2022-06-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
jag kollade på nomadcapitalists sida lite och de rekade bl.a. bullionstar i singapore. Jag är lite ambivalent till att börja stacka då jag inte bor så bra till för det just nu.

Ja, det är Torgnys bolag. Har för mig att man kan köpa väldigt små mängder av bullionstar.

Bor man inte i en lägenhet är möjligheterna för att gömma sin ädelmetall bara begränsad av fantasin. Gäller det guld får man ju plats med flera årslöner för en vanlig dödlig under en blomkruka. Silvret däremot tar en väldans massa plats, men en sk monsterbox gömmer man ganska lätt ändå. Men kan tipsa om att förvara myntrör i såna där plåtlådor försvaret har ammunition i.

Jag har brukat flytta mina stacks på fyllan ibland och det rekommenderas ej...
Citera
2022-06-06, 21:17
Medlem
Alltså, att köpa av Liberty silver är ju ett rån. De köper in begagnat och säljer det som om det vore helt nytt.. 😒
Bättre då köpa av Frank i Bålsta om man ska köpa större volymer.
Den gubben har bättre priser än Torgny.
Citera
2022-06-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Alltså, att köpa av Liberty silver är ju ett rån. De köper in begagnat och säljer det som om det vore helt nytt.. 😒
Bättre då köpa av Frank i Bålsta om man ska köpa större volymer.
Den gubben har bättre priser än Torgny.

Torgnys bolag i Singapore Bullionstar är det jag pratar om.
Citera
2022-06-07, 11:34
Medlem
SilverSqueezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av processed
Hej, du verkar vara experten här. Vad rekommenderar du om man ska köpa 1-2 kg rent 100% silver?

Smaksak om du föredrar tackor eller mynt (Goddess Europa eller Bull & Bear)

Kilotackor blir något billigare. Dividera med 32.15 så får du priset per troy oz.

Glöm heller inte att använda den officiella promokoden (LASTCHANCE!) som står högst upp i bannern på deras sajt för 1% rabatt på allt silver.
Citera
2022-06-07, 11:59
Medlem
Jag har beställt silver från utlandet sedan sent 00-tal och europabullion som vissa propagerar för här är nog den segaste leverantören jag använt mig av hittills.

Hur har ni andra som använt europabullion upplevt dem?
Citera
2022-06-07, 17:44
Medlem
SilverSqueezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Hur har ni andra som använt europabullion upplevt dem?
Långsammare men billigare än GoldSilver.be

När jag har beställt silver på en måndag så kommer det på fredag. Men då har jag iofs inte beställt under värsta ruschen.

EuropaBullion är ju en ganska liten organisation så de har väl svårt att hantera alla nya kunder som jag värvar åt dem
Citera
2022-06-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSqueeze
Långsammare men billigare än GoldSilver.be

När jag har beställt silver på en måndag så kommer det på fredag. Men då har jag iofs inte beställt under värsta ruschen.

EuropaBullion är ju en ganska liten organisation så de har väl svårt att hantera alla nya kunder som jag värvar åt dem

Ja, det är väl du som skryter upp dem😆.

De säger själva att frakten ska ta 6-8 dagar så dina försändelser kommer tydligen med expressfart...

Hur har någon annan tyckt att det gått med farten på leverans?

Har tidigare varit med om att det tog 1-3 dagar från utlandet till Sverige och sedan nästan 30 dagar innan jag fick det. Det kan ju vara så att bor man inte i Byhålan eller Avliden så går leveranserna lite fortare.
Citera
2022-06-11, 19:40
Medlem
De säger själva att frakten ska ta 6-8 dagar så dina försändelser kommer tydligen med expressfart...

Säger dom? Jag ser bara att dom säger 1-3 dagar för liten leverans och 3-7 dagar för stor?
Citera
2022-06-11, 20:05
Medlem
Citat:

.

Det står ju på deras hemsida 1-3 dagar för liten leverans och 3-7 dagar för stor?
Citera
2022-06-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinatra10
Det står ju på deras hemsida 1-3 dagar för liten leverans och 3-7 dagar för stor?

Inte i mejlet de skrev till mig "The delivery time with TNT is usually 3-8 ​business days."

Sen är frågan om de lever upp till vad de skriver?

Grejerna jag köpte fick jag till slut. Ska aldrig mer handla sådant de ej har i lager när jag betalar. Men skulle utan tvekan kunna handla av dem igen.
Citera
2022-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
Inte i mejlet de skrev till mig "The delivery time with TNT is usually 3-8 ​business days."

Sen är frågan om de lever upp till vad de skriver?

Grejerna jag köpte fick jag till slut. Ska aldrig mer handla sådant de ej har i lager när jag betalar. Men skulle utan tvekan kunna handla av dem igen.

Shit tack för info, skulle beställa en stor leverans på silver från dom nu 21 juni innan de nya reglerna på moms silver träder i kraft 1 juli.

Vågar man beställa då är frågan eller får man ett saftigt moms påslag om leveransen inte hinner in till Sverige före 1 juli är frågan :O
Senast redigerad av Sinatra10 2022-06-11 kl. 22:01. Anledning: Stavade fel på juli
Citera
2022-06-11, 22:19
Medlem
Ni som köper fysiskt guld på nätet, hur i hela världen får ni hem det? Och hur kontrollerar ni att det är äkta vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in