Citat:
Ursprungligen postat av
pungfittan
Njae, hade inget av det det jag nämde innan jag började med bensokuren. Ångesten blev jag dock av med.
Om någon känner igen sig dela gärna med er.
Stämmer faktiskt in otroligt bra på mig. Vet att en nära vän beskrev det på ett liknande sätt med.
Jag säger saker jag annars inte skulle göra. Är verkligen tydligt att spärrarna försvinner likt det gör med alkohol, men vid intag av benso är det mer subtilt. Jag känner mig påverkad av alkoholen och vet att det påverkar mitt agerande.
Benso smyger sig in i livet, allt blir gråare. Första veckan eller två kan jag få mer gjort till följd av att ångesten minskar och därav få mer energi.
Däremot blir jag trevligare mot sambo och familj och egentligen mot alla när jag käkar benso. Inte alls lika lättirriterad.
Med benso uppfyller jag garanterat allt som krävs för att bli diagnostiserad med depression. Utan benso är jag i perioder en ångestfylld jävel men på något sätt ändå lyckligare.
Mitt övriga drogbruk spårar ur när jag äter benso dagligen. Inte lika illa som med alkohol men det går åt det hållet.
Det är nu 15 år sedan jag började ta benso regelbundet men under de 12-13 första åren var det runt två gånger i veckan. Ångesten blev allt värre med tiden de övriga dagarna i veckorna.
Käkade sedan benso dagligen sista två åren. Bortsett från när jag landat efter kokain eller tagit mig igenom en AT på någon drog har jag aldrig överstigit 3mg alprazolam per dag.
Tyckte faktiskt aldrig toleransen gjorde att den ångestdämpande effekten blev sämre.
Ren ett år nu från alla droger bortsett från den dos elvanse jag får från sjukvården.
Känner mig återställd till 80-90%. Men största förbättringen har skett senaste två månaderna så tog en otroligt lång tid.
Oj blev mycket text hehe.
Det är de negativa effekterna som smyger sig på som är luriga. När det blandats med sprit så är det ju uppenbart direkt att det inte funkar.