Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nej. Det viktiga är att vi förstår vad som händer i världen, så vi kan undvika "nästa Ukraina". Varför blev det som det blev? En del av förklaringen är att Putin är så våldsbenägen att han invaderade. Det borde han inte ha gjort. Men det jag skrev är också avgörande för att kunna förhindra "nästa Ukraina". Samt viktigast: Vi kan rösta för att undvika idioti på "vår" västliga sida och protestera. Vi kan använda vår ekonomiska makt för att undergräva nazism. Putin är mycket svårare att påverka.
Varför är det du skriver det enda viktiga?
Visst, det fanns människor som stödde Nazityskland, och såna som håller på Sauron, men i kampen mellan gott och ont, väljer jag den goda sidan, du väljer den onda och mår bra av det förstår jag. Hur man kan göra det förstår inte jag. Att man mår bra av mord, våldtäkt och förstörelse, men du delar väl den fascistiska rörelsens ideal. En stark ledare och våld.
Får vi stopp på krigsherren Putin och hans anhang nu får vi lösa resten av världens problem sen och där är nazism inte ett av dem men just nu är krigsherren Putin och hans anhang det enda viktiga.