2022-06-06, 23:01
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Lavrov kommer inte till mötet med Serbien då luftrummet är avstängt för ryska plan.

De säger att de inte uppfunnit teleporters ännu.

Trodde Ryssland var överlägsna alla nationer när det kommer till teknik. Klart de måste ha teleporters?
Tror du han törs transporteras en enda centimeter i någon form av farkost som är "Made in Russia"? Jag sätter årslönen på att skorna är "Made in Italy" och det är inte för att de gör stiligast skor utan en ren säkerhetsåtgärd. Man vill ju inte att pjucken självantänder eller drabbas av annan kronisk rysk olycka.
Citera
2022-06-06, 23:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina driver med ryssarnas brist på industri och förmåga att göra i princip något själva. Ryssarna vill göra gamla sovjetbilar igen men inte ens det klarar de. https://www.youtube.com/watch?v=kaK7aR5A8E4
Citera
2022-06-06, 23:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur skulle du se på saken om en svensk statsminister bröt mot lagen och lämnade landet innan rättvisan?

Jag köper inte liknelsen eftersom Sverige är ett fungerande land där polisen inte är korrupt, domstolen inte är korrupt, och där oligarker styr bakom kulisserna. Dessutom har de ett annat system i Ukraina. Hos oss lyder statsministern mer under riksdagen, vi väljer ju inte vår statsminister.

Men bortsett från det; det kan väl vara en kupp ändå? Yanukovich hade ju slängt en av sina företrädare i fängelse, det var en del av vad Euromaidan handlade om också, att hon skulle bli fri. Att polisen griper den förre makthavare och sätter denne i husarrest eller fängelse är vanligt i statskupper, naturligtvis med en anledning "förräderi mot nationen" eller vad de nu anger.

Du får det att låta som att Interpol skulle komma och ta Yanukovich till en svensk domstol. Ukraina scorar 1 av 4 på rättsväsende i demokratiindex, de är sämre än t om Ryssland på det.
Citera
2022-06-06, 23:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag köper inte liknelsen eftersom Sverige är ett fungerande land där polisen inte är korrupt, domstolen inte är korrupt, och där oligarker styr bakom kulisserna. Dessutom har de ett annat system i Ukraina. Hos oss lyder statsministern mer under riksdagen, vi väljer ju inte vår statsminister.

Men bortsett från det; det kan väl vara en kupp ändå? Yanukovich hade ju slängt en av sina företrädare i fängelse, det var en del av vad Euromaidan handlade om också, att hon skulle bli fri. Att polisen griper den förre makthavare och sätter denne i husarrest eller fängelse är vanligt i statskupper, naturligtvis med en anledning "förräderi mot nationen" eller vad de nu anger.

Du får det att låta som att Interpol skulle komma och ta Yanukovich till en svensk domstol. Ukraina scorar 1 av 4 på rättsväsende i demokratiindex, de är sämre än t om Ryssland på det.

Jag fattar inte vad det gör för skillnad. En demokratisk president är inte demokratisk om presidenten bryter mot lagen. Det är helt i sin ordning att avsätta en president som bryter mot lagen. Det spelar ingen roll vad du säger. Om du tycker annorlunda är du inte en demokrat, du är isf autokrat. Vilket du har rätt att vara men låtsas för helvete inte att du är demokrat isf.
Citera
2022-06-06, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Röda Armén sprängde en bro över floden vid Rubizhne utanför Kharkiv och retirerade österut.

https://twitter.com/nadyanfsnf/status/1533905054821928961

En taktisk reträtt
Citera
2022-06-06, 23:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag fattar inte vad det gör för skillnad. En demokratisk president är inte demokratisk om presidenten bryter mot lagen. Det är helt i sin ordning att avsätta en president som bryter mot lagen. Det spelar ingen roll vad du säger. Om du tycker annorlunda är du inte en demokrat, du är isf autokrat. Vilket du har rätt att vara men låtsas för helvete inte att du är demokrat isf.

Tror du han blev avsatt för att han bröt mot lagen?
Citera
2022-06-06, 23:30
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina driver med ryssarnas brist på industri och förmåga att göra i princip något själva. Ryssarna vill göra gamla sovjetbilar igen men inte ens det klarar de. https://www.youtube.com/watch?v=kaK7aR5A8E4
LoL! Så dessa löften var likt allt annat (fan att jag gick på detta) rent skitsnack? Dödskulten kommer alltså inte ens lyckas åstadkomma en enda av de planerade självmordskapslarna?

A shortage of electronic components, together with stringent Western sanctions have sent Russia’s automotive industry back to the late 80s, with local carmakers now authorized to ignore Emissions standards and no longer obligated to fit their vehicles with important safety kit such as airbags, ESP, ABS or even seat belt pretensioners.
https://www.autoevolution.com/news/sanctions-send-russias-car-industry-back-to-the-80s-new-cars-now-without-airbags-and-abs-188967.html

Och fortfarande finns det en handfull dvärgtrogna som ideligen försöker övertyga oss att deras dödskult minsann har Sonic the Hedgehog-missiler, krypterad kommunikation, positioneringssystem, kryssningsrobotar med precision, fungerande livbojar på flaggskepp och ingen brist på tvättmaskiner...
Senast redigerad av oyinboz 2022-06-06 kl. 23:32.
Citera
2022-06-06, 23:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror du han blev avsatt för att han bröt mot lagen?

Ja, oavsett om det var huvudanledningen eller inte är en annan diskussion. Men faktum är att det är irrelevant om det fanns andra anledningar. Det behövs ingen annan anledning att avsätta en president. Det som är pinsamt med dig är att du låtsas bry dig om demokrati när du i själva verket avskyr den och sen tror att vi inte fattar det.
Citera
2022-06-06, 23:38
Medlem
Spännande utveckling i Ukraina:
Ukrainsk version: https://liveuamap.com/

Pro-Rysk version (mycket PG-18): https://southfront.org/
Rysk, pro-Rysk version: http://thesaker.is/
Rysk, officiell nyhetssida: https://tass.com/military-operation-in-ukraine

Huvudpunkter: Det mesta tyder på att Ukrainska sidan får präktigt med storstryk och att det eventuellt blir lite större bataljer föröver.

Kuriosa: Enligt Ukrainska liveuamap.com har Charles Michel, EUs galjonsfigur utan betydande fullmakt nu kommit på vad som skrivits på flashback i 6 månader, "läs och häpna" "Ryssland använder Ukrainas matproduktion som en hemlig stealth-missil". Varför kan inte EU representeras av typ Donald Tusk igen, eller tom. "tråkige och gråe" Mr. Rumpöy`?

Känns lite som att Charles Michel antingen är en komplett idiot, eller så vill han använda matkrisen för att dölja att sanktionerna mot Ryssland inte är helt hållbara. Ryssland verkar ha genomskådat saken.

4. Färdigflashbackat!
Citera
2022-06-06, 23:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ja, oavsett om det var huvudanledningen eller inte är en annan diskussion. Men faktum är att det är irrelevant om det fanns andra anledningar. Det behövs ingen annan anledning att avsätta en president. Det som är pinsamt med dig är att du låtsas bry dig om demokrati när du i själva verket avskyr den och sen tror att vi inte fattar det.

Han blev avsatt för att han lämnat landet och inte kunde fullfölja sina plikter. Han blev INTE avsatt för att han begått brott. Det kan du läsa i länken jag tidigare postade. Efter avsättningen utfärdade man en arresteringsorder för honm. Han flydde. Och det jag skriver är inte något försvar för Yanukovich. Jag konstaterar bara att det var kuppartat, inte parlamentarisk-demokratiskt.

Det är tvärtom. Jag bryr mig om riktig demokrati och kan se låtsas-demokrati när jag ser det, och när USA förstör demokrati istället för att främja det. Om du bryr dig om demokrati, ser du det som bra om USA förlorar i ukrainakriget, så lär de kanske sig att inte göra om Euromaidan. Ukraina är kört redan tyvärr.
Citera
2022-06-06, 23:51
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Inget medlidande från min sida vad gäller ryssar. Har de gett sig in i leken så får de leken tåla. Ryssland är aggressorn och allt blod i den här konflikten är på barnamördare V.Puttins händer.

Så, när Ryssland bombar civila så är Putin en barnamördare?

Men när Ukraina bombar civila så bryr du dig inte?
Citera
2022-06-06, 23:52
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Det talas om att den ryska staten kommer att överge datorer helt och återgå till papper och penna för att klara den kommande perioden utan import av datorer. Lysande genomtänkt att inte ens ha en egen datortillverkare efter 30 fucking jävla år.
Nyheter för mig och hade du sagt det strax efter årsskiftet eller tidigare hade jag beskyllt dig för att vara ett troll. Och du detsamma antar jag

Dvärgdyrkarna tror ju såklart att Kina ska komma och rädda dem. Sälja piratkopior osv. Som om Kina vore intresserad av monopolpengen rubel eller att göra sig ovän med marknaden de till >90% handlar med.

Det sjuka i denna cirkus är väl att de mest övertygade(/betalda) användarna här kommer vrida det, likt historien om Yanukovych, till något heeeelt annat. Typ "papper har alltid varit planen, det går inte att hacka = dvärgen vinner 4D-schack" kryddat med whataboutism och obskyra länkar i syfte att driva frågeställningen ifrån det faktum att framtida pressmeddelanden och dylikt från ryssen kommer anlända, at best, via fax...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in