2022-06-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
EU har gott om pengar. Europa kommer klara sig bra men Ryssland kommer att få ett välförtjänt elände.

Du verkar ha missat att vi är på väg in i en ekonomisk kris som kommer få 2008 och IT-kraschen att blecka i jämförelse.

Hursomhelst så är det klart ryssarna förtjänar elände. De är ju inte som vi, de är undermänniskor som er österrikiske ledare med den lilla mustaschen uttryckte det.
Citera
2022-06-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Lägg ner dina konspirationsteorier och din taffliga propaganda.

Artikeln är skriven i slutet på mars o dessutom låst. Det är bara förnekare som tror att ryssarna drog sig tillbaka genom en överenskommelse men den ukrainska ledningen.

Oavsett så är det kört för Ryssland alltfler ryssar blir nu arbetslösa vartefter industrierna stänger.
Haha din åsna, artikeln är skriven av DN. Och ja, det var då ryssarna lovade ukrainarna att backa från Kiev för att driva förhandlingarna vidare. Sedan så stoppade ukrainarna förhandlingarna.

DN duger när det är pro-västnyheter, men pro-ryssland. Det är egentligen inte ens pro-ryssland, bara objektiv rapportering för en gång skull.
Citera
2022-06-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Om rubeln blir starkare varje dag så borde väl Putin skrika efter mer och fler sanktioner?
Det är ju manna från himlen eftersom väst sänker sig själva med sanktionerna?

Rubeln har blivit för stark så Ryssland tvingas nu till åtgärder. Tror inte det finns mycket mer sanktioner att införa just nu. Putin är en vis ledare och ser långsiktigt på Rysslands relationer med EU. Det är inte bra att de försämras långsiktigt även om det gynnar Ryssland kortsiktigt.

Förresten så kommer väst att önska tillbaka Putin den dagen han avträder makten. De som står bakom honom och är på tur för att ta över anser att Putin är för soft. Det kommer bli som när Kaddafi avsattes. I stället för en västvänlig ledare kom ISIS i stället.
Citera
2022-06-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Ukraina är per definition diktatorernas och kleptokraternas land.

Att folk härinne i sin antiryska frenesi väljer att identifiera sig med Ukraina, annars även känt som Lillryssland, är något som jag inte kan förklara. Jag har inte den utbildning som krävs för det. Det är något som psykologer och psykiatriker får ta itu med.

Det handlar väl inte om att identifiera sig med Ukraina, det handlar i första hand att fördöma skurkstaten Rysslands mördande av Ukraina som ryssarna på något sätt anser sig ha rätt till enligt en bisarr logik som konstruerats i Ryssland
Citera
2022-06-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ukraina är per definition diktatorernas och kleptokraternas land.

Att folk härinne i sin antiryska frenesi väljer att identifiera sig med Ukraina, annars även känt som Lillryssland, är något som jag inte kan förklara. Jag har inte den utbildning som krävs för det. Det är något som psykologer och psykiatriker får ta itu med.

Ja, en fruktansvärd felbedömning från Rysslands sida. Förstår att det känns obegripligt men vi har nu lärt sig att de inte kan göra nåt rätt och det är inte mycket ni behriper.
Nu får ni lära er.

Oklart om du förstår vad per definition betyder
Citera
2022-06-06, 19:22
Bannlyst
Värt att lyssna på för alla tror jag:

The Dreizin Report om nuvarande situationen. Han berättar lite om Severodontesk, vad som egetligen har hänt och hur det kommer att utspela sig. I början gav i princip den närvarande ukrainska armén upp och drog sig tillbaka. Det var egentligen bara en L/DNR-scoutstyrka som intog staden och kunde gör det lätt utan strider direkt medan ukrainarna drog sig tillbaka till industriområdet i staden och var på väg därifrån när kontraordern kom från Kiev med påfyllning av mer politiskt motiverade soldater. Hursomhelst så förändrar det inte saken och ryssarna får bara mer koncentrerade mål för sitt artilleri. More bang for the buck bokstavligen.

Sedan beskrivs det politiska läget i USA och han gör en ganska intressant prediktion om framförallt hur det kommer att låta i amerikansk media framöver. Spoiler: The Russian are gradually transforming into the good guys again och man kommer att börja tala om att Kiev får offra territorium. Man kommer ungefär att säga att majoriteten i de östra regioner ändå vill tillhöra Ryssland och då kan man lika gärna gå med på en avstyckning för fredens skull.

Jag håller helt med om det sista. Jag tror att det kommer att bli ett rejält skifte i media framöver och bland ledare både i USA och i EU om den ukrainskryska konflikten.

The Dreizin Report - Ukraine War & Aftermath
Dem panic over economy, gas prices = media will walk back the Russia hate. The media hate machine will have to walk back the Russia psychosis, you heard it here first! But in advance of that, the situation in the Donbass, and… why I don’t do maps!!!
https://youtu.be/Q3XrDaeRgug
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Förresten så kommer väst att önska tillbaka Putin den dagen han avträder makten. De som står bakom honom och är på tur för att ta över anser att Putin är för soft. Det kommer bli som när Kaddafi avsattes. I stället för en västvänlig ledare kom ISIS i stället.

Ja vi hoppas att det blir som då. Libyen splittrades i olika klaner som slogs inbördes. Det behövs med Ryssland så att de slutar att attackera andra länder.

Även om Ryssland håller ihop så har de helt förlorat förmågan att hota sina grannar med konventionell krigföring då deras armé snabbt decimeras och alla ser hur odugliga de är. Nu har de bara kärnvapenhotet kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Tyvärr verkar det som om sanktionerna är verkningslösa mot Ryssland. De som införde dem hade inte tänkt igenom det hela noggrant. Det var impulsivt och det bekräftas av hur snabbt de genomfördes.
Man försökte "cancela" Ryssland. Men Ryssland är inte någon obekväm skribent eller liknande som går att tysta ner. Så som Kissinger poängterade så är Ryssland en grundläggande pelare i den europeiska maktbalansen sedan 400 år bakåt och kommer så förbli.

De som bortser från verkligheten kommer verkligheten göra irrelevanta. Lite som rysshatarna härinne.
Det där lät som om du hade skrivit det direkt ur ett manus.
Visa istället skälen till att sanktionerna är verkningslösa, jag har precis motsatt information.
Citera
2022-06-06, 19:25
Medlem
ukraina har sieverodonetsk omfamnat i nuläget, ni som inte tror mig, här är en film från norra sievero https://twitter.com/Militarylandnet/status/1533753704272257024?s=20&t=OycknIVucpRa3EZUtPLyYw goelokaliserad under i tråden.
Citera
2022-06-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja vi hoppas att det blir som då. Libyen splittrades i olika klaner som slogs inbördes. Det behövs med Ryssland så att de slutar att attackera andra länder.

Även om Ryssland håller ihop så har de helt förlorat förmågan att hota sina grannar med konventionell krigföring då deras armé snabbt decimeras och alla ser hur odugliga de är. Nu har de bara kärnvapenhotet kvar.
Källa på att dom snabbt decimeras?
Citera
2022-06-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det där lät som om du hade skrivit det direkt ur ett manus.
Visa istället skälen till att sanktionerna är verkningslösa, jag har precis motsatt information.
Jag förstår att du vill ha källa på hans påstående. Men har du källa som styrker din information?
Citera
2022-06-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
ukraina har sieverodonetsk omfamnat i nuläget, ni som inte tror mig, här är en film från norra sievero https://twitter.com/Militarylandnet/status/1533753704272257024?s=20&t=OycknIVucpRa3EZUtPLyYw goelokaliserad under i tråden.

Löser du kommentarerna så ser du att videon ser ut att vara en ukrainsk reträtt och inga förstärkningar. La dock mindre än en minut att kolla allt så ta mina ord med en nypa salt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in