2022-06-07, 16:28
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, det gör det inte.

Hur vet du det?
Jag vet för jag har ett 20 tal bekanta där sug på den ditt troll.
Citera
2022-06-07, 16:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssarna i Ukraina har lidit svårt efter statskuppen 2014. De ser ingen framtid i Ukraina och det är lätt att förstå. Du borde skämmas som inte fattar det.

Jag förstår att det måste vara underbart nu för allihop när de tvingas gå ut i krig mot Ukraina som har en betydligt bättre utrustad arme än DNR med sina repetergevär från Stalineran.
Citera
2022-06-07, 16:30
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Låter mest som en massa ignorant DNC-flummeri i mina öron.

Fokuset i Washington kommer att ligga mot Kina och Taiwan framöver när man lyckats krångla sig ur denna tågolycka till mediahaveri som Ukraina kommer att urarta till. Ukraina kommer man göra allt för att hålla utanför agendan fram till mellanårsvalet i höst.
Till det....vad fan har val att göra med Ukraina? Vissa av oss röstar inte för att någon annan säger att de tycker blah blah blah. Vissa av oss röstar för att vi får veta vad resultatet utav vår röst blir. Blanda inte in mig i svensk politik eller val ok, det är inte det tråden handlar om, samt att jag inte är delaktig eller intresserad utav ditto
Citera
2022-06-07, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ukrainarna har väl snarare sämre grejor och dessutom så har dom stor brist på ammunition till det egna äldre artilleriet. Det är inte hållbart att lägga sina unga soldater i värn framför ryskt tungt artilleri. Zelensky kan krypa dit själv en stund så han inser vad han utsätter manskapet för.

6 franska Caesar slår ut 80(!) ryska artilleri pjäser på ett par veckor.

Låter underbart i mina öron.

Och framför allt att artilleriet som väst nu skickar in i Ukraina, slår allt skitryskt med hästlängder.

Det skitryska artilleriet som mest verkar vara fokuserad på att ordna stora hål i Ukrainas potatisland.
Citera
2022-06-07, 16:34
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
6 franska Caesar slår ut 80(!) ryska artilleri pjäser på ett par veckor.

Och framför allt att artilleriet som väst nu skickar in i Ukraina, slår allt skitryskt med hästlängder.

Det skitryska artilleriet som mest verkar vara fokuserad på att ordna stora hål i Ukrainas potatisland.
Underbara nyheter PerTin! Tackar för lite glädje i tråden
Citera
2022-06-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssarna i Ukraina har lidit svårt efter statskuppen 2014. De ser ingen framtid i Ukraina och det är lätt att förstå. Du borde skämmas som inte fattar det.

Varför är det fullt av ryssar i Ukraina? Borde inte dom befinna sig i ryssland (speciellt om dom "lider svårt" av att vara i Ukraina?

Som tidigare nämnt har ingen "statskupp" ägt rum.

2013 - 14 protesterade det Ukrainska folket mot den putain trogna korrupta hunden yanukovych som sedermera "flydde" till "moder ryssland".

"November 2013 saw the beginning of a series of events that led to his ousting as president. Yanukovych rejected a pending EU association agreement, choosing instead to pursue a Russian loan bailout and closer ties with Russia. This led to protests and the occupation of Kyiv's Independence Square, a series of events dubbed the "Euromaidan" by proponents of aligning Ukraine toward the European Union. In January 2014, this developed into deadly clashes in Independence Square and in other areas across Ukraine, as Ukrainian citizens confronted the Berkut and other special police units. In February 2014, Ukraine appeared to be on the brink of civil war, as violent clashes between protesters and special police forces led to many deaths and injuries. On 21 February 2014, Yanukovych claimed that, after lengthy discussions, he had reached an agreement with the opposition. Later that day, however, he left the capital for Kharkiv, saying his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in southern Russia."
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta: https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014.

Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.
Citera
2022-06-07, 16:43
Medlem
leachs avatar
Nu har pensioner börjat betalas ut i smutsvalutan rubel i Melitopol.
Lider med befolkningen som inte lär få många potatisar för den pensionen.
Citera
2022-06-07, 16:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
]6 franska Caesar slår ut 80(!) ryska artilleri pjäser på ett par veckor.[/b]

Det tror jag inte på.

Amerikanarna hade plockat bort intelligensen på dom järnklumparna som dom levererade till Ukraina. Det här har blivit ett ww1 krig vilket säkert passar ryssarna och deras lagerhållning väldigt bra.
Citera
2022-06-07, 16:46
Medlem
Snapcounts avatar
Är nog svårt att se hur Ryssland skulle vinna den konflikt, när det finns ynglingar som denna unga herre (med samvete !) som står emot : How a 15-year-old Ukrainian drone pilot helped destroy a Russian army column

https://www.youtube.com/watch?v=AOHkJbjmZRU

Alldeles för ung, men var på rätt plats.
Citera
2022-06-07, 16:47
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Varför det?

Det resonemanget låter ju imbecillt.

Som att vi skulle få för oss att bygga en bro till estniska Dagö - mot Estlänningarnas vilja.

Varför skulle vi få för oss att göra det?

Om det är bättre eller sämre att ”tjäna väst som proxy-krigare” låter jag vara osagt.

Men jag är helt säker på att ingen behövde övertala Ukrainarna att slåss mot de invaderande ryssjävlarna. Det gör dom med glädje, och de står nog ut med att bli kallade för ”proxykrigare” av menlösa stolpskott som dig, så länge väst skickar duktigt med vapen.
Samt att vi självklart tjänar väst eftersom att det helt enkelt är det som fått ohk kommer få oss att finna framtiden förnöjbar istället för att sitta och skita i egen hand som en stackars övervintrat proletär som önskar att allt var som förr. Framför allt när proletären använder vapen till att förbjuda annan åsikt än sin egen. Du har så rätt i att de inte behövde bli övertalade PerTin....de handlade och handlar som alla andra civiliserade varelser som flyr elden i skogen istället för att försöka hävda att det inte brinner samtidigt som deras arsle blir varmare och varmare. Självklart vill ingen civiliserad människa vara under inflytande utav Ryssland. Det enda ryssland har lyckats med för att göra sitt eget folk glada de senaste 30 åren är att installera hemska västerlänska saker.
Citera
2022-06-07, 16:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad betyder det här? Var han med i de ryska trupperna tidigare?
https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1534167457275031552
Citera
2022-06-07, 16:51
Medlem
WasntIt42s avatar
Så sant som det är sagt. Men tyvärr har vi fortfarande avarter som tillåts vandra fritt eftersom att vi erbjuder frihet att vara utan aggression. Här har vi en av dem som gladeligen sitter och tar för sig utav gåvor och respekt från andra utan att ge ett skit tillbaks om det inte gynnar vederbörande själv. Klassisk felaktig tolkning utav Marx ideer. Han måste skämmas över sina följare utav idag

edit - var ett svar på annan kommentar här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in