Värt att lyssna på för alla tror jag:
The Dreizin Report om nuvarande situationen. Han berättar lite om Severodontesk, vad som egetligen har hänt och hur det kommer att utspela sig. I början gav i princip den närvarande ukrainska armén upp och drog sig tillbaka. Det var egentligen bara en L/DNR-scoutstyrka som intog staden och kunde gör det lätt utan strider direkt medan ukrainarna drog sig tillbaka till industriområdet i staden och var på väg därifrån när kontraordern kom från Kiev med påfyllning av mer politiskt motiverade soldater. Hursomhelst så förändrar det inte saken och ryssarna får bara mer koncentrerade mål för sitt artilleri. More bang for the buck bokstavligen.
Sedan beskrivs det politiska läget i USA och han gör en ganska intressant prediktion om framförallt hur det kommer att låta i amerikansk media framöver. Spoiler: The Russian are gradually transforming into the good guys again och man kommer att börja tala om att Kiev får offra territorium. Man kommer ungefär att säga att majoriteten i de östra regioner ändå vill tillhöra Ryssland och då kan man lika gärna gå med på en avstyckning för fredens skull.
Jag håller helt med om det sista. Jag tror att det kommer att bli ett rejält skifte i media framöver och bland ledare både i USA och i EU om den ukrainskryska konflikten.
The Dreizin Report - Ukraine War & Aftermath
Dem panic over economy, gas prices = media will walk back the Russia hate. The media hate machine will have to walk back the Russia psychosis, you heard it here first! But in advance of that, the situation in the Donbass, and… why I don’t do maps!!!
https://youtu.be/Q3XrDaeRgug