2022-06-06, 14:49
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
När ryssarna bombat sönder Mariupol med 25000 döda civila och barn. 6miljoner flyktingar en del misstänker 50000döda. Det är ingen gråskala det är nattsvart ondska. Dom ryska fascistiska råttorna skall rensas bort från Ukrainna. Hårt bestämt och metodiskt

Overifierade siffor baserade på utlåtanden från de mest partiska källorna möjliga.

Dussintals vittnen skuldbelägger Azov bataljonen för övergreppen som ägde rum i Mauriupol, ett intressant exempel var när die speigel censurerade ett vittne som skuldbelagde Azov för övergreppen, intressant "slump" att de lyckas hitta ett krigsoffer från Mauriupol som uttalade sig på detta sättet.

Bekräftat att Ukraina strider på ett sätt som försätter civilbefolkningen i fara, enligt Washington Post det vill säga.
Citera
2022-06-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ingen av oss har några som helst förädiska åsikter utan tycket kriget är avskyvärt. Min ena kompis är jurist i kharkiv och har fått sin nyrenoverade lägenhet förstörd, den andra vännen är polis där och vi skickar kläder från Sverige till han som han delar ut till folk som förlorat allt. Trots detta så berättar de att i deras vänskapskrets sympatiserar vissa med Ukrainas regering och vissa med Ryssland. Det generella tänket är dock att usa behöver sluta sina påverkanskampanjer för att de skall kunna bli en stabil framtid. Det är en väldigt soppa av allt som svenskar har svårt att greppa. Hela kriget är ett stormaktsspel mellan usa och Ryssland.

Det är en soppa och du har rätt men i min värld är det Ryssland som anfallit och inte tvärtom.
Citera
2022-06-06, 14:52
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det får polisen och åklagare avgöra, alla skall vara lika inför lagen. Har de begått förräderi eller bidragit till krigsbrott så skall de självfallet straffas för det. Nu misslyckades ju Ryssland med att olagligt ockupera Kharkiv så det är ju ett rättssamhälle till skillnad mot den fascistiska diktaturen Ryssland.

Rättssamhälle där ukrainiska säkerhetstjänsten fängslar, torterar och avrättar människor utan någon rättegång. Bestående mönster sedan 2014.
Citera
2022-06-06, 14:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukraina har sin nazistbataljon som kan försvara Ukraina. dom behöver inte blanda in andra länder i skiten. Sitta och gnälla över att inte väst skickar dom mer pengar och vapen. Zelensky själv kan väl sälja sitt jäkla palats istället och köpa mat åt sina medborgare än att tigga pengar gnälla att Nato och väst inte hjälper dom.

Zelensky själv satt och lovade sitt folk att stoppa kriget i Donbass men hur gick det då? nej nu sitter han och gnäller istället att Nato inte gör något. Wtf.
https://www.youtube.com/watch?v=N5SWlYyrZFE

Varför slutar inte Ryssland att skicka vapen (Och soldater) till LPR och DPL? Och skickar vapen in i krig mot Ukraina? Varför skickar Ryssland vapen till Syrien. Du är ju dum i hela huvudet om du tror att Ryssland skall få bedriva krig och skicka vapen till andra länder men att inga andra länder skulle få göra det. Det kommer helt enkelt inte hända att lilla fattiga efterblivna och totalt odugliga Ryssland skulle få den förmånen, oavsett om de hotar med kärnvapen. Du är lika korkad som Putin. Och lika ond.
Citera
2022-06-06, 14:53
Medlem
%s avatar
Citat:
Jag tror för fredens bästa att dela landet i ett fredsavtal till att börja med. Annars tror jag kriget kommer pågå länge och med mänskligt lidande. Jag önskar ryssen drog sig ur med men jag är rädd de är för mycket prestige där sålänge usa är inblandade.
Jag tror det bästa för fred är om ryssarna tar sitt pick och pack och åker hem till Ryssland igen. Om någon annan hellre vill bo i Ryssland än Ukraina kan de följa med.
Citera
2022-06-06, 14:53
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Och alla dansar i ring och lever lyckliga i alla dagar. Jag hade också hopppas på en sådan värld men tyvärr ser inte verkligheten ut så. Putin är maktgalen usa vill lägga sig i allt och har startat mest krig senaste 50 åren, sedan kina osv.

Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Vill inte alls leva i den världen som Du säger dig vilja, den lär mest bestå av lallare. Att putte är maktgalen stämmer, att Du anser att han därmed ska kunna göra som han vill innebär ju att Du håller med putte.
Andra orättfärdiga krig rättfärdigar inte detta krig, oavsett vem som startar det!

Citat:
Det vill inte jag heller .. tyvärr har jag tappat lite hoppet om mänskligheten..
Dumt att då påstå att Du ville det för några minuter sedan...
Synd för dig, men det blir bättre när Ukraina är befriat för ryssar.
Citera
2022-06-06, 14:56
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är en soppa och du har rätt men i min värld är det Ryssland som anfallit och inte tvärtom.

I min med inget snack
Citera
2022-06-06, 14:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja precis det du säger jag försöker förklara. Många är tacksamma för stödet från väst men jäkligt många ser usa som boven till det som sker dvs orsaken till Putins agerande. Därav problemet i landet. Detta handlar inte om din eller min åsikt utan en spegling av verkligheten från de som bor där.

Problemet är att Putin anser att Ukraina inte har ett existensberättigande. Utan Ukraina och Ryssland är "ett" enligt honom.

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/inside-putins-ukraine-obsession/

Notera att det är skrivet innan kriget.
Citera
2022-06-06, 14:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Rättssamhälle där ukrainiska säkerhetstjänsten fängslar, torterar och avrättar människor utan någon rättegång. Bestående mönster sedan 2014.

Även före 2014. Nassarna ärvde Yanukovichs metoder.
Citera
2022-06-06, 14:59
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Dumt att då påstå att Du ville det för några minuter sedan...
Synd för dig, men det blir bättre när Ukraina är befriat för ryssar.

Jag vill givetvis ha en fredlig värld utan geopolitik och stormaktspolitik som leder till krig. När har jag påstått annat ? Men verkligheten vill inte vara så trots din och min vilja.
Citera
2022-06-06, 14:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Overifierade siffor baserade på utlåtanden från de mest partiska källorna möjliga.
Dussintals vittnen skuldbelägger Azov bataljonen för övergreppen som ägde rum i Mauriupol, ett intressant exempel var när die speigel censurerade ett vittne som skuldbelagde Azov för övergreppen, intressant "slump" att de lyckas hitta ett krigsoffer från Mauriupol som uttalade sig på detta sättet.
Bekräftat att Ukraina strider på ett sätt som försätter civilbefolkningen i fara, enligt Washington Post det vill säga.

Så om Ryssland anfaller Stockholm så skall inte Sverige få försvara staden för civilbefolkningen hamnar i fara? Du är en förrädare om du anser det. Hoppas du redan finns i Säpos register så att vi har koll på dig om det blir krig för du är en farlig människa.

Ryska armén skulle ju bara ha stannat i Ryssland så hade ingen utsatts för fara i Mariupol. Det var total fred innan Ryssland invaderade 2014, det var därför Ryssland lyckades bättre då för Ukraina var oförberedda.
Citera
2022-06-06, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du är ju helt väck! Den här skiten som rysslössen har ställt till med är hela Ukrainas problem, det är ingen privat uppgörelse mellan några "nassar"ledda av Zelensky och putin.
Du tjatar mycket om nazism i nästan varje inlägg du skiter ur dig. Det här kriget handlar om något annat.

Azov är nazister och Ukraina accepterar det i sin militär.. Varför ska jag känna medlidande till det tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in