2022-06-06, 14:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Svårt att säga men din teori kan kanske stämma. Västerländska underrättelsetjänster har försett Ukraina med signalspaning som möjliggör plats, position och likvidering av mongoliska generaler. Detta är den 14:e generalen som skickades till evigheten ....

Eventuellt fotade de honom bara innan de fick bege sig iväg? https://twitter.com/antiputler_news/status/1533574617092214787
Citera
2022-06-06, 14:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Och alla dansar i ring och lever lyckliga i alla dagar. Jag hade också hopppas på en sådan värld men tyvärr ser inte verkligheten ut så. Putin är maktgalen usa vill lägga sig i allt och har startat mest krig senaste 50 åren, sedan kina osv.

Churchill sade att han gärna skulle ha gjort en pakt med djävulen själv, för att få väck Hitler. Ukraina har inga andra realistiska val. Det är bara USA som kan supporta Ukraina på det sätt, de gör. Och jag förstår Ukrainas tacksamhet gentemot USA i denna fråga.

För om inte jänkarna skulle ha supportat.., så skulle du kanske inte kunnat snacka med dina vänner i Kharkov idag..
Citera
2022-06-06, 14:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Välden är inte svart eller vit även om många tror det då man bygger sin världsbild på det kvällspressen skriver.. De volontärarbetar på sidan om sina vanliga yrken i kharkiv med att dela ut mat och kläder till de som förlorat allt. Jag är ödmjuk och lyssnar på deras röster och tror fan inte jag vet bättre än dem.

Det får polisen och åklagare avgöra, alla skall vara lika inför lagen. Har de begått förräderi eller bidragit till krigsbrott så skall de självfallet straffas för det. Nu misslyckades ju Ryssland med att olagligt ockupera Kharkiv så det är ju ett rättssamhälle till skillnad mot den fascistiska diktaturen Ryssland.
Citera
2022-06-06, 14:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Ja? Varför skulle något land i mellanöstern inte få försvara sig? Hur fan tänker du?

Inget land förtjänar att invaderas. Det finns kanske potentiella undantag ibland, typ nazi-tyskland (eller ryssland om de fortsätter på det här sättet), men Ukraina är inte ett sådant undantag.

Ukraina har sin nazistbataljon som kan försvara Ukraina. dom behöver inte blanda in andra länder i skiten. Sitta och gnälla över att inte väst skickar dom mer pengar och vapen. Har vi ens fått se alla billioner dom fått av väst? Vart har dom pengarna tagit vägen? Vad används dom till? Har vi fått se det? Nope..

Zelensky själv kan väl sälja sitt jäkla palats istället och köpa mat åt sina medborgare än att tigga pengar gnälla att Nato och väst inte hjälper dom.

Han själv satt och lovade sitt folk att stoppa kriget i Donbass för flera år sedan men hur gick det då? nej nu sitter han och gnäller istället att Nato inte gör något. Wtf.
https://www.youtube.com/watch?v=N5SWlYyrZFE
Senast redigerad av Menea 2022-06-06 kl. 14:50.
Citera
2022-06-06, 14:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det får polisen och åklagare avgöra, alla skall vara lika inför lagen. Har de begått förräderi eller bidragit till krigsbrott så skall de självfallet straffas för det. Nu misslyckades ju Ryssland med att olagligt ockupera Kharkiv så det är ju ett rättssamhälle till skillnad mot den fascistiska diktaturen Ryssland.

Lagbrott för vad. Att man inte har politiska åsikter som är samma som Zelensky?
Citera
2022-06-06, 14:40
Medlem
Citat:
Enkelt är det lite som forna Jugoslavien dvs massa grupperingar som tycker olika. Sedan har både Putin och USA/CIA försökt påverkat hur landet skall styras i många år. Nuvarande regering är stöttad av Usa ja därav hjälpen. Sedan kommer många nog vända sig mot Ryssland i kriget fasor. Men återigen det finns så nära band till Ryssland och stort hat mot Usas politik bland många i östra Ukraina så därav problemet. Personligen tror jag man behöver dela landet eller att båda sidor lämnar landet.

Citat juristtjejen oavsett vad vi tycker du och jag i Sverige.

” Already not, my government made to people so many crimes! You just don’t understand that”

Only idiot can let be the war on his land, they definitely knew that it will be like that, they can made Europe in my own country without EU, but they are fucking robber’s, they are stealing our taxes, they are sale our lands to foreigners, they are sale our factories! By the law it’s forbidden

Now in news you see that because of war Europe will not get grain, flour. oil, it will be hunger

But do you know that Eu and USA buying our products for less prices

Do you think that we deserve it?”
Jag tycker du bör se över din vänkrets i Ukraina, du umgås ju med svartfötter och kollaboratörer, och skickar enligt vad du skriver gåvor till dem .Du stöder ryssen genom ditt handlande. Skaffa nya vänner i Ukraina , majoriteten av ukrainare är inte förrädare.
Citera
2022-06-06, 14:41
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Och alla dansar i ring och lever lyckliga i alla dagar. Jag hade också hopppas på en sådan värld men tyvärr ser inte verkligheten ut så. Putin är maktgalen usa vill lägga sig i allt och har startat mest krig senaste 50 åren, sedan kina osv.
Vill inte alls leva i den världen som Du säger dig vilja, den lär mest bestå av lallare. Att putte är maktgalen stämmer, att Du anser att han därmed ska kunna göra som han vill innebär ju att Du håller med putte.
Andra orättfärdiga krig rättfärdigar inte detta krig, oavsett vem som startar det!
Citera
2022-06-06, 14:43
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Churchill sade att han gärna skulle ha gjort en pakt med djävulen själv, för att få väck Hitler. Ukraina har inga andra realistiska val. Det är bara USA som kan supporta Ukraina på det sätt, de gör. Och jag förstår Ukrainas tacksamhet gentemot USA i denna fråga.

För om inte jänkarna skulle ha supportat.., så skulle du kanske inte kunnat snacka med dina vänner i Kharkov idag..

Ja precis det du säger jag försöker förklara. Många är tacksamma för stödet från väst men jäkligt många ser usa som boven till det som sker dvs orsaken till Putins agerande. Därav problemet i landet. Detta handlar inte om din eller min åsikt utan en spegling av verkligheten från de som bor där.
Citera
2022-06-06, 14:45
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Vill inte alls leva i den världen som Du säger dig vilja, den lär mest bestå av lallare. Att putte är maktgalen stämmer, att Du anser att han därmed ska kunna göra som han vill innebär ju att Du håller med putte.
Andra orättfärdiga krig rättfärdigar inte detta krig, oavsett vem som startar det!

Det vill inte jag heller .. tyvärr har jag tappat lite hoppet om mänskligheten..
Citera
2022-06-06, 14:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De tvingas göra ett val. Det är inte konstigt att länder får göra det. Inget land har oändlig produktion eller lager av ammunition. Historiskt var det vanligt och även USA och andra västländer har fått göra det också. Frågan är hur många kan Ryssland bygga i framtiden? Dvs kommer sanktionerna göra det svårare? Jag är ganska säker på att Ryssarna räknade med en mycket kortare konflikt. Det utifrån hur de planerade och agerade i början av kriget. De trodde nog på 2014 Krim igen.

Ukraina börjar säkert få slut på "sovjetisk ammunition". Det är också ett skäl till att gå över till västerländska vapen. Även om de hade varit sämre så kommer man vara tvungen att göra det förr eller senare. Om nu inte Kina vill sälja ammunition till dem. Och det är högst osannolikt.

Jag tror Tjeckien t.ex. och kanske Ukraina själva fortfarande tillverkar ammunition till det sovjetiska artilleriet, men det blir nog brist nu på kort sikt för de hinner inte tillverka ny tillräckligt fort.
Citera
2022-06-06, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukraina har sin nazistbataljon som kan försvara Ukraina. dom behöver inte blanda in andra länder i skiten. Sitta och gnälla över att inte väst skickar dom mer pengar och vapen. Zelensky själv kan väl sälja sitt jäkla palats istället och köpa mat åt sina medborgare än att tigga pengar gnälla att Nato och väst inte hjälper dom.
Du är ju helt väck! Den här skiten som rysslössen har ställt till med är hela Ukrainas problem, det är ingen privat uppgörelse mellan några "nassar"ledda av Zelensky och putin.
Du tjatar mycket om nazism i nästan varje inlägg du skiter ur dig. Det här kriget handlar om något annat.
Citera
2022-06-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Lavröv får inte besöka sina serbnegrer, lipar som vanligt ut i media.

Russia's Lavrov calls decision to block plane 'unprecedented'
https://www.reuters.com/world/europe/russias-lavrov-calls-decision-block-plane-unprecedented-2022-06-06/

Jag såg denna nyhet igår. Mycket bra att bögfascisten Lavrov inte får flyga som han vill.

Ryssland skall motarbetas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in