Citat:
Krigen i Somalia, Jemen, Syrien mfl som du nämner, är alla EGENSKAPADE utav sådana vansinniga saker som RELIGIONSåsikter och andra efterblivna grottmänniskobeteenden. Därför borde vi faktisk skita i dem ännu mer än vad vi gjort ja. Det som är tragiskt med de konflikterna är inget annat än att det fortfarande finns homo-sapiens levande likt dem. Och eftersom att de inte kan hålla sitt eget skit på sin egen planhalva så får ju tyvärr vi komma dit och städa upp på dagiset. Apropå grottmänniskobeteenden så är det ungefär vad Ryssland sysslar med nu. Utrota och annektera ett annat land på grund utav vad de kallar ideologiska skillnader(nazism). Om detta är rättfärdigat enligt de ryssvänligas tankesätt, så vore det ju lika självklart att 'väst' helt enkelt städade ur hela mellanöstern och alla andra som inte passar vår agenda. Men då passar det inte narrativen längre nej....sigh. Snacka om att flytta målstolpar och hitta orsaker för att få lögnerna att passa in ala' 1960 års sovjetiska idioti
Vad du skriver ofta om känslor, obegripligt då det är du och andra som är känslosam. För mig handlar det enbart om sunda beslut och ekonomi då det gäller Ryssland och omvärlden. Vad det gäller konflikten i Ukraina så är det lika tragiskt som krigen i Somalia, Jemen, Syrien mfl och som vår statsmedia skiter i. Vi kan skicka humanitär hjälp till dom alla men vi bör inte skicka vapen som dödar fler och drar ut krigen i åratal.
Resten du skriver orkar jag inte bry mig om. Låt oss säga att Ryssland kommer att gå under ekonomiskt och förlora kriget samt att Ukraina blir nästa stormakt ... somna om nu.
Resten du skriver orkar jag inte bry mig om. Låt oss säga att Ryssland kommer att gå under ekonomiskt och förlora kriget samt att Ukraina blir nästa stormakt ... somna om nu.