkanaler så är det många ukrainare som är för att bli en del av Ryssland han är trött på självständiga det leder bara till krig och elände och man suktar efter den höga levnadsstandarden som man har på den ryska sidan av gränsen. Ukraina är på väg och ge upp det är myteri på gång de ser alla när behöver inga källor gå in och läs lite på och Telegram så kommer ni att få se sanningen. Det hade gått snabbare men Ryssland gå och långsamt fram för att spara liv jag vill inte orsaka onödigt lidande men hade Ryssland ens kört på 50 % av sin kapacitet så hade man för veckor sedan redan varit i lvov
För att överhuvudtaget kunna göra ett sådant uttalande bör man ha åkt i en Moskvitch på vägar utanför städerna, bli utsatt för de gropiga och leriga vägarna. Besökt samhällen där rinnande vatten inte finns, vilket f.ö är de flesta utanför staden.

Hur fan kan du tro att Ukrainare med rinnande vatten och asfalterade vägar kan tro att levnadsstandarden är högre i Ryssland, de har ju förfan inte ens tvättmaskiner i Ryssland!

Jag med flera i tråden har upplevt hur långt borta standarden i Ryssland är.
Jag har gjort den den där resan i Moskvitchen mer än en gång

Min inkomst har fram till nu varit från i huvudsak ryska dollar och av den anledningen jag varit mycket i Ryssland/Sovjet och sett misären.
Du vet inte vad levnadsstandard i Ryssland är!
Lägg ner din propaganda
Citera
2022-06-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
m
Striden är inte över. Du borde väl fatta??? att om Ryssland skulle lyckas ta "hela" Dombass, att Ukraina finns på andra sidan med en mycket lång gräns. Det innebär shelling på stora delar av Dombass samt pattrullning?? jag menar patruller som går in på det ockuperade området och gör livet surt för ockupanterna.
Vilket indikerar varför Putin meddelade att ett av målen med specialoperationen är att avmilitisera hela Ukraina.
Citera
2022-06-07, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här kan man se intervjun med den ukrainske soldaten som blev våldtagen av sitt befäl, med engelsk text:

https://twitter.com/AZmilitary1/status/1534234750910603266

Han tror att den här typen av homosexuella analvåldtäkter utförda av befäl mot underordnade är vanligt i den ukrainska armén, åtminstone i hans kompani.

Herrejävlar nu gräver vi i botten på tunnan för att rafsa fram saker som motiverar rysk terrorbombning. Är vi på ursäkt 7.0 ”allmän kriminalitet” nu?

Vad tycker du som nazist förresten om att dina kollegor hittade någon med Hitler-tatuering som rysk förevändning? Kreml vill nog att ni pratar ihop er lite för hade du varit i Ukraina nu hade du varit en ursäkt för ockupationskrig och jag vet inte om mongolkejsaren och hans islamist+macheteneger armé vill förknippas med sådana vänner.

Jag förstår, ursäkterna blir tunnare och tunnare nu men herrejävlar någon form av relevans får det ju finnas.
Senast redigerad av Krakem 2022-06-07 kl. 20:29.
Citera
2022-06-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det ryska och i många stycken ingenjörsmässiga tekniken och smittar av sig i tråden.
Suddgummit har ungefär samma träffsäkerhet som de ryska precisionsvapnen.
De programmeras att träffa ett mål och träffar därefter lite slumpvis i omgivningarna.
Någon gång ibland blir det rätt i alla fall
Många landar i förväntad kommun. Men det är trots allt så att artilleriet verkar vara det vapenslag som ryssarna misslyckats minst med.

Flygets uppgift var att säkra luftrummet iallafall över östra Ukraina de första timmarna av invasionen, och resten inom några dagar. Det har nu gått 15 veckor och varje gång ryssarna flyger runt så skrotas någon av deras maskiner i luften.

Flottan har visat upp ett totalfiasko som får ryssarnas insatser 1905 att framstå som acceptabla. Att med ett relativt enkelt vapensystem sänka ett av ryska flottans kraftfullaste och modernaste fartyg i ett område där ryssarna hade ohotad kontroll, har det ens hänt tidigare? Moskva är det största krigsfartyg som sänkts i strid sedan WW2.

De mekaniserade styrkorna har lekt soppatorsk på en nivå vi nog aldrig tidigare sett. Stalingrad låg halvvägs till Kina sett från Nazityskland och man kan ha viss förståelse för att Hitlers trupper hade problem att få farm förnödenheter. Men ryssarna har inte avancerat mer än några mil från från gränsen och trots det totalhavererat logistiken. Att trupperna sedan varit totalt okoordinerade, och saknat alla former av skydd mot försvararna är heller inget vi sett sedan WW2.

Och infanteriet har lidit av samma katastrofala planering som de mekaniserade. Och verkar sakna moderna vapen.
Citera
2022-06-07, 20:31
Medlem
goseigens avatar
Naturen läker alla sår.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-067c484d95a9887e4dc0e96fd6120084-lq

För moder jord är Putins galenskaper snart glömda.

Hon behöver inte ens mobilisera enterna.

Risken är stor att Putin också finner sin grav i Ukraina. Vår jord tar emot även den uslaste varelse.
Citera
2022-06-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Rappakalja. Ukrainas Human Rights chef blev till och med sparkad för att hon ljög ihop för mycket. Det blev för pinsamt till och med för Ukraina.
"They also said she had not shown enough effort to find facts proving war crimes committed by Russian troops in Ukraine and had spent a significant time abroad during Russia's ongoing aggression against Ukraine."

Däremot finns ett enormt bevismaterial för hur Ukraina dödar civila på löpande band.

Civilian Interviews in Ukraine
https://odysee.com/@Slavapalooza:c/What-(1):e

Ukraine Neonazi shot civilian
https://odysee.com/@Anunnakey:6/2378046769874:4

Ukraine shells civilian areas in Donetsk for 2nd day - DPR
https://odysee.com/@RT:fd/donetsk-shelling:4

Ukraine Bombs Center of Donetsk, Killing Civilians
https://odysee.com/@TheConvoCouch:3/ukraine-bombs-center-of-donetsk,-killing:e

Ukrainie government striking civilian areas
https://odysee.com/@InformationWarArchive:6/Ukrainie-government-striking-civilian-areas:c

Ukraine: Airstrike on civilian population
https://odysee.com/@Anunnakey:6/Божевільні--визволителі--вже-не-приховують,-що-їхні-авіаудари-здійснюються-саме-по-цивільному-населе нню:d

Ukraine BOMBS CIVILIANS & CHILDREN In Klimovo, Russia
https://odysee.com/@thedivewithjackson:0/ukraine-bombs-civilians-children-in:5

WTF! Ukraine Citizens Torture Other Ukraine Civilians?
https://odysee.com/@MrCoffee:f/WTF-Ukraine-Citizens-Torture-Other-Ukraine-Civilians-:1

... Och nu har jag inte ens tagit med Patrick Lancasters filmer...

Nu byter du ämne. Klassisk Flashback-strategi.

Jag kommenterade påståendet att ryssarna är humana och går varsamt fram. Jag skrev att det är bullshit.

Det var allt.

Varför du byter ämne och postar 5000 tecken om nåt helt annat, det har jag ingen aning om.

Jag ALDRIG påstått att Ukrainas armé är etiskt högstående, laglig dygnet runt och allmänt gullig
Citera
2022-06-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Vilket indikerar varför Putin meddelade att ett av målen med specialoperationen är att avmilitisera hela Ukraina.

Jag "tror" att blixtattacken mot Kyif gjordes för att skrämma och överraska ukrainska försvaret till den milda grad att Omonstyrkorna kunnat gå in och faktiskt avsätta ukrainska regeringen.

Då hade man satt in en marionett i Kyif men först kanske en rysk prokurator vars uppgift skulle vara att tillsätta någon form av prorysk "regering"

I Kherson och kanske Melitopol hade man förrädare och quislingar som öppnade städerna men det fungerade inte alls vid Kyif utan där blev till slut ett svidande nederlag.

Så du har nog rätt att avsikten var att behärska hela Ukraina. Misslyckandet kostar oerhörda summor pengar och prestige som aldrig kan ersättas.
Citera
2022-06-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Många landar i förväntad kommun. Men det är trots allt så att artilleriet verkar vara det vapenslag som ryssarna misslyckats minst med.

Flygets uppgift var att säkra luftrummet iallafall över östra Ukraina de första timmarna av invasionen, och resten inom några dagar. Det har nu gått 15 veckor och varje gång ryssarna flyger runt så skrotas någon av deras maskiner i luften.

Flottan har visat upp ett totalfiasko som får ryssarnas insatser 1905 att framstå som acceptabla. Att med ett relativt enkelt vapensystem sänka ett av ryska flottans kraftfullaste och modernaste fartyg i ett område där ryssarna hade ohotad kontroll, har det ens hänt tidigare? Moskva är det största krigsfartyg som sänkts i strid sedan WW2.

De mekaniserade styrkorna har lekt soppatorsk på en nivå vi nog aldrig tidigare sett. Stalingrad låg halvvägs till Kina sett från Nazityskland och man kan ha viss förståelse för att Hitlers trupper hade problem att få farm förnödenheter. Men ryssarna har inte avancerat mer än några mil från från gränsen och trots det totalhavererat logistiken. Att trupperna sedan varit totalt okoordinerade, och saknat alla former av skydd mot försvararna är heller inget vi sett sedan WW2.

Och infanteriet har lidit av samma katastrofala planering som de mekaniserade. Och verkar sakna moderna vapen.

Som du beskriver det så instämmer jag i att artilleriet verkar vara det enda vapenslag som ryssarna har visat att de behärskar. Men egentligen även där kan man ifrågasätta om det är så framgångsrikt att ösa hundratusentals granater över fienden och hoppas på det bästa att man träffar nåt av värde, men mestadels helt enkelt gör grus av alltihopa.

I jämförelse med mer modern artilleri som iallafall försöker träffa målet och inte allt annat.
Citera
2022-06-07, 20:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
NEJ! Och det gör inte stugna heller . Liten fin polyestertråd

8,5 km lång tråd, du skarvar?? Modern eller inte, så gör den ett bra jobb och har flera andra fördelar. Inte minst vad det gäller överlevnaden för den som riktar. Å så långskjutande.
Citera
2022-06-07, 20:38
Medlem
Naofumis avatar
String of Ukrainian Defeats, Putin Open for Talks as UK's Johnson ABOUT TO FALL
https://www.youtube.com/watch?v=IYmpeddWXrs
Citera
2022-06-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Så du har nog rätt att avsikten var att behärska hela Ukraina.
1. Varken jag eller Putin har nämnt något om att "behärska" Ukraina. Ordet var avmilitarisera (demilitarisera).
2. Varken jag eller Putin har sagt att det har ändrats från är till var.

Sluta förvräng vad andra skriver och låtsas som att det är sanning.
Citera
2022-06-07, 20:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det finns nog flera skäl där. Men en sak är klar, Putin hade inte överlevt politiskt om han inte hade gjort det.

Återigen, Putin är en duva bland hökar i Kreml. Dessutom kommer ryssarna inte acceptera annat än en avgörande militär seger i Ukraina där man har säkrat de rysstrogna regionerna. Det som Putin inte har gått med på på åtta år fram tills nu.

Gud vad bra med en som är insatt.

Vad annat säger de i Kreml?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in