Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-29, 22:07
  #37
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Förresten jag är kraftigt mot vapen och droger och rasism så jag vill helst inte syssla med såna brott.

Vad är det för rasistiska brott du tänker dig tjäna en massa stålars på? Yrkesmördare för KKK eller?
Citera
2022-05-29, 22:25
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Jag har tänkt börja med amfetamin och läsa några fristående kurser.
Jag tror att du får läsa på om skillnaden mellan att vara intelligent och bildad, sakerna hänger inte per automatik ihop. Tror du dessutom att du blir intelligent av amfetamin är du nog förlorad för evigt. Med tanke på dina inlägg i tråden så tror jag att den likheten du och clark kommer att ha är att du också kommer att åka in i fängelset
Citera
2022-05-29, 23:16
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det var mer ön vad jag visste, hur många reportage eller artiklar gjorde han?

Let me Google that for you. Han var redaktör för fångarnas egen tidning Betongbladet i början av sjuttiotalet.

Journalistutbildningens praktik gjorde han på tidningen Arbetaren. Hittar ingen artikel som han har skrivit, och inget om att han jobbade som journalist efter att studierna avslutades 1983 .
Citera
2022-05-30, 00:30
  #40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du någon plan för att bli intelligent?

Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Jag har tänkt börja med amfetamin och läsa några fristående kurser.
Signaturmaterial.

Problemet med ditt koncept är att slarken var en produkt av 60-70 tals Sverige, då det var spännande med bankrånare för att samhället var så stelt.
Clark var rebell mot det tråkiga.
Nu är det tvärtom. Det är bara kriminellt slödder som håller på med sånt - och de är tråkiga och samhället kul.
__________________
Senast redigerad av 526 2022-05-30 kl. 00:32.
Citera
2022-06-05, 09:13
  #41
Medlem
Bullsquids avatar
Clark serien är hur bra som helst, tyvärr är nog inte verkligheten lika kul.
Alltid fått skit av polisen sedan jag började bli ett allmänt känt namn i stan, till slut visste varje snut i hela stan vem jag var och då gjorde jag inget annat än knarka och umgicks tyvärr med rätt grova kriminella vilket gjorde att se sk "punktmarkerade" mig vilket betyder att man blir inplockad bara man syns ute.
Detta pågick hela tiden i 7 års tid, till slut fick jag ett jobb och de tappa väl intresset tillslut samtidigt som den mer grova kriminaliteten trappades upp i stan.

Det är inte kul att bli tagen av polis 2-3 ggr i veckan och få sitta i fyllecell jämt som är värre än häktet. Har aldrig suttit inne däremot har jag så många narkotikabrott under 20 års tid att jag inte har en aning om hur många det är.

Det är skit, man får massa dyra böter man kunde använt pengarna till bättre saker.

Känner en del grovt kriminella och deras liv är inte så kul,
Många har suttit inne många ggr och de tycker det är skit...Tråkigt som fan och massa skit bara
Vissa kanske lever så illa att fängelset är bättre än och va hemlös men inget att sträva efter.
Clark serien visar ju mest det positiva, sådär funkar det ju inte man åker fast till slut.

Rån i dagens samhälle är näst intill omöjligt utan att åka fast så du vet, Du får väl börja snatta i affärer och se hur länge du klarar det , se till att ha en väska iklädd folie osv...eller får du ha en jävla bra kondis
__________________
Senast redigerad av Bullsquid 2022-06-05 kl. 09:21.
Citera
2022-06-05, 22:32
  #42
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Jag drömmer om att leva ett liv som clark olofsson där det alltid finns pengar, droger, snabba bilar, juveler och kompisar som också är proffskriminella. Jag vet dock inte hur jag ska börja och jag börjar bli gammal nu (25) med bra utbildning och jobb så jag vågar inte göra nåt kriminellt om det inte är världens stöt så jag kan fly landet efteråt gärna med många miljoner som inte går att spåra.

En idé jag haft är att parkera en bil mitt framför en bankomat, sen lägga min mobil inne ni vet där man har ratten fast det platta ovanpå, sen börja filma och gå därifrån. Sen kommer jag tillbaka efter nån timme och kollar på filmen och om jag ser någon ta ut svinmycket pengar så följer jag efter dom och sen hotar dom att dom ska ge mig pengarna annars jävlar.

Har ni fler idéer eller andra tips?

Förresten jag är kraftigt mot vapen och droger och rasism så jag vill helst inte syssla med såna brott.
I det kontantlösa samhället blir det svårt att råna sig till pengarna. Du måste först bli känd som en samhällets fiende. Olofsson fick säkert en hel del av Netflix för serien "Clark". Prinsparet som svartmålade kungahuset fick en miljard. Dessutom producerade väl en medlem av Helikopterligan ett annat idolporträtt av Clark. 1.cuz är säkert värdelös på musik utan har slagit igenom i media på ren kriminalitet
https://www.google.com/search?q=1.cu...3O5Gmn4OdPSRjM

Netflix gjorde ju också en serie om en våldtäktsman som frikändes efter många år i fängelse men strax åkte in igen för ett mord. Det är alltid bra att ha media på sin sida.

Jag föreslår att du anlitar en reklambyrå som sprider rykten om dig som våldsman, langare, kanske pedofil som Quick och gärna slagskämpe som han i Kungsan. Jag tror pengarna ligger i media. Du borde försöka bli en slags kriminell influencer. Det handlar om mediabilden. Då behöver du inte skada någon heller.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-05 kl. 23:18.
Citera
2022-06-05, 23:16
  #43
Medlem
cerns avatar
Gatan i Sverige nu är inte som på 70-talet bara så du vet.
Citera
2022-06-08, 01:31
  #44
Avstängd
53280s avatar
Alla kommunister har i Sverige har redan drabbats av Stockholm syndromet och man tycker synd om brottslingar.

Det därför Sverige ser ut som det gör, att vi har eskalerade kriminellt.
Citera
2022-06-08, 06:46
  #45
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Alla kommunister har i Sverige har redan drabbats av Stockholm syndromet och man tycker synd om brottslingar.

Det därför Sverige ser ut som det gör, att vi har eskalerade kriminellt.
Jag har en annan liten teori...
Alla 1970-talets vänstermänniskor såg det kapitalistiska samhället som något genomruttet ont som skulle bekämpas (helst genom att göra revolution). Eftersom brottslingar är det onda samhällets fiender, så är de per definition goda.
Citera
2022-06-08, 07:09
  #46
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag har en annan liten teori...
Alla 1970-talets vänstermänniskor såg det kapitalistiska samhället som något genomruttet ont som skulle bekämpas (helst genom att göra revolution). Eftersom brottslingar är det onda samhällets fiender, så är de per definition goda.

Men det var en del sjuka idéer man hade på 70 talet, som tyvärr lever kvar. T.ex att det vara synd om brottslingen, se Hasse & Tage film "Släppa fångarna loss det är vår". På tiden var det kanske så, då hade vi typ Tumba Tarzan och en annan inbrottstjuv. Idag har vi förhärdade förbrytare redan vid 20 års ålder som använder automatkabiner 47 när dom skjuter på varandra. Då behövs hårdare straff och billigare fängelse.
Citera
2022-06-08, 07:20
  #47
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men det var en del sjuka idéer man hade på 70 talet, som tyvärr lever kvar. T.ex att det vara synd om brottslingen, se Hasse & Tage film "Släppa fångarna loss det är vår". På tiden var det kanske så, då hade vi typ Tumba Tarzan och en annan inbrottstjuv. Idag har vi förhärdade förbrytare redan vid 20 års ålder som använder automatkabiner 47 när dom skjuter på varandra. Då behövs hårdare straff och billigare fängelse.
Nu är det många från 1970-talets fumvänster som fortfarande ser alla brottslingar som offer.
Citera
2022-06-08, 08:35
  #48
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu är det många från 1970-talets fumvänster som fortfarande ser alla brottslingar som offer.

Göran Persson sa följande när Christer Petterson dog :
- Han har rannsakats i svensk domstol och jag har ingen anledning att överpröva ett domstolsbeslut. Det är ett tragiskt liv som nu har kommit till sin ände, säger statsminister Göran Persson i en kommentar till Christer Petterssons död.


Hur fan kan sitta och tycka synd om en bajonett mördare? Christer Pettersson random mördade en person i julhandel på Kungsgatan 1970 med en bajonett. Sån jävla sjuk värdegrund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback