2022-06-05, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Samtidigt tar nog inte kriget slut ändå - även om Ryssland
" vinner"....

Räkna med dagliga konflikter mellan ukrainare och proryssar/ryssar. Kränkningar, trakasserier, mobbning, fortsatt våld och bottenlöst hat.

EU och USA kommer inte vilja ta i Ryssland med tvång. Samtidigt vill man försöka stötta Ukraina i dess utsatthet. Då kommer ryssarna bli förbannade. Konflikterna kommer inte ta slut även om väst slutar skicka vapen och Ryssland tycker sig segrat.

Kommer pågå i all oändlighet precis som Israel/Palestina.

Jag ger hellre bort delar av Ukraina och lite andra landsplättar till Ryssland än hamnar i kärnvapenkrig.
Citera
2022-06-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad händer egentligen här? Bortsett från att spanings-drönaren blir nedskjuten.

Den mörka strimman som föregår lanseringen av luftvärns missilen??

Det finns inget synligt utplacerat på åkern, varifrån missilen lanseras. Lanseringen ser ut som från Stugna-P, men förmodligen inte. Någon som har idéer här?

https://twitter.com/AggregateOsint/status/1533343664969236485
Den mörka strimman är skuggan från missilen.
Citera
2022-06-05, 22:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Släppa Ukraina till USA? Hur tänker du nu, Ukraina tillhör Ukraina men det verkar du/ni ha svårt att förstå.

Känns det inte jobbigt att varje dag så blir ryssland svagare och svagare samtidigt som USA kan sitta och titta efter svagheter och planera sitt nästa drag i lugn och ro.

Personligen skiter jag i om Ryssland blir svagare .. varför skulle jag bry mig. Men när jag pratar med mina vänner i Ukraina är de eniga om att Ryssland inte kommer ge sig förens usa slutar lägga sig i politiken i deras land. Jag litar mer på de som bor i landet än Aftonbladet.
Citera
2022-06-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Usa behöver sluta lägga fingrarna i Ukraina om det skall finnas en serös framtid ..

Visst. Och det blir ännu bättre framtid om också Ryssland drar bort sina fingrar från Ukraina. Om de får sköta sig själva och välja sin egen väg har landet säkert en bra framtid. Men så länge som ryssarna inte kan hålla sina kladdiga fingrar bort så ser det dystert ut.
Citera
2022-06-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Mer vapen till Ukraina löser fortfarande inte problemet.. bara mer lidande för folket! Det krävs två för att dansa tango som du vet!
Men kavaljeren var inte inbjuden, han har trängt sig på och är dessutom en så dålig danskavaljer att han trampar både sig själv och partnern på tårna, så ut med den fan.
Citera
2022-06-05, 22:21
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Men kavaljeren var inte inbjuden, han har trängt sig på och är dessutom en så dålig danskavaljer att han trampar både sig själv och partnern på tårna, så ut med den fan.

Kavaljeren dansar dessutom inte... HAN ÄR VÅLDTÄKTSMAN
Citera
2022-06-05, 22:22
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag ger hellre bort delar av Ukraina och lite andra landsplättar till Ryssland än hamnar i kärnvapenkrig.

Du ger gärna bort delar av Ukraina!!!

Åh fan, undrar om Ukrainarna håller med dig? Du är inte så smart, va?
Citera
2022-06-05, 22:22
Medlem
Citat:

Om Ryssland får Ukraina "gratis" efter aggression så kommer inget land att gå säkert. Finns inget som gynnar fortsatt expansionslusta lika mycket som lyckad expansion.
Citera
2022-06-05, 22:23
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Personligen skiter jag i om Ryssland blir svagare .. varför skulle jag bry mig. Men när jag pratar med mina vänner i Ukraina är de eniga om att Ryssland inte kommer ge sig förens usa slutar lägga sig i politiken i deras land. Jag litar mer på de som bor i landet än Aftonbladet.

Men då kan väl dina vänner flytta till ryssland om de gillar det landet så skarpt?
Citera
2022-06-05, 22:24
Medlem
Citat:

Ryssarna kommer inte stanna där. De kommer fortsätta försöka ta Kiev , kustremsan och fortsätta uppåt igenom landet.
Citera
2022-06-05, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ryssarna kommer inte stanna där. De kommer fortsätta försöka ta Kiev , kustremsan och fortsätta uppåt igenom landet.

Får vi hoppas Nato slutar expandera då.
Citera
2022-06-05, 22:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Visst. Och det blir ännu bättre framtid om också Ryssland drar bort sina fingrar från Ukraina. Om de får sköta sig själva och välja sin egen väg har landet säkert en bra framtid. Men så länge som ryssarna inte kan hålla sina kladdiga fingrar bort så ser det dystert ut.

Håller med , båda borde backa ut ur Ukraina men tror inte ryssen gör det först då det är deras bakgård. Så hör skrev några jag känner i kharkiv på frågan.

” Better that usa go to hell from my country, Better stop this fucking corruption, Russia will not go already, They went to far.
And it’s already better to stay with them. ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in