2022-06-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Och u-länderna kommer in exakt var i detta ?

Du behöver inte fortsätta fråga saker om du inte förstått vad samtalet handlade om från början.
Citera
2022-06-05, 14:45
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du behöver inte fortsätta fråga saker om du inte förstått vad samtalet handlade om från början.
Vänta lite nu.
Du drar upp u-länder.

Och sedan vill du smita ifrån den frågeställning som uppstår.

Kanske har du helt missat att tråden handlar om en händelse i Sala.
Citera
2022-06-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Ungarna dog som flugor för bara hundra år sedan. Känner du verkligen inte till det?

Det är inte mig du citerar nu, utan Herr.Dittling
Citera
2022-06-05, 14:48
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det här bekräftar att du är olämplig som förälder, hade du själv en taskig uppväxt?
Hade du en bra uppväxt eller blev du rädd när du vaknade? Har dina föräldrar slutat dricka förresten?
Citera
2022-06-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det är inte mig du citerar nu, utan Herr.Dittling
Ungarna dog hur som helst som flugor förr.
Citera
2022-06-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ungarna dog hur som helst som flugor förr.

Precis.
Citera
2022-06-05, 14:55
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Först kom fetman från usa, nu kommer idiotin när det gäller att lämna barn i bilar.
Så går det när 00-isterna skaffar barn
Citera
2022-06-05, 14:57
Medlem
Den här tråden blev faktiskt mer intressant än jag först trodde..
Jag tänkte att det är ju inte bra att lämna en unge i en bil.
Men om den nu är låst, fönster något nedvävat, skugga och inte för varmt, så är det inte så farligt. Kanske mamman tittar till barnet då och då?
Någon skrev att ungarna sover ju själva om nätterna, och det är ju faktiskt så, och inte reser vi oss ur tv soffan var femte minut...
Så jag har iaf insett att det inte behöver vara så riskfyllt att lämna ett barn i en bil om man uppfyller rätt säkerhetstänk kring det.
Citera
2022-06-05, 15:00
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Vad var det värsta som skulle kunna ha hänt? Jo, ungen vaknar till och skriker en stund för att sen somna om. Snacka om obefogad polisanmälan.
Eller så skriker barnet för att den inte ser någon runt sig. Tror nog bebisen är smartare än du är, med tanke på ditt inlägg.

Barn skriker pga en anledning, och i detta fall skulle det vara att någon förälder inte tar upp ungen.

Man lämnar inte ett barn i en bil, punkt. ( börjar inte leta efter andra ställe att lämna barn nu bara för att starta en diskussion, här handlar det om en bil )
Citera
2022-06-05, 15:05
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Hon har redan fött barnet som tråden gäller, så det skulle hjälpa föga för det.

Så det inte kan upprepas, barnet ska självfallet omplaceras.
Citera
2022-06-05, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Man kan ju undra varför hon inte tog med sin barnet in ? Är det förbjudet att ta med spädbarn in på gymmet eller ? Som jag ser det finns det ingen rimlig anledning till att lämna barnet i bilen.

Då mina barn var små och jag var ute så hade jag med dem in på alla ställen jag besökte eller behövde vara på. Till och med på en anställningsintervju då barnvakten aldrig kom. (Fick jobbet dock).

Med tanke på att barn betingar ett visst värde på svarta marknaden så är det helt galet att lämna ett barn utan tillsyn. Att det dessutom är i en bil är än värre. Visst kan man gå ifrån bilen några meter för ett kort ärende till en kiosklucka eller liknande, men då har man koll på barnet och bilen och är max några meter ifrån om något skulle hända.

Även om barnet sover i barnstolen (får vi hoppas hon hade) så tar man med barnet in dit man skall. Det kan kanske förklaras med annan etnicitet än Svensk med Etnicitet och gym rimmar illa då gymmen knappast är fyllda med MENA folk.

En del frågetecken hur hon tänkte, finns ju lagar och regler om vad som gäller, lämna ett litet barn utan uppsikt som detta är verkligen ett märkligt beteende, hon lär nog få en uppläxning av socialen då anmälan hamnar där som polisen gjorde.
Senast redigerad av explorers 2022-06-05 kl. 15:18.
Citera
2022-06-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Minns en kvinna i New York som trodde att hon lämnade sin baby på dagis, men ungen blev kvar i bilen när hon var på jobbet. Detta var en varm dag och det lilla livet blev "smält ost", så det var bara att boka begravningsbyrån. Denna kvinna borde in bakom lås och bom på obestämd tid.

Ja det har ju hänt även här i Sverige ett par gånger, tror en pappa i Höör (?) glömde sitt yngre barn fastspänd i bilstolen för några år sedan varpå hen dog av värmeslag/överhettning. Fy fan, den ångesten… Så ni som menar att det inte är någon fara så länge det inte är så varmt, googla upp en skala och se hur varmt det blir i en bil x antal grader och ta en funderare över hur ni hade mått instängda i värmen. Barn reglerar dessutom kroppstemperatur sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in