2022-06-05, 13:50
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putins-varning-vi-kommer-att-skjuta-mot-nya-m%c3%a5l-om-v%c3%a4st-skickar-raketsystem/ar-AAY6bAc?li=BBqxHCs

Kommer Magdalena Andersson lyssna?
Citera
2022-06-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Oron växer i Ukraina för att västländernas vilja att hjälpa landet börjat svikta.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/zelenskyjs-narmaste-radgivare-vi-kampar-for-europeiska-varderingar
Börjar det regna missiler över diverse länder så har vi nog inget val.
Citera
2022-06-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Oron växer i Ukraina för att västländernas vilja att hjälpa landet börjat svikta.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/zelenskyjs-narmaste-radgivare-vi-kampar-for-europeiska-varderingar

Putin verkar ju tycka tvärtom då han anser att väst hjälper för mycket.
Citera
2022-06-05, 13:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, och om ukrainierna samlar allt i väst och genomför en tung offensiv i höst. Om de kommer med stora mängder pansar tror jag TOS-1s fördel är som minst. Just nu ser jag bara ett attrition-krig i Donbass och det misstänker jag att ryssen vinner. Väst skickar inte stora kvantiteter artilleri. Det är bara "hype" med de långtgående artilleripjäserna, även om det är bättre än inget.

Spanien ska tydligen skicka pansarvagnar nu och utbilda Ukrianska militärer hur dom ska användas.
Känns som allt bara eskalerar från västs sida tyvärr. Snart har dom även fått missilsystemet från USA och Sverige ska skicka ännu fler vapen. Ryssland kommer ju självklart skicka tyngre vapen efter det. Sen svarar väl väst igen med något å så kommer det nog hålla på.
Citera
2022-06-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Finns en sida på youtbe på ryska ocensurerat från kriget där ser man mycket vapen dom använder.
Verkar inte vara alltför mycket "stora" vapen dom vill använda. Tanken är ju inte att dom vill förinta hela nationen utan mer rensa bort nasistiska Azov. Dom pratar mycket om det hur dom jobbar osv. Allt är på ryska dock men väldigt intressant att höra från hur dom jobbar på den ryska sidan och att det inte kommer från västerländsk propaganda.

Antalet civila offer motsäger rysk försiktighet.
Citera
2022-06-05, 13:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilket inbördeskriget? ryssland invarderade och ockuperade ukriana miltärt 2014, pratar du om innan 2013?

Vad är det jag ska tycka är okej? saker du fantiserat ihop är ju ovidkommande och rätt bizzart att jag ska tycka något om öht.

ALtso om sverige kan skicka oskyldiga för att torteras i egypten så är det naturligtvis fullt rimligt att där kommer ske övergrepp mot individer när ryssland invarderar ett land.
Inbördeskriget i Donbass. Var inte ockuperat av Ryssland vi den tiden.
Citera
2022-06-05, 13:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Antalet civila offer motsäger rysk försiktighet.

Har du ens någon trovärdig källa på att det bara är Ryssar som har ihjäl civilia?. Ukrianska militären har ju för fan knappt någon utbildning i alla vapen dom får. Jag tror enorma misstag görs hela tiden.
Citera
2022-06-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putins-varning-vi-kommer-att-skjuta-mot-nya-m%c3%a5l-om-v%c3%a4st-skickar-raketsystem/ar-AAY6bAc?li=BBqxHCs

Kommer Magdalena Andersson lyssna?

Det hoppas jag inte. Man böjer sig inte och blottar röven för despoter så som quisslingar gör...
Citera
2022-06-05, 13:59
Medlem
Citat:
Har du ens någon trovärdig källa på att det bara är Ryssar som har ihjäl civilia?. Ukrianska militären har ju för fan knappt någon utbildning i alla vapen dom får. Jag tror enorma misstag görs hela tiden.

Jag har en stark känsla av att det är orcherna som är inne i Ukraina och inte tvärtom.
Du får gärna bevisa motsatsen.
Citera
2022-06-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det hoppas jag inte. Man böjer sig inte och blottar röven för despoter så som quisslingar gör...
Tro inte hon vill att det regnar missiler över Stockholm då får hon nog ta det easy.
Citera
2022-06-05, 14:00
Medlem
Citat:
Spanien ska tydligen skicka pansarvagnar nu och utbilda Ukrianska militärer hur dom ska användas.
Känns som allt bara eskalerar från västs sida tyvärr. Snart har dom även fått missilsystemet från USA och Sverige ska skicka ännu fler vapen. Ryssland kommer ju självklart skicka tyngre vapen efter det. Sen svarar väl väst igen med något å så kommer det nog hålla på.

Hur hade du tänkt att man skulle kunna få ryssarna att lämna Ukraina genom de-eskalering?

Ryssarna har haft alla chanser i världen att inte starta detta krig. Sedan har de haft 101 dagar på sig att lämna Ukraina. Enda realistiska alternativet verkar tyvärr vara att tvinga dem ut ur Ukraina.
Citera
2022-06-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Inbördeskriget i Donbass. Var inte ockuperat av Ryssland vi den tiden.
Nej givetvis inte, bara ett gäng rysska militärer som var där på semester.
Tråkigt för dem att behöva åka på semester i tjänstefordonen och släpa med sig lite luftvärn mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in