2022-10-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Någon som vet vilka ädelmetallsäljare man kan köpa guld&silver av i Monero/XMR?

Har aldrig köpt därifrån så kan inte uttala mig mer om sidan men kanske denna kan vara något för dig.

https://celticgold.eu/page/faq

Sök på Bitcoin så hittar du något om betalning i 30 olika kryptovalutor.
Citera
2022-10-03, 21:55
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Har aldrig köpt därifrån så kan inte uttala mig mer om sidan men kanske denna kan vara något för dig.

https://celticgold.eu/page/faq

Sök på Bitcoin så hittar du något om betalning i 30 olika kryptovalutor.

Stort tack kusagwa!
Citera
2022-10-05, 12:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Någon som vet om det finns banker i Skandinavien där man kan förvara sina ädelmetaller?
Sverige har ju i princip inga banvalv kvar.
Citera
2022-10-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Någon som vet om det finns banker i Skandinavien där man kan förvara sina ädelmetaller?
Sverige har ju i princip inga banvalv kvar.

Tror inte det finns så mycket bra kvar. Dom vanliga bankerna har i princip tagit bort allt eller ökat sina priser så mycket att man inte kan använda dom.
Finns några företag som inriktar sig på just sån typ av förvaring som du letar efter men jag hade inte använt ett sådant om jag var du. Dels för att företagen är så färska och jag tycker ingen verkar helt pålitlig. Lägg också till att risken är stor att dom blir ett mål för kriminella då alla vet att det är just för att förvara kontanter och värdesaker dom används till.
Citera
2022-10-05, 14:31
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tror inte det finns så mycket bra kvar. Dom vanliga bankerna har i princip tagit bort allt eller ökat sina priser så mycket att man inte kan använda dom.
Finns några företag som inriktar sig på just sån typ av förvaring som du letar efter men jag hade inte använt ett sådant om jag var du. Dels för att företagen är så färska och jag tycker ingen verkar helt pålitlig. Lägg också till att risken är stor att dom blir ett mål för kriminella då alla vet att det är just för att förvara kontanter och värdesaker dom används till.

Tyvärr samma analys jag också gjort. Blir väl till att gömma allt under madrassen.
Citera
2022-10-05, 18:49
Medlem
Just förvaringen av ädelmetaller och särskilt guld tycker jag är ett väldigt litet problem, bara fantasin sätter gränser. I Treo-rör, tandkrämstuber, böcker, bakom lister, bakom tavlor, sy in i kläder, limma fast under bord, lägg det i en fågelholk på husväggen med ett fejkat hål, gräv ner det, svälj det, kör upp Treo-röret i *öven, möjligheterna att gömma det för tjuvar och banditer är enorm.

Även silvret tar inte särskilt mycket plats.
Citera
2022-10-05, 19:04
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Just förvaringen av ädelmetaller och särskilt guld tycker jag är ett väldigt litet problem, bara fantasin sätter gränser. I Treo-rör, tandkrämstuber, böcker, bakom lister, bakom tavlor, sy in i kläder, limma fast under bord, lägg det i en fågelholk på husväggen med ett fejkat hål, gräv ner det, svälj det, kör upp Treo-röret i *öven, möjligheterna att gömma det för tjuvar och banditer är enorm.

Indeed. Som villaägare funkar en pelicase nergrävd under altanen. Inte för att jag har nån altan, jag är smartare än så.
Fejkfågelholkar har jag redan fullbyggt med. Men jag har mina metoder. Divide the plunder.

Ett stadigt innehav i fysiska ädelmetaller ger ett speciellt lugn som är svårt att beskriva.
Senast redigerad av bajssprutan 2022-10-05 kl. 19:22.
Citera
2022-10-05, 21:31
Medlem
Hur är det nu för tiden, går det att köpa silver utan VAT på något sätt i Europa?
Citera
2022-10-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew

Sedan när du blir gammal och senil så glömmer du bort vart du har gömt det eller att du har gömt det.
Citera
2022-10-08, 21:27
Medlem
SilverSqueezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinatra10
Hur är det nu för tiden, går det att köpa silver utan VAT på något sätt i Europa?

Inte helt utan men differentierad momsning (bara säljarens marginal som beskattas) ger mycket bättre pris än i Sverige. Kolla t ex EuropaBullion.
Citera
2022-10-08, 22:48
Medlem
smoerreboms avatar
Flera av de vanligaste silveraktierna är 40-50 procent på kort tid utan någon större uppgång i priset så nånting är på g. Inget drag i guld som det rider på heller vilket är rätt ovanligt. Det verkar vara det som gått bäst ett tag nu

Är det spek i att lagren på comes och lbma är på väg att ta slut måntro?
Citera
2022-10-09, 22:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Indeed. Som villaägare funkar en pelicase nergrävd under altanen. Inte för att jag har nån altan, jag är smartare än så.
Fejkfågelholkar har jag redan fullbyggt med. Men jag har mina metoder. Divide the plunder.

Ett stadigt innehav i fysiska ädelmetaller ger ett speciellt lugn som är svårt att beskriva.

Jag har kassaskåp (som f ö väger 50-60 kilo) mitt bland en massa jävla bråte i ett förråd på landet... ...inte ens den mest förslagne polack skulle komma på tanken...

(ja - om han inte läser Fb.... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in