2022-06-05, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Om Ryssland får Ukraina "gratis" efter aggression så kommer inget land att gå säkert. Finns inget som gynnar fortsatt expansionslusta lika mycket som lyckad expansion.

Detta sker enbart pga Nato.
Citera
2022-06-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om du inte har noterat det, så är väst försiktiga :

1) Man levererade enbart defensiva vapen inledningsvis..
2) Väst har inte satt egna soldater själv in i kriget..
3) Det poängteras kontinuerligt ifrån väst, att man inte önskar störta Putin..

Om inte det är att vara försiktig, så vet inte jag..

Medans Putin har inget problem att dra in hela omvärlden in i det hela, med att rekrytera allsköns slödder ifrån andra länder.., mot pengar..
Och en hotande svältkatastrof..

>>>Ja, det är högtid för Nato att sätta in sitt flyg i Ukraina. Går RySSen mot Odessa så är det definitivt dags.
Citera
2022-06-05, 22:29
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men då kan väl dina vänner flytta till ryssland om de gillar det landet så skarpt?

Ja och alla som vill mot väst flyttar till EU och Usa då ?? Så blir det tomt i Ukraina. Det var smart tänkt av dig !! Du har lösningen grattis !
Citera
2022-06-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Håller med , båda borde backa ut ur Ukraina men tror inte ryssen gör det först då det är deras bakgård. Så hör skrev några jag känner i kharkiv på frågan.

” Better that usa go to hell from my country, Better stop this fucking corruption, Russia will not go already, They went to far.
And it’s already better to stay with them. ”

Och det där har en Ukrainare skrivit tror du. Jag tror inte det, jag tror du har satt ditt önsketänkande på pränt.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ja och alla som vill mot väst flyttar till EU och Usa då ?? Så blir det tomt i Ukraina. Det var smart tänkt av dig !! Du har lösningen grattis !

Tja, hellre USA än ryssland så för mig är det inte ett så svårt val. Men med din begränsade kapacitet förstår jag att det blir svårt. Kämpa på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Ja, det är högtid för Nato att sätta in sitt flyg i Ukraina. Går RySSen mot Odessa så är det definitivt dags.

Man borde i tysthet ge Putin ett Ultimatum.
Lämna Ukraina eller få armén där utplånad av NATOs flygvapen.
Citera
2022-06-05, 22:32
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Får vi hoppas Nato slutar expandera då.

Så hur känns det när Sverige går med i NATO? Känns det bra?
Citera
2022-06-05, 22:35
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och det där har en Ukrainare skrivit tror du. Jag tror inte det, jag tror du har satt ditt önsketänkande på pränt.

Jag är vän med dem och har umgåtts en hel del ..
Citera
2022-06-05, 22:37
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag är vän med dem och har umgåtts en hel del ..

Tunga källor du har.
Citera
2022-06-05, 22:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Så jävla smart. Skulle inte förvåna mig om vi ser ytterligare en offensiv från UAF på ett till ställe de närmsta dagarna. Om de goda nyheterna från Sieverdonetsk är halvt sanna , så är UAFs taktik briljant.
De har tryck in orcherna i ett hörn av staden. Dit UAFs gamla artilleri når från höjderna, för att inte tala om alla 155mm system som kommit in i landet.
De sitter i en kill zone och att försöka retirera, särskilt med fordon kommer att bli blodigt.
The cherry on top är att det sitter gott om Kadyroviter där och väntar på sin död.
Disclaimer om nu alla glädjebesked stämmer.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1533522639398092802?t=JjZhFuDyuhmKdslOwHlrYg&s=19

Fast om några dagar lär de ukrainska styrkorna "retirera", dvs dra sig tillbaka och låta de ryska styrkorna "segra" tills de kontrollerar 70-80 procent av Sieverdonesk igen, sedan är det dags för ukrainarna och den internationella brigaden att pressa tillbaka det ryska packet igen. Upprepa detta efter varje gång de ryska kämpat sig igenom staden tills de behärskar 70-80 procent utav den, under ca två månader.

Ja, ukrainska soldater kommer att dö, men mångdubbet så många ryssar tjetjener och dåligt utrustat patrask ifrån de sk. "folkrepublikerna". Det kommer att ske tack vare att de ukrainska trupperna, i motsats till det ryska, (inklusive patrasket), är bra på strid i statsmiljö, samt att ukrainarna har utmärkta, höglänta ställningar varifrån de, lätt, kan leda precisionsskjutning med artilleri och drönare.

Lagom till cancersvulsten fått slut på alla sina reserver, ( utan att mobilisera hundratusentals värnpliktiga), så drar Ukraina igång en storoffensiv i söder som syftar till att befria, även hela, Krim. Då har även Ukraina fått tillräckliga personella resurser och modernt materiell ifrån väst för en snabb och effektiv offensiv. När, hela, Krim blivit befriat så blir befrielsen av östra Ukraina närmast en schismär för Ukraina.

Ps. SVT visar just en dokumentär om den ryska SS-styrkan Wagnergruppens härjningar i Afrika. Ds.

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-06-05 kl. 23:02.
Citera
2022-06-05, 22:39
Avstängd
Citat:
Så hur känns det när Sverige går med i NATO? Känns det bra?

Vi får ju inte ens gå med .. vi supportar ju terrorister.🤣
Citera
2022-06-05, 22:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Tja, hellre USA än ryssland så för mig är det inte ett så svårt val. Men med din begränsade kapacitet förstår jag att det blir svårt. Kämpa på

Ok vad menar du ? Jag har lägenhet i west Palm beach Florida så gillar Usa. Men geopolitik är en annan sak. Ge dig ut i världen så förstår du den och att det finns flera synsätt på den. Aftonbladet är inte ett facit ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in