2022-06-07, 08:45
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Sluta tjafsa om nazister. Det enda viktiga är att krigsherren Putin och hans anhang startade ett angreppskrig mot ett grannland som lett till död, våldtäkt och misär. Det är bara rysstokar som bryr sig om ditt förvirrade nazistsnack.

Nej. Det viktiga är att vi förstår vad som händer i världen, så vi kan undvika "nästa Ukraina". Varför blev det som det blev? En del av förklaringen är att Putin är så våldsbenägen att han invaderade. Det borde han inte ha gjort. Men det jag skrev är också avgörande för att kunna förhindra "nästa Ukraina". Samt viktigast: Vi kan rösta för att undvika idioti på "vår" västliga sida och protestera. Vi kan använda vår ekonomiska makt för att undergräva nazism. Putin är mycket svårare att påverka.

Varför är det du skriver det enda viktiga?
Citera
2022-06-07, 08:45
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Donetsk och Lugansk är rysk mark, tidigare ockuperad av Ukraina. Befolkningen är rysk, språket är rysk, mentaliteten är rysk.

Ukraina och dess gränser var erkända av Ryssland, alltså var det Ukrainsk mark även enligt Ryssland. Varför ska de behöva hålla "folkomröstningar" om att ansluta sig till Ryssland om de redan är Ryssland?
Citera
2022-06-07, 08:46
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
När var senast Putin gjorde några offentliga framträdanden? Känns so mdet var ett tag sedan nu, börjar han bli så sliten att han inte orkar länge?
Citera
2022-06-07, 08:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det går inte att argumentera mot att USA stöttade. Ledande amerikanska politiker stod ju och höll tal på Euromaidan. De skakade hand med nazister. Vi vet inte exakt vad de gjorde mer.

Det spelar fortfarande ingen roll. Det är inte olagligt för fem öre att stötta en ny regering. Sverige gör sånt hela tiden. Och inte minst Ryssland även om Ryssland även orsakar statskupper, d.v.s precis det där som du verkar anklaga USA och EU för nu. Det är det som är så pinsamt, att du tror att vi inte förstår att du själv tycker det är helt OK att stötta statskupper samtidigt som du insinuerar att du tycker det är fel.
Citera
2022-06-07, 08:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
När var senast Putin gjorde några offentliga framträdanden? Känns so mdet var ett tag sedan nu, börjar han bli så sliten att han inte orkar länge?

Han är för paranoid. Det är för osäkert. Det har varit minst ett mordförsök på honom den senaste månaden som vi känner till, antagligen flera andra.
Citera
2022-06-07, 08:52
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det spelar fortfarande ingen roll. Det är inte olagligt för fem öre att stötta en ny regering. Sverige gör sånt hela tiden. Och inte minst Ryssland även om Ryssland även orsakar statskupper, d.v.s precis det där som du verkar anklaga USA och EU för nu. Det är det som är så pinsamt, att du tror att vi inte förstår att du själv tycker det är helt OK att stötta statskupper samtidigt som du insinuerar att du tycker det är fel.

Amerikanerna orkestrerade hela spektaklet, den minst populära kandidaten bland Euromaidan rörelsen antar en ledande roll och det bara råkar finnas ett samtal med Nuland och ambassadören som uttrycker en preferens för denna kandidat.
Citera
2022-06-07, 08:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Amerikanerna orkestrerade hela spektaklet, den minst populära kandidaten bland Euromaidan rörelsen antar en ledande roll och det bara råkar finnas ett samtal med Nuland och ambassadören som uttrycker en preferens för denna kandidat.

That is like your opinion, man.
Citera
2022-06-07, 08:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Nej. Det viktiga är att vi förstår vad som händer i världen, så vi kan undvika "nästa Ukraina". Varför blev det som det blev? En del av förklaringen är att Putin är så våldsbenägen att han invaderade. Det borde han inte ha gjort. Men det jag skrev är också avgörande för att kunna förhindra "nästa Ukraina". Samt viktigast: Vi kan rösta för att undvika idioti på "vår" västliga sida och protestera. Vi kan använda vår ekonomiska makt för att undergräva nazism. Putin är mycket svårare att påverka.

Varför är det du skriver det enda viktiga?

Visst, det fanns människor som stödde Nazityskland, och såna som håller på Sauron, men i kampen mellan gott och ont, väljer jag den goda sidan, du väljer den onda och mår bra av det förstår jag. Hur man kan göra det förstår inte jag. Att man mår bra av mord, våldtäkt och förstörelse, men du delar väl den fascistiska rörelsens ideal. En stark ledare och våld.

Får vi stopp på krigsherren Putin och hans anhang nu får vi lösa resten av världens problem sen och där är nazism inte ett av dem men just nu är krigsherren Putin och hans anhang det enda viktiga.
Citera
2022-06-07, 08:54
Medlem
baggebo1s avatar
Alla korkade och/eller lögnaktiga pro-ukrainska "analytiker" tar nu tillbaka påståendena om den ukrainska motoffensiven och återtagandet av Severodonetsk. Det här hände bara på låtsas (som vanligt) och det enda Ukraina kontrollerar i staden är industriområdet:

https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1533921759682039810
Citera
2022-06-07, 08:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Svara på frågan istället, annars orkar jag inte diskutera.

Du ställer ju fel fråga så då svarar jag på samma sätt. Sverige stöttade Gerald Ford när Nixon tvingades avgå för brott mot grundlagen. Liknande situation på alla sätt. Men jag gissar att du inte godkänner svaret för Nixon avgick på eget bevåg innan senaten hann avsätta honom men på samma sätt så flydde den ukrainske presidenten på eget bevåg landet innan han blev åtalad.
Citera
2022-06-07, 08:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Visst, det fanns människor som stödde Nazityskland, och såna som håller på Sauron, men i kampen mellan gott och ont, väljer jag den goda sidan, du väljer den onda och mår bra av det förstår jag. Hur man kan göra det förstår inte jag. Att man mår bra av mord, våldtäkt och förstörelse, men du delar väl den fascistiska rörelsens ideal. En stark ledare och våld.

Nej jag ser det som en tragedi. Två "onda" sidor slåss med varandra och miljoner (kanske miljarder) får lida. Och det värsta är att väldigt många inte drar några lärdomar, så om några år blir det krig igen nån annanstans. Varför tror du att man håller på Ryssland bara för att man är kritisk mot Ukraina? Man behöver inte välja sida.

Om jag ska vara lite pedagogisk. Du satt säkert hemma och tyckte illa om Assad. Vad hade du helst gjort? Skickat pengar till alla som slogs mot Assad? Eller hade du försökt se till att ISIS inte fick inflytande genom ditt stöd? Krig är komplicerat.
Citera
2022-06-07, 08:59
Medlem
baggebo1s avatar
Vi fortsätter med andra ukrainska lögner som avslöjas. För ett par dagar sedan sköt de ner ett ryskt plan, påstod de. Det visar sig nu att det var ett ukrainskt plan. Det är fortfarande oklart vem som sköt, och inte alls omöjligt att ukrainarna sänkte ett av sina egna plan.

https://twitter.com/AggregateOsint/status/1533956724658429956
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in