2022-06-02, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Vad är det du undrar över?

Inget, glöm det

Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
De första 255 tecknen i alla UTF-8 charsets innehåller bl.a åäö eftersom att de börjar med extended ASCII. En wordlist som innehåller Svenska tecken kommer kunna tråla igenom en Svensk lösenordsprompt eller databasdump.

Däremot har du rätt i att om lösenordet innehåller Svenska tecken och wordlisten inte gör det så är det högst osannolikt att det blir en match.

Tanka några wordlists härifrån och bara greppa efter å ä eller ö.

https://weakpass.com/wordlist

Jag förstår men jag tycker inte detta är ett bra sätt att bruteforca på därför skapade jag EMAGNET för att lyckas mycket bättre och det blev väldigt bra och effektivt. Jag förstår vad du menar, men skall jag attackera svenska konton då använder jag inte en wordlist från .uk/.us. Skall jag attackera ryska konton då kan jag inte använda en engelsk wordlist för jag kommer med största sannolikhet att försöka attackera en "vägg"

Jag har aldrig attackerat något "enskild" target men hade jag gjort det så hade inte använt mig av bruteforce, finns ingen logik i alls i det det finns andra vägar in då.

Jag gör såhär te.x.. Hämtar alla läckor från diverse ställen (finns tusentals, vi kan ta såhär och detta är EXTREMT effektivt, det blev en succé men det händer ingenting på säkerhets sidan):

Kod:
curl -sL https://www.upload.ee/download/14172985/9e08b50492f11b1f8c36/27K_GERMANY.txt \ 
        |cut -d: -f2|tee german_wordlist.txt 

Sannolikheten att jag kommer in på ett tyskt konto om det är ett konto i tyskland jag vill komma in på ökar OTROLIGT mycket nu, men jag förstår hur du menar men detta är ett effektivt, verkligen. Det är skrämmande hur enkelt man tar sig in på konton om man tänker lite annorlunda bara, tyvärr även vårat rättsväsende och jag vet inte om det är gott eller ont att dela med sig av denna informationen därför har jag välädigt svårt att veta hur lång jag skall gå och mycket jag vågar skall berätta eller skall berätta. Jag kan ta mig in på 10 olika topp konton på 5 minuter om jag vill för att jag tänker lite annorlunda. Det är skrämmande men jag vet inte hur jag skall få dom att ändra sig.

Vi har multicore cpuer (har sett du är lite aktiv i olika intressanta trådar)

Skall ta ett exmpel med SSH nu, detsamma gäller hur jag kan göra en bruteforce eller hämta info från en databas på nolltid genom alla mina cores på cpun + så många proccesser cpun kan hantera, vill visa dig ett exempel detta kan användas för vilket program som helst, hur jag bruteforcar en rar fil eller hur jag vill attackera en databas.

Citat:
server.example.com
username@server2.example.com
8/my-8-cpu-server.example.com
2/my_other_username@my-dualcore.example.net

# This server has SSH running on port 2222
ssh -p 2222 server.example.net

4/ssh -p 2222 quadserver.example.net

# Use a different ssh program
myssh -p 2222 -l myusername hexacpu.example.net

# Use a different ssh program with default number of CPUs
//usr/local/bin/myssh -p 2222 -l myusername hexacpu
# Use a different ssh program with 6 CPUs
6//usr/local/bin/myssh -p 2222 -l myusername hexacpu

# Assume 16 CPUs on the local computer
16/:

# Put server1 in hostgroup1
@hostgroup1/server1

# Put myusername@server2 in hostgroup1+hostgroup2
@hostgroup1+hostgroup2/myusername@server2

# Force 4 CPUs and put 'ssh -p 2222 server3' in hostgroup1
@hostgroup1/4/ssh -p 2222 server3[/code]

Detta gick kanske lite offtopic men jag kan hämta tusen wordlist med en kraftfull dator + bra brandvägg och attackera på nolltid jag har inte sett någon som gör såhär ännu (jag har lite projekt på min git men det är få som verkar förstå perl/hur effektivt det är själva än sålänge). Kineserna attackerar 1 attack i sekunden det betyder att dom kör troligtvis en simpel wordlist mot min serverr men varför inte köra 1000 istället åt gången? Det gör jag men jag har inte sett någon annan göra på samma sätt ännu. Dom är ineffektiva.

Kod:
xargs -I% -P10 curl -sL "https://iconfig.co" < <(printf '%s\n' {1..10})

Besök ifconfig.co och hämta ip addressen 10 gånge på 0.022s

lägger vi till --socks5 127. 0.0.1:9050 så har vi access till darknet, starta bara darknet servern. Folk köper datorer för 30-40-50 tusen och dom använder inte datorn i närheten på vad den klarar av... Tänk att nu har vi shodan också, jag skrev i en annan pegasus tåden om hur man sprider malware och sådär. Tänk nu att använda tor, eller en skrivare som är vulnerable och sedan börja attackera. Jag har 250st android enheter i botnätet på 1 sekund.

Linux och POSIX <3! Tänk hur snabbt man kan crawla en site speciellt nu när curl erbjuder parallelism själv och man behöverr inte använda parallel eller xargs längre daniel la till --parallel / -Z i verison rätt nyligen (2019) först efter 22 år. Det säger en del: https://daniel.haxx.se/blog/2019/07/...goez-parallel/

Jag tycker du bidrar och hjälper till mycket så hade det inte varit du så hade jag aldrig skrivit detta, men ta en wordlist från sverige och attackera valfri site så kommer du inte tro dina ögon hur det ser ut och sedan tar du en wordlsit som andra gör så får du se skillnaden.

"You doing it wrong" sägs ibland, här passar ordet in dom flesta "doing it wrong" så det är bara att börja göra rätt och wips, så blir resultaten något annorlunda. Genera svenska telefonnummer gör jag på 12 sekunder, vänta bara tills black hats börjar göra samma sak. Alla telefonnummer är offentliga. I ryssland i kriget har dom gjort tillslag mot olika lägenheter och lagt ut på olika kanaler, dom har 500 simkort + 500 antenner och tänk då att göra detta med paralllism? Vi har ett stort problem. Jag har själv gjort fel, jag blev rättad av dom som kunde lite mer att jag skriver minkod fel men det gick att göra som jag gjorde men det var fel, det finns 50 sätt att skriva olika koder men det finns ett som är rätt, pipefalls finns i allt och jag var själv "irriterad" över när någon sa att jag har lärt mig fel men idag vet jag bättre. Detsamma gäller säkerhet, man kan inte säga till en person "hej, din site läcker info" då blir man ett "hot" mot dom direkt, svenska siter sticker ut extremt på extremt dålig säkerhet. Det finns inget ansvar överhuvud taget kvar, dom kör upp sin site, upp med databasen och skiter i resten. Jag har bruteforcat en specifik, site 5 gånger under 3 år med 1 miljon attackerar varje gång. Dom kollar ju inte ens loggarna? Dom skall hänga ut mig direkt att detta hänt men det har aldrig hänt, på liknande vis: https://blog.intelx.io/2019/11/21/lo...nst-intelx-io/ - Jag vet ingen site som blockar bruteforce i Sverige förutom ticketmaster.com. Dom som blev hackade 2012, dom tog sig an ansvaret och flashback likaså, så det är två siter jag vet blockar bruteforce. Detta betyder.

Hur kan folk tro dom är anonyma och diskutera som dom gör när dom inte ens vet hur lätt man tar sig in på polisens konto på 5 sekund. och sen står dom och pratar i tv om säkra lösenord. Det är klart man skämms och är förbannad på svenskar och svenska staten.

https://receive-smss.com/

Varför lägga ut sig själv när man inte behöver? Sverige ligger efter i mycket och jag vill förändra på det men jag vill inte att folk skall bli hackade oavsett vilken sida man är på. Så det är ett dilemma därför har jag kört på själ vi alla år. Darknet är inget skydd längre.

Nåja, nu gick jag offTopic men jag ville skriva detta då jag tänkte skriva i andra trådar på forumet där vi har samma intresse men inte blviit av.

Kod:
EXAMPLE: This takes around a second per job.
dburl=mysql://user:pass@host/mydb
dbtableurl=$dburl/mytable
parallel --sqlandworker $dbtableurl seq ::: {1..10}
sql -p -B $dburl "SELECT * FROM mytable;" > mytable.tsv
perl -pe 's/"/""/g; s/\t/","/g; s/^/"/; s/$/"/;
  %s=("\\" => "\\", "t" => "\t", "n" => "\n");
  s/\\([\\tn])/$s{$1}/g;' mytable.tsv

Skandal, riktigt riktigt riktigt illa hur folk hanteraer databasar och sina siter så frågan bör inte hur kan darknet finnas kvar frågan är hur ägare av siter får vara kvar och driva siter, det borde införas något liknande "näringsförbud" mot dom som missbrukar svenskars intigritet.

Men men, finns mycket att diskutera, som sagt men wordlist var på tal.
Senast redigerad av wuseman 2022-06-02 kl. 20:08.
Citera
2022-06-02, 20:13
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Du och jag tänker exakt likadant, det är ju så det är och det är fakta.. . Ibland skriver jag "spindelnät" men jag skall börja använda universum/hjärnan och detta som "noder" istället för det är mer kanske enklare att förstå och låter mer logiskt när jag ser hur du skriver men jag menade exakt samma sak med spindelnätet. Spindelń är "fbi/myndigheten/polisen/diktatorn/whatever" och i spindelnätet har dom fångat bytet, det dom vill komma åt och dom tar vilka dom vill när dom vill ta det när bytet fastnat i nätet(darknet) (twitter hackarna togs på 3 dagar) . Det är inte heller raketkunskap på detta tycker jag därför blir jag ju förvånad Dom slår till mot ~150-200 siter, man är ju ute på ha ls omedelbart om man är driver en site på darknet och det finns ingen person som vet hur internet fungerar och dom hittar på hela tiden och sprider falsk information om att dom har tagit den ena och den andra hela tiden men ingenting är sant, det är politik allting och dethandlar om makt och pengar.

Ärligt så tror jag inte på att det finns några "statliga" hackare, kanske kanske i kinas regim men itne i FSB te.x. Om så var fallet så är dom inte alls bra på det dom gör. Kolla NASA te.x, det finns ingen som vill attackera NASA för dom gör nytta det är bara företag som inte gör nytta som blir attackerade sen kommer allting ut till "tredje part" och då börjar alla på "gatan" att sprida malware mellan varandra. Det är som vilken hierarki som helst. Jag vet inte vad som gör det men det är beroendeframkallande och det är klart att man har ett extremt "missbruk" då det kostar all min tid men vill man nå högst så får man offra en del. Thats it.

Såhär, tar NordKorea som exempe:

Solen = Diktatorn
Stjärnorna = Människorna.
Förlorarna = "Dom som attackeras"
Vinnarana = "Jag vet inte vem som är vinnaren, inte den som har mest pengar i alla fall men det är det dom flesta sträver efter"
Överlevarna = "Den som tittar på"

Allting är ett spel! Det är samma med darknet/ransomware/censur.

Försvinner solen, vad händer då? "Det blir mörkt och och tomt? ... Det vet ingen men folk svarar ändå" - Vi vet inte vad som finns bakom! NASA är grymma! Tror jag har dom i en asciii tiidigare i tråden, kanske därifråmn du fick det? Ahhh, det är för jag har en rymdgubbe du tänker på det? Ahh, nu fattar jag haha. Ja, det är lite för att jag känner mig som en i rymden, ensam dvs. Vietnameserna använder inte univerrsum dom använder manga/anime och sådant för att förmedla sitt budskap men jag har en positiv mun på bilden jag fixade men dom är alltid deprimerade. Varför? Jag vet inte men dom verkar väldigt ledsna där och dom pratar ofta om "fängelser" och "jail" så det är intressant. Dom är inte så duktiga som många verkar tro skillnaden är att dom är så många OTROLIGT många.

Det blir en lustig och skev diskussion då alla har olika mål. Jag är ensam och letar efter någon likasinnad, jag hittar asiaterna och ser att dom är ledsna och vill verta varför. Andra skiter i vilket, dom lever i sin bubbla och det får dom gärna göra det bryr jag mig inte om och sedan har vi dom som styr spelet och jag tror att vi alla vill åt dom som någon tidigare i tiden skrev, dom som styr. Jag tror inte på "statliga" hackare från Ryssland.

Jag vill inte bara leva i en bubbla, jag vill ha kontroll och vill inte ha någon i mitt hem lika lite vill jag ha någon i min dator eller telefon, det gör mig otrygg direkt bara tanken får mig orolig. Du förstår säkert.

Darknet är fantastiskt men det missbrukas därför är det värdelöst och skit . Folk bygger bomber och får reda på information via google också det betyder inte att google är skit. Alla pratar om det negativa och dom som gör värdeln till en bättre plats och är rädda för dom, men det är ju tvärt om? Man är ju lite speciell om man kollar på vilka som delar kunskap på googles youtube kanaler och sedan ser man dom som använder deras tjänster och försöker gömma sig. Haha. Vill man leva ett fritt och bra liv och hålla på med hacking så finns det bara ett sätt att lyckas, det är att inte ta pengar för pengar är övervakat. Vilken hackare har åkt fast när inte pengar har varit inblandad? Hur många ransomwaregrupper har blivit raided UTAN att pengar har varit inblandat?

Pengar för inget gott med sig, skulle jag nog hellre säga. Ryssland använder jabber som chatt klienter och clearnet, fbi påstår det är ryssar och dom hade en "blog" på darknet som hackades av "fbi" på deras egna sponsrade nätverk och sedan träffar biden putin och skyller #revil på ryssland(vilket skulle vara polyanin som håller ett kretskort på bilden jag visar upp vars industri har hackats av nordkoreaner) samtidigt som usa matar och pumpar in pengar till landet med kärnkraft och dom som vill bli crypto capital när oljan kommer tryna och gasen med tiden..

Det är ju så öppet pch tydligt, pengar är farligt! Varför stänger inte ryssland ner "Noden" till Nord Korea om dom är under attack? Gjorde dom det och därefter skapade kina en "hemlig" väg för nord korea för att dölja det för alla? Mja, troligtvis.

Det är ju darknet allting, det är ett politiskt spel. Haha, kul tycker jag det är i alla fall att syna spelarna det är det kanske men jag har jobbat själv i alla år och först nu blivit aktiv på ett forum och jag är ärligt talat inte förvånad över hur det ser ut, alla lever i sin egna bubbla och man kan få folk att tro vad fan man vill med dagens fake news generatorer. Sorgligt, det var mer genuint förr och äkta på något vis, när stormakterna får makten så går allt åt helvete.

Jag gillar Elon musk. Han anställde Mudge på twitter och skickade ut en tesla i Rymden! Det är en speciell person som är grym, haha! Jag gillar att utvecklas och för att utvecklas måste man ju prova? Hur dumt det än må vara så är det ju rätt sätt att få svar. Blir det succee så hyllas han, blir det inget så skrattar folk åt han. Jag tycker han är grym oavsett! Värt att pova!

Men ja, dark web kan försvinna vem bryr sig. Allting som sker händer ju på vanliga nätet ändå. Folk pratar om ryssland, fsb m.fl hela tiden och det skrivs om ransomware och superhackers på darknet som säljer dumpar m.m därför tar jag upp ämnet. För det finns inga super hackers inom FSB och dom använder inte darknet. Så varför ljuger FBI? Ja, för dom vill ha kontroll på darknet antagligen.

Om folk är intresserade om FSB och frågor om IT Säkerhet/Darkknet/Darkweb och det som händer där och vill veta varför det finns kvar? Mja, då får man försöka förstå sig på det (som några tidigare vägrara fatta) och vill ha en annan synvinkel om man inte är så insatt så finns dom som skriver hur dom avslöjar FSB bl.a. Så här duktiga är dom och jag betonar det igen, vilka är köparana på darknet som köper ransomware gruppernas "läckor"? Varför finns darknet och vart finns säljare samt köparna? Bra frågor Well well

Här har ni "TOP ELITEN" som media varnar er för, trevlig läsning.

Hunting the Hunters: How We Identified Navalny's FSB Stalkers

Min favorit: https://defencehub.live/threads/yet-...nalyzers.8787/

Ser ut som hos vilken människa som helst: https://t.me/rian_ru/111706

Denna är väldigt bra, riktigt bra hur man hittar och spårar upp en person på bl.a hur den skriver (det är bara att lära och göra tvärt om man vill vara anonym på clearnet så behövs inte darknet)

Mer tips varför darknet är farligt, och hur man INTE skall göra - Tvärt om som dom

Miljarderna strömmer in, dom köper väl sig en biljett till mars snart Skämt och sido, när ni sett allt detta och sedan kollar på vad som sägs överallt så kommer ni se att propagandan som sprids överallt är rätt manipulerad. Det är inga superhackers som sänker VISA iaf, det krävs det nog större resurser till. Vem köper en databas av #REvil darknet som #REvil har hackat? #REvil som attackerade svenska coop är troligtvis FBI själva och FBI "säljer" datan på darknet för att hitta köparna men det finns inga köpare! Dom försöker hela tiden att komma åt kina, därför är "DARKNET" farligt men låt det finnas kvar så kan buset åka fast och vi kan surfa tryggt på clearnet ( jag har inga bevgis för att det är såhär med revil som sagt, 2 dagar efter det skedde försökte jag uppmärksamma folk på att akta sig för propaganda men folk skiter i vilket så det spelar ignen roll om darkweb finns eller clearnet, folk skiter i vilket bara dom får det dom vill ha så är allt fine)

Dom är lika duktiga på skydda sig som tidigare i tråden, tänk om jag vill vara anonym med saker som jag publicerar här. För mig är it säkerhet att skydda sig till varje pris. Man börjar inte att hacka någon man börjar att sätta upp en server och sen attackera som sagt och sedan testa det ena och andra sidaan hela tiden som du nämde. FSB suger lika mycket som dark web gör.

/ w

TRYHARD!

E va du e. skiter i om de trampar dig hårt på tårna.
Nu ska du få lära dig ett litet mindfuck.
Text blir mer effektivt desto mindre du skriver.
Och le lite också då föfan. Du anstränger dig alldeles för mkt.
Finns inte en människa som orkar läsa en hel paragraf i varje nytt inlägg.
Personligen tycker ja att ni "hackers" på F14 delen mest e scumbags.
En scumbag som försöker prata om hur han kan få frihet på internet
för att han ska få friheten å sen kunna kapa fler folks konton och köpa knark.

Låter inte de helt underbart?
Citera
2022-06-02, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
TRYHARD!

E va du e. skiter i om de trampar dig hårt på tårna.
Nu ska du få lära dig ett litet mindfuck.
Text blir mer effektivt desto mindre du skriver.
Och le lite också då föfan. Du anstränger dig alldeles för mkt.
Finns inte en människa som orkar läsa en hel paragraf i varje nytt inlägg.
Personligen tycker ja att ni "hackers" på F14 delen mest e scumbags.
En scumbag som försöker prata om hur han kan få frihet på internet
för att han ska få friheten å sen kunna kapa fler folks konton och köpa knark.

Låter inte de helt underbart?

Det är därför du inte kan någonting. Mindfuck? Oh gosh.

Jag har en svaghet vilket jag skall börja ändra på det från och med nu för detta är inte som forum där teknik intresserade sitter här får alla skriva vad dom vill och jag vill inte det och det är du och tre andra i forumet som återkommer varje gång är det med 0 kring området så tack att du får bli en av fyra som jag skall öva på att inte besvara. Jag förstår varför Linus Torvalds blev galen och varför trolljägarna finns.. hehe, utmaningen börjar NU. Bye
Senast redigerad av wuseman 2022-06-02 kl. 20:37.
Citera
2022-06-02, 21:05
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Det är därför du inte kan någonting. Mindfuck? Oh gosh.

Jag har en svaghet vilket jag skall börja ändra på det från och med nu för detta är inte som forum där teknik intresserade sitter här får alla skriva vad dom vill och jag vill inte det och det är du och tre andra i forumet som återkommer varje gång är det med 0 kring området så tack att du får bli en av fyra som jag skall öva på att inte besvara. Jag förstår varför Linus Torvalds blev galen och varför trolljägarna finns.. hehe, utmaningen börjar NU. Bye
Vem bryr sig.
Du vet hur darknet circuits fungerar, mhm och nu tror du att due den smartaste hackern.
Skriva till folk som du inte känner att dom inte vet ett piss gör dig ju inte direkt till ett proffs heller.
Men man kan ju undra vem dom ska intervjua härnäst i trolljägarna egentligen haha damn.
Du tror att due så jävla smart bara för att du har massa githubprojekt som samlar damm.
Darknet e de bara å gå in på och att du kan skriva en uppsats om de bevisar inget.
Frågan e hur mkt faktisk erfarenhet du har om de som finns där.
Citera
2022-06-06, 11:38
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Det räcker inte att kontrollera en nod, du behöver kontrollera den första noden också.

Sverige ingår i 14 eyes dvs vi delar med oss av vår (och får ta del av andras) internettrafik.

Så om någon gör en ett inlägg på exempelvis ett forum på darknet via tor. Så kan man med trafikanalys, noggrann tidsynkning och tillgången av många tor-noder knyta ihop din "request" till den första noden. Ju mer data man har över tid desto enklare blir det.

Om jag inte minns fel så var det en av teorierna för hur Ross Ulbricht åkte dit. Man kollade när admin postade ett inlägg på Silk Road och fick en del ip-adresser som var aktiva vid den tidpunkten. Nästa inlägg medför en ny delmängd osv osv... Efter ett tag så har man några heta kandidater att kolla vidare på.
Senast redigerad av zelig 2022-06-06 kl. 11:40.
Citera
2022-06-06, 11:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Sverige ingår i 14 eyes dvs vi delar med oss av vår (och får ta del av andras) internettrafik.

Så om någon gör en ett inlägg på exempelvis ett forum på darknet via tor. Så kan man med trafikanalys, noggrann tidsynkning och tillgången av många tor-noder knyta ihop din "request" till den första noden. Ju mer data man har över tid desto enklare blir det.

De måste ändå kontrollera första noden eller trafiken till den första noden. Om du har VPN plus Tor är i princip den enda risken att myndigheterna har någon zero day exploit till Tor eller ditt operativsystem. Ex. hade FBI någon zero day för Tails som de satte dit någon pedofil med häromåret.

Citat:
Om jag inte minns fel så var det en av teorierna för hur Ross Ulbricht åkte dit. Man kollade när admin postade ett inlägg på Silk Road och fick en del ip-adresser som var aktiva vid den tidpunkten. Nästa inlägg medför en ny delmängd osv osv... Efter ett tag så har man några heta kandidater att kolla vidare på.

Men herregud, Ross Ulbricht gjorde reklam för Silk Road på clearnet. Att han åkte dit hade absolut ingenting med något hackande av Tor att göra.
Citera
2022-06-06, 13:18
Bannlyst
Jag har redan gett er facit men skrev det på ett "olustigt" sätt kanske.

Ullbrich blev infilterar under lång en period av en användare som jag "låtsades" vara i ett tidigare inlägg för att uppmärksamma att något inte stämmer. Jag nämde även dread pirate och svamp och LSD. Men eftersom att ingen förstår vad jag pratar om i klartext så får jag skriva det på ett annat sätt.

Citat:
Silk Road växte snabbt till att bli den ledande handelsplatsen för droger på internets bakggård. Grundaren Ross Ulbricht, som levde ett dubbelliv, tog procent på alla försäljningar och rörde sig med stora summor pengar.

Ross gillade att sitta i bar överkropp med sin Samsunglaptop i knät. För att få lite mer komfort i det sparsamt möblerade rummet hade han köpt en vit lädersoffa på en loppmarknad.

Huset i San Fransisco-stadsdelen Glen Park var som taget ur en sitcom om unga amerikaner mellan 20 och 30 som delar boende för att ha råd att leva i en het storstad.

Ross, inflyttad från Austin i Texas, avvek inte mycket från den bilden. Han var trevlig, social och precis som andra i sin generation föredrog han att hälsa på bekanta med en kram, inte ett handslag.

När Ross inte hängde i huset i bar överkropp drog han på sig en röd urtvättad collegetröja och tog med sig datorn till något café i närheten. Eller så följde han med en av tjejerna i huset till en park i närheten och rastade hennes två chihuahua-hundar.

På kvällarna tittade Ross och Alex, en av de andra hyresgästerna i huset, på King of the hill. Tv-serien, en satir om en stereotyp förortsfamilj från Texas, påminde Ross om hans egen uppväxt.

Visst avvek Ross lite från de andra i huset i Glen Park. Han fick ingen post, betalade hyran kontant och ägde ingen smartphone. ”Ibland känns det som att Ross gömmer sig för nån”, skämtade Alex med de andra.

Men att Ross Ulbricht ledde ett narkotikasyndikat från huset i Glen Park kunde ingen ana. - (wuseman edit: samma här, jag kan få vem som helst att tro fel om mig om jag vill det är ju rätt sjukt)

Ross Ulbricht föddes 1984 och växte upp i Texas. Han var begåvad och studerade till ingenjör med inriktning mot materialvetenskap. Men under slutet av tiden på i universitetet tappade Ulbricht intresse för sitt huvudämne.

Drömmen var att bli it-entreprenör. Det var inte bara pengarna som lockade, visionerna och det idealistiska skimmer som omgav techpionjärerna hade en stark dragningskraft på Ulbricht.

Under en kort period tog Ross över och drev med viss framgång Good Wagon Books, en sajt som sålde begagnade böcker. En januarinatt 2011 brakade verksamheten bokstavligen samman då de gigantiska hyllorna på lagret inte längre klarade att bära tyngden av böckerna.

I stället för att rensa upp i röran bestämde sig för Ross Ulbricht för att sjösätta en affärsidé han hade börjat skissa på i enskildhet.

Han kallade den Silk Road och det var kort och gott en handelsplats för droger.

Det var också en förlängning av den 27-årige Ulbrichts ideologiska drömmar. Han läste libertarianska ikoner som Ludwig von Mises och Ayn Rand och drömde om ett samhälle utan statlig inblandning.

För att i största möjliga mån undvika kontakt med staten placerades sajten på darknet och valutan som användes var bitcoin. På nätet tog sig Ulbricht namnet ”Dread Pirate Roberts” och blev med tiden själv en viktig ideolog i vissa kretsar. Silk Road var ett frihetsprojekt, menade ”Dread Pirate Roberts”.

”Sluta finansiera staten med dina skattepengar, utan rikta din produktiva förmåga till den svarta marknaden”, skrev han till användarna på Silk Road.

Darknet är internets mest mytomspunna plats – mörka skrymslen där allt är till salu. Droger, vapen, universitetsexamina eller till och med kontraktsmord. Allt ska gå att köpas där, sägs det.

Upphetsade rapporter gör ibland gällande att darknet utgör 90 procent av internet.

För att nå upp till sådana tal måste man räkna in alla delar av nätet som inte nås av sökmotorer som google.

Men intranätet på jobbet eller idrottsklubbens planbokningssystem är inte en del av darknet.

För att ringa in fenomenet så krävs ett smalare perspektiv. Då landar man förr eller senare i Tor-nätverket.

Tor skapades i slutet av 1990-talet av programmerare anställda av den amerikanska flottan. Avsikten var att skydda underrättelsetjänstens onlinekommunikation.

I början av 2000-talet släppte flottan koden fri och en stiftelse tog över utvecklingen av nätverket.

Enkelt förklarat innebär Tor att internettrafiken studsar i ett nät mellan datorer i hela världen. För att vara en del av darknet måste både användaren och sajten använda Tor.

– Sköts det rätt blir det omöjligt att spåra både den som surfar och den som sköter sajten. Alla är anonyma för varandra, säger Linus Larsson, techredaktör på Dagens Nyheter.

USA har fortsatt finansiera projektet där även svenska SIDA under flera år bidragit med pengar. Att biståndsmedel använts till Tor är mindre konstigt än det först kan verka.

– Man ska komma ihåg att Tor inte är ett verktyg för narkotikahandel utan ett sätt att exempelvis undgå nätcensur. Men man ska inte sticka under stol med att det används till mycket kriminalitet, säger Linus Larsson.

Silk Road växte snabbt till den ledande handelsplatsen för droger på internet. Ross Ulbricht tog procent på alla försäljningar och rörde sig med stora summor pengar. Under en period skötte han verksamheten från surfarparadiset Bondi Beach i Sydney.

Amerikanska medier kallade Silk Road droghandelns motsvarighet till Amazon. Och visst fanns det likheter. Men i stället för böcker marknadsfördes, helt utan blygsel, afghanskt heroin, kokain från Colombia och LSD med jordgubbssmak.

Kunder som inte fått sina leveranser kunde klaga hos ”kundtjänst” och få en ny försändelse. I ett forum kunde användarna tipsa varandra om bra eller dåliga säljare.

Det fanns till och med en läkare som svarade på läsarfrågor om hur olika droger skulle användas.

Ulbrichts alterego ”Dread Pirate Roberts” blev allt mer pompös. Vid ett tillfälle skrev han att Silk Road var vägen till universell frihet.

Men bakom anonymiseringskodernas skydd agerade han allt mer som vilken drogbaron som helst. Som en cyberversion av don Corleone ömsom smickrade, ömsom hotade han de personer som jobbade åt honom.

Han beställde och betalade för ett mord av en tidigare förtrogen som valt att tala med polisen. Problemet för ”Dread Pirate Roberts” var att ”mördaren” var en polis som arbetade heltid med att infiltrera Silk Road.

Den rosenkindade libertarianska idealismen hade fått ge plats för ett digitalt gangsterkrig med hackerattacker, utpressning och hot om våld och ond bråd död.

För det kvittar hur högteknologisk en verksamhet är, i slutändan är den beroende av människor.

........... fortsttnming följer för den som vill på nätet men leta ÄKTA fakta...............

Kan ni inte sluta gissa och tala sanning, plz!? lönnmördare?

Haha. Det kunde vart jag, man kan inte se eller märka om det är någon som håller på som honom, det blev en fbi agent som spelade dubbelspelet helt rätt som fick han att avslöja sig själv. Jag är dock jävligt skeptisk till allting så jag skulle aldrig komma på tanken att kunna driva en sådan site, vi ser ju resultaten hela tiden om och om och om och igen. Finns ingen vettig människa som sätter upp en site på darknet för jag vet hur man kan spela dubbelspelet, de är så enkelt jag fattar inte varför folk inte vill veta hur? Alla vill veta hur man tar sig in på ett wifi men ingen bryr sig om hur man kan hantera sitt wifi? Hur kickar man ut en wifi enhet från sitt wifi? Nej det vet ingen! lol

Raidforums, var en honeypot för Hydra. Vem använder raidforums liksom och vem tror på historian om allting kring allt fbi gör som encrochat? Den som inte kan och den som dras efter pengar. Det finns ingen som märker av dessa siter som kan ens.Vad fan är raidforums? Jo, "den har gått ner nu" ..... Folk är verkligen dumma i huvudet..... Dom som kan är redan 2 ljusår framåt i tiden...

Time is more valuable then money? Vi återkommer hela tiden hit.

https://web.archive.org/web/20210301...raidforums.com

Men finns ingen som tänker på detta, crawla siten och enjoy? Raidforums har varit i dom övre BANNED att ens tala om, det är ju kriminella som sitter där?Alla som är och kommer vara en hacker vet att raidforums blev en honeypot redan i oktober. Är det ingen som kollar på datumen siten gick ner och frågar sig varför? Varför stod den i USA? Och varför skyller man på ryssen? Vem är svensken? Vad hände med santos? Varför bjuder exploit.to admins in fbi till siten efter att radiforums går ner? Det finns tusen frågor ju.

Det var en honeypot? Finns väl ingen jävel från ryssland som kör upp en site i texas vid fbis HQ center?

Kom igen nu, ryssarna hittade via google dorks på carolinas website en zip fil med alla röster i delstaten, hen som hittade det var ryss och forumet stängde ner och personen som hittade det ville ha en vodka flaska på sin profilbild för att ha "hittat" detta. Det finns information!!!!

Alla skyller på ryssen att dom hackade usa och påverkade valet. Det är sinnesjukt. Börja använda internet och sök informationen på rätt sätt.

14 eyes vad fan är det? Skrämselskit av en utlänning som skrivet något taffligt inlägg som inte kan ett piss.
Senast redigerad av wuseman 2022-06-06 kl. 13:34.
Citera
2022-06-06, 13:34
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De måste ändå kontrollera första noden eller trafiken till den första noden. Om du har VPN plus Tor är i princip den enda risken att myndigheterna har någon zero day exploit till Tor eller ditt operativsystem. Ex. hade FBI någon zero day för Tails som de satte dit någon pedofil med häromåret.

Men herregud, Ross Ulbricht gjorde reklam för Silk Road på clearnet. Att han åkte dit hade absolut ingenting med något hackande av Tor att göra.
Jag håller i princip med dig. Ett säkert OS och VPN från en pålitlig leverantör och Tor hjälper nog en hel del. Samtidigt ska man inte tro att bara man har VPN och typ tor-browsern så är man safe.

Och som du nämner så handlar det om hur pass "intressant" du är för myndigheter samt hur mycket resurser de är beredda att lägga ner. Att slösa en zero day exploit för att sätta dit en pedofil kan ju bli rätt kostsamt.

Den officiella versionen från FBI handlade ju om “leaky” CAPTCHA andra jag läst handlade om "Exit Node Tracking" och FBI har ju aldrig velat avslöja fullt ut hur både Ross och övriga admins sattes dit.
Citera
2022-06-06, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Jag håller i princip med dig. Ett säkert OS och VPN från en pålitlig leverantör och Tor hjälper nog en hel del. Samtidigt ska man inte tro att bara man har VPN och typ tor-browsern så är man safe.

Och som du nämner så handlar det om hur pass "intressant" du är för myndigheter samt hur mycket resurser de är beredda att lägga ner. Att slösa en zero day exploit för att sätta dit en pedofil kan ju bli rätt kostsamt.

Den officiella versionen från FBI handlade ju om “leaky” CAPTCHA andra jag läst handlade om "Exit Node Tracking" och FBI har ju aldrig velat avslöja fullt ut hur både Ross och övriga admins sattes dit.

Varför fråga FBI när man kan fråga säljarna och mods/admins på siten?

Personen som skrev om red and white tidigare har nästan rätt men inte helt rätt, det var i en fantasi värld och det var inget kriminellt gäng det var en fbi agent som fuckat hans psyke (vars username är det jag använde mig av på skoj i tdigare inlägg) därför skall man inte hålla på sån skit och samtidigt driva en site, droger är skit. Hur FBI blev red and white från användaren som skrev vet jag inget om men det ju "tvärt emot" det egentligen är sant - det var halva sanningen bara men jag undrar om inte alla är i samma värld som ullbricht/fbi agenten var

Citat:
Han beställde och betalade för ett mord av en tidigare förtrogen som valt att tala med polisen. Problemet för ”Dread Pirate Roberts” var att ”mördaren” var en polis som arbetade heltid med att infiltrera Silk Road.

Dom infiltrerade silk road, dom infiltrerade encrochat, dom infiltreade raidforums..

Dom infiltrerar allting det är så dom jobbar dom kan inte hacka som folk tror. FBI SUGER! Men dom har resurser, de är problemet. (för oss som inte gillar deras metoder - show your code men dom vägrar så för mig är dom och kommer alltid förbli noobs, skulle vara kul att prova bli testad av dom men varje sak har jag listat ut är infilterat hitils. Det är som en öppen bok -> där pengarna finns och sponras/läggs där är FBI skrivit om detta i tidigare inlägg) - Därför frågar jag, lever du i en psykos? Det är precis vad folk gör som går på deras skit? Man måste vara lite wierdo för att fatta tydligen men det är UPPENBART att man skall hålla sig så långt ifrrån pengar som möjligt och inte beblanda sig bland dom som har stora cash, de tär inte tufft de är torsk INGENTING annat. FBI vet om det och dom vet att dom inte kan få tag på "hackare" på riktigt, därför erbjuder dom miljoner i bonus för att hitta dom men dom är flera år efter. Allting är ett jävla "spel" för att få folk att hamna i "spindelnätet" och personerna som tror dom är i fara genom att köpa 5g tjack och använder 100 olika sätt att skydda sig på utan att veta hur en tunnel ens fungerar diskuterar om hur man inte skall åka fast men det finns dom som håller på att tjäna miljoner och säljer till barn och skit.. Suck, låt dom fortsätta vem bryr sig!

Sålänge dom inte rör dom som kan så! Dom tar alla som dom tror "kan" inte misnt LAPSUS. Vadfan hände med dom? Nu jobbar dom för fbi och nu är siterna nere 2 månader senare (doxbin) ... lol

"I wanna play a game"

Notera: Nästa gång något nytt poppar upp som får extrem spridning/pengar inblandat, tänk då på vad jag sagt så kommer ni fatta att det är samma sak varje gång. De finns inga "Matrix" telefoner med "super" kryptering och inga hackare säljer databaser på raidforums ..

Vadfan skall dom det för? Dom kan väl sno pengarna själva? De är inga hackare som håller på att hacka folk med redline, det är över 9 månader sedan jag forka det på github: https://github.com/wuseman/Redline_202 - Folk skriver om det "farliga" malwaret redline idag. Samma med pegasus, det är 10 årsen det var aktuellt det pratas fortfarande om detta, cobalstrike? Vem släpper det offfentlgit för scriptkiddies? Ja inte fan är de jag, kan det vara ukrainaren och usa kanske?

https://therecord.media/conti-ransom...kraine-member/

Folk betalar flera tusen till wannabes som lyckats hitta källkoden, original author har redan dragit, för länge länge längesen!

Livsfarligt, skulle aldrig använda mig av något som kostar pengar ALDRIG. Snälla dom är va? Släpper skiten så ALLA kan ta del av det och börja sprida ransomware som är längst ner på pyramiden, de är jävla maffian. Den ukrainska "pro" hackern är vakern pro eller duktig, han är ett jävla svin som gör så att scriptkiddies kan få använda skit han skyller på ryssar men ryssarna är i peru och stänger siter, de är som en jävla djungel. Maj, den 8e medans dom som sprider malwaret till scriptkiddies ropar ryssen! CONTI har redan sagt att dom inte är black banshee det är självklart. Det är ju fan asiater och dom säger "WE ARE NOT BLACK BANSHEE THATS FUCKING KIDZ, FFS" för media sprider skit: FBI är värst av dom alla. Vadfan, googla black banshee så fattar vem som helst att det är en asiat, media skriver:

https://www.securityweek.com/new-bla...ed-conti-group

https://securityaffairs.co/wordpress...eligencia.html

Svaren har kommit för längesedan. Cracking for fun! Tänk om och tänk rätt, tänker ni rätt så har ni fel så hur tänker man om? Förstör inte den fantastiska sagan om SilkRoad med massa påhitt, det är allt jag vill säga. Dom skrev historia 2013, därför har darknet vart farligt sedan dess. FBI började sponsra darknet 2012. Slump? Knappast.

Såhär jobbar FBI, det är så det är och dom gjorde det 2000, 2005, 2006, 2013, 2015, 2022 dom har altlid gjort det och dom har inga hackers, men dom får tag på alla ändå för dom styrs efter pengar..

"Time is more valuable then money?!" Varför bryr sig inte företagen om säkerhet mer än buisness? Shit! Och framförallt, varför i hevlete bryr man sig mer om andra än sig själv? Det är ju personuppgifter om DIG/MIG som svensk te.x som läcks. De är väl jävligt mycket mer allvarligt, FBI är villiga att betala vadfan som helst för att inte bli avslöjade och dölja sin säkerhet så in åt helvete, hur mycket är det värt? Vem fan bryr sig men vi vet vart deras svaghet är. Men inga har miljarder som dom pratar om. Pengar sucks och visssa gör vad som helst för att inte bli röjda, men det går inte. En gång för alla, tänk till lite plz och sök info för den finns det är en annan värld, det är SÄKERHETEN som är viktigt, fuck allas buisness ni är noobs allihop som går i deras fälla. Jag är 100% seriös och dumma i huvudet den som säger annat, kolla upp saker och ting så finns det där ute. Den som inte säger något är den som lär sig och den som säger emot är den som blir hackad och lurad, dom avslöjar sig själva.

Nå, jag har redan berättat allt detta i tidigare inlägg med ASCII texter men jag tror ingen fattade vad jag menade. lol. Vill man inte ha med FBI att göra så får man ge fan ia att hålla på med olagligheter för annars finns dom i era appar och ni har ingen aning om det. Det finns lagar i USA som tvingar företag att plantera bakdörrar. Va på er vakt, jag är neutral men så många har så liten inblick i verkligheten.

"Nej nu är wuseman hög på svamp igen"

"Betalar ni inte så dubblas priset, its just a buisness we don't care" - ransomware gubbarna.

Alla tror FBI är gudar medans dom hackar våra ASUS routrar, fyfan vad dom styr folk dit dom vill med sina fake news (det drabbar bara den som bör vara orolig - så bör inte upplysa om detta här men jag är neutral) - Jag försöker skydda mig själv mot dessa därför hackar jag allt som går och lite till, inte för att hacka NASA! lol, jag gilalr inte ransomware därför HACKAR jag även dom och läcker hur man crackar programmet så ALLA kan använda det så anti-virus företagen kan stoppa det men händer detta? Nej nej. Absolut inte, ändå är det jag som är ond, lmao. Akta er för iOT / Myndigheterna inte hackarna, dom är på eran sida inte tvärt om. Fråga Stallman, hobbit m.fl dom har varnat alla sedan 1996! Ingen är på FBI. Så, läs nu vidare om ullbricht och infiltrationen. Allt finns på nätet! Allt som rör illegala handlingar och kriminalitet måste du vara jävligt försiktig med att tro på annars får dom dig lurad och det är det dom vill. För en som inte håller på med detta är det ENKELT att se igenom båda sidor. Jag vill bara dela med mig lite av det som jag vet genom att ha hacka båda sidor, dom är lika dumma båda två så mkt kan jag säga.

Dom använder jabber för chatt = smart, dom använder "burn and write" pastebins (har drivit mina egna i många år - det är lätt att fejka att saker raderas) - Hade dom varit smarta och varit äkta hackers hade dom delat UTAN mellanhänder. DOm vet för fan inte ens hur man skapar en gpg nyckel, läs och översätt chattarna? Översätt med google translate? Informationen finns framför ögonen på er. Ni behöver inte ljuga och sprida skit, det gör dom tillräckligt.

https://github.com/jamesacampbell/awesome-pastes

Inte ens detta gör dom rätt - själv har jag provat alla och mixtrat som fan för evigheter sedan för är nyfiken på vad som sker på andra sidan, drev sendit och pasteit i många år men tröttnade för folk är sjuka i huvudet och lägger förr mkt skit och kommer aldrig hosta något för någon annan i hela mitt liv igen. thats for sure. inget är gratis, framförallt inte från stora företag, dom lurar er.

Sätt upp en, infiltrera ransomware gänget och du har snart insyn i verksamheten men du måste veta vad du gör annars synas du direkt. Läs gärna chattarna, ni kommer se att dom inte ens har råd att köpa sina vpner fritt elelr hacka sig till vpner och proxies, det är noobs!!! Media (fbi) skriver dom drar in "miljarder" ?

/ w - sprider sanningen på flashback
Senast redigerad av wuseman 2022-06-06 kl. 14:28.
Citera
2022-06-06, 14:32
Bannlyst
"........ 5g tjack och använder 100 olika sätt att skydda sig på utan att veta hur en tunnel ens fungerar diskuterar om hur man inte skall åka fast men det finns dom som håller på att tjäna miljoner och säljer till barn och skit.. Suck, låt dom fortsätta vem bryr sig! "

^ "Låt FBI göra sitt jobb och ge dom fritt utrymme att jaga dom, vem fan bryr sig? Det är deras jobb inte mitt. Det är ju bara bra imo, man är ju sjuk i huvudet om man säljer droger till barn och skall sitta bakom galler - Hade jag haft tid och intresse hade jag hjälpt mer än gärna men det är inte mitt område riktigt så låt dom fortsätta, håller du inte med så gå och dränk dig? " - Men sprid inte propaganda med saker som är historia - Blev jävligt fel här så det var såhär jag menade, sorry..

Söker ni sanningen så finner ni den! Jag är bara en noob som vill berätta sanningen för det gör fan inte myndigheterna i alla fall, någon får ju försöka ändra på det. Det är såhär, sorgligt men sant? Vad fan gör polisen.se med på raidforums.com loggan? Hur får jag reda på vem den killen var som dom raidade? Varför finns det bara pass på Santos(admin) men inget om svensken? Det är väl lika fejk som allting annat är. Svenska polisen är sämst och återigen sämst på det dom gör (tyvärr - dom får hacka telefoner men dom vet inte hur man gör och vem skall hjälpa dom om ingen vet?) - FBI? Dom kan ju försöka köpa sig in

Frågan om hur jag får reda på vem dom raidade är seriös, hur får man reda på det vet jag inte. Det är väl "sekretess" eller vad dom nu kallar det, jag tror inte det finns någon "svenne banan" med (haha, lulz)! Fråga er varför ingen åker fast för olaga dataintrång allt handlar bara om pengar - Vilken skicklig hacker som helst fattar deras spel! #REvil söks på 10 miljoner dollar för miljon hacket men i det finstilta så söks samma person sedan 2015 haha för laundry i texas? Vad hände med "hacket" mot Coop? Hamnar här hela tiden för de är sverige och alla skyddade "coop" då för dom förlroade "miljarder" som .... vem betalade för? haha, dom är så dåliga så det blir komiskt ärligt talat

Det är fuckat och rörigt men dom har inga skills - Inte om du frågar mig men jag bara en nyfiken noob.

Tack för mig, ännu en gång. Ullbricht levde i en psykos värld, precis som alla andra som drivs av pengar och droger.

Säkerheten måste ALLTID gå före buisness/pengar OAVSETT vad det handlar om på nätet! Därför blir money is more valuable then money and we dont care for your money, its just a buisness as for you så komiskt, lulz. Sen hänger tredjeparten på när dom släpper det till tredje parten och tror det är något positivt när dom jagar pengarna men själva syftet är att visa alla hur lite vi som kan bryr oss om pengar och vill leka lite för att testa hur mkt dom är billiga att betala, men hacka det kan dom då FAN inte.

Skriver ni sanningen så slipper ni mig för jag kan spendera varje vaken sekund på att förklara sanningen om det behövs, utmana mig inte genom att skriva propaganda, plz!

Det funkar exakt som warez scenen på 90/00 talet ni som var med när DoD (dead or alive busted eller bar 3.0) där kretsen är väldigt liten med dom som kan och reglerna är enkla, no money precis som det var på warez scenen. Man hänger ut dom som inte gör rätt för sig vilket för warez grupperna var = p2p leechers och jäämför ransomware grupperna som scenens iso grupper och företagen är movsvarigheten till = p2p leechers. Exakt så vill jag kalla det men väldigt mkt öst inblandat för dom har nyss fått upp feta nodes. Allting är likadant, usa/.de är banned och läckorna skall inte nå troy hunt, därför bustades sanix!

https://www.forbes.com/sites/thomasb...need-to-panic/

Skulle han gett fan i atet blanda in pengar och sälja materialet så skulle troy hunt aldrig få tag på det = han sitter nu i många år.

Detta är samma skit, dock som ett annat ämne men själva ransomware scenen är minimal, ett helt eget community och allting sker via jabber OTR istället för linknet/efnet med fish.

Simpelt. FBI jagar ransomware grupperna som dom jagade iso grupperna back in the days, dom suger lika mycket som då. Så kan vi säga. för att förenkla det. FXP används fortfarande och inget går mellan lokal PC och det mesta hostas av clouds och man använder sig av rclone eller fuse mounts över nätverk som jag märkt (vilket inte ens skyddas med en vettig ssh key + certs)

web/mp3 = cancer of scene
kids = cancer of ransomware
troy hunt = antipirabyrån/henrik ponten (RIP)
darknet = torrent siterna där apb jagade
jabber = privata ircds för grupperna att prata

top siktet = vet ni som var på toppen hur det ser ut (innan 2011)

Enklare än såhär kan jag inte förklara skiten med silkroad och hur darknet fungerar idag. Motbevisa mig den som säger jag har fel, om du kan - försök tro på mig och sök fakta därefter..

Vilken tech från dom rankade siterna back in the days visste 2005 vad säkerhet var mer än vad dom som driver siter idag vet.

Ross fick 4 livstider + lite till om jag inte minns fel, det är ju helt fuckat bara det! Dom lever i en psyskos värld haha dömma någon till 4 livstider?

Det skrevs historia oavsett vad man tycker iaf med SIlkRoad..

Man kan ju lyssna på FBI's version och så kan man lyssna på min och det är fritt fram att kolla upp sanningen och sedan avgöra själv innan man ens ifrågasätter mig. Ifrågasätt inte mig våga ifrågasätt dom onda, eller mja just ja. Det beror på hur man ser det

För mig låter det som en torsk och jag skulle LÄTT kunna vara den insidern som fick ullbricht att bli godtrogen, är han så dum så får han skylla sig själv. Makten blev hans fall och pengarna med. Slut på min historia, tack för att du läste OM du läste.

/ w
Senast redigerad av wuseman 2022-06-06 kl. 15:30.
Citera
2022-06-06, 22:42
Medlem
Myggzors avatar
Citat:

Mer en så kan du inte göra, du kan inte hjälpa om en säljare är dum och sparar alla telefonkontakter i en anteckningsbok och sådanna här saker, läste något om det. De är en risk man får ta men polisen vet redan 10 000st köpare från flugsvamp 2.0, hur fick dom tag på dessa uppgifter? Är det ens sant? Skrämselpropaganda? Ja, man kan fråga sig tusen frågor men du kan som sagt inte göra så mycket mer utan fortsätt så bara. Det har ju funkat hitills lyssna inte på massa nya troll

/ w

Ja, det är där skon klämmer i dem flest fallen, när polisen får reda på köparnas identiteter, sälarna har sparat köparnas namn, adress eller telefonnummer. Man kan bara hoppas att säljarna på marknaden har lärt sig att man aldrig sparar nånting om köparna
Citera
2022-06-13, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
"The dark web, also referred to as the darknet, is an encrypted portion of the internet that is not indexed by search engines and requires specific configuration or authorization to access.

Although the dark web is sometimes portrayed as a domain frequented by criminal elements, it is also used by people who require privacy for entirely legal reasons, such as the exchange of proprietary business information or communication by political activists.

Information may be exchanged through an encrypted peer-to-peer (P2P) network connection or by using an overlay network, such as the Tor browser. The anonymity that these networks provide has contributed to the dark web's reputation for housing illegal activity."

Vanligtvis är väl att många brott sker där, delning av barnpornografi, försäljning av droger, rekrytering av lönnmördare m.m.

Dock med dagens teknologi, hur klarar eliten inte kämpa mot alla dessa slags element av "darknet" och slå ut dem? Jag förstår att de har alla slags trix med att VPNs, ip-adresser, bitcoins och annat. Men borde man ändå inte kunna göra något åt det? Vi pratar folk som i princip kunnat stänga ner hela internet om de velat - alltså den absoluta elit-toppen i US som jobbar med cybercrime. Är de inte en del av FBI to.m? Ursäkta min icke-kunskap här om jag har fel.

Nu är denna tråd inte anti-darknet jag är själv aldrig där. Jag är bara lite nyfiken efter ha sett en dokumentär där de pratade en hel del om ämnet.
"Eliten"? det är ju de som hänger där och ligger bakom allt. do your research och wake the fuck up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in