Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Men så här, Svara på detta:
Okej
Citat:
Mycket talar för att ryssarna går en militär seger i Ukraina till mötes t.o.m. enl. många väst-analytiker och om jag får säga det troligtvis inom kortare tid än många tror. Jag tror heller inte på något utdraget krig. Ukraina kommer att i princip falla ihop och fragmenteras efter det.
Jag ser en sålänge inga tecken på att ryssarna går mot en militär seger, logiskt och på pappret ett orimligt antagande på förhand, men såhär 90+ dar in i ryssens anfall så tyder inget på att ryssland på kort eller lång sikt nå en militär seger i ukraina.
Citat:
Det är ganska uppenbart om man sticker upp ett finger i luften att Washington håller på att förbereda sig för ett sådant scenario.
Det är det logiska och på pappret vad washington förberett sig på sen dag 1. egentligen har ukraina med stöd av väst föreberett sig på det sen (åtminstonde) 2018, det baserar jag fullt ut på vad svenska försvarsmakten (i sammarbete med andra västmakter) har tränat och utbildat den ukrainska försvarsmakten i.
Citat:
Vad ska Sverige göra tycker du där vi precis är uppe i en politisk kris?
Det vi gör givetvis, stödja ukraina med materiell och pengar, och givetvis ligga på om tuffare sanktioner. Jag skulle tex inte ha några problem med att vi blokerar export av medeciner, utsäde och liknande till ryssland.
Citat:
Samtidigt som vi har enorma problem att ta hand om på hemmaplan.
Då är du troligtvis så priviligerad att du skulle skita ned dig och dö omgående, om du fick uppleva 24h av "enorma problem".
Citat:
Kort sagt, vad är det som är det väsentliga här i livet för oss och hur ska vi förhålla oss till verkligheten?
Att demokratiska principer inte är något man föds med, bara för att man råkade födas med dem, och att vita män kommer att rädda oss alla (dvs ingeting nytt eller komplicerat)
Citat:
Ska vi fortsätta att inbilla oss att Ukraina går segrande ur detta, tycker du?
Ukraina har redan segrat.