Citat:
Ursprungligen postat av
Atlas11
Därför att guiderna i Auschwitz erkände för David Cole att bland annat hålen i taken hade gjorts efter kriget. Det kan man se i hans dokumentär.
Vilken har nämnt på sin hemsida(som är nerlagd tyvärr) att det var när han var ung o "dum". Att han tänkte annorlunda nu när han är vuxen. Men det betyder inte att han erkänner Auschwitz som förintelseläger.
Citat:
Förstår inte vad Du menar. Jag åsyftade ett fotografi som påstods visa "hål" i taket på en "gaskammare" men som var fullt av skuggor av samma storlek och vinkel. Då är "hålen" sannolikt också skuggor, från skorstenar eller dylikt.
Men samma sade David Irving i rättegången! "ho holes, No holoquast!" Det fick han äta upp! Så hur vet du det inte var hål? jag trodde skuggor var eefter som solen skymde ett föremål. Borde i så fall komma i samma vinkel, eller solen stod på olika håll samtidigt på himlen?
Citat:
Därför att det är ganska länge sedan de publicerades, och inte ett knyst har hörts, utom bortförklaringar om att han använde "eufemismer".
oki, !?
Citat:
Det är ni som skall kunna visa att det är så för att styrka er sak. Om det fortfarande inte går att styrka existensen av massgravar av den storlek som krävs, då talar det till er nackdel. Jag behöver inte bevisa ett smack, det är ni som skall göra det. Och varje gång ni inte kan det, talar det till er nackdel, oavsett vilka bortförklaringar ni kommer med. Förstår Du inte det?
Varför det? det är redan officiellt godkända forskning. Det är väl ni som visa det ej stämmer... ?? Det är som jag skulle påstå att ni ska bevisa att A.Hitler har funnits! inte jag!
Citat:
Klart de kan, men så länge de lika gärna kan komma från någons penna talar det till er nackdel. Det är ni som påstår att massmord medelst ZyklonB har ägt rum, och det finns ingen anledning för mig att tro mer på det än på andra förklaringar så länge de är lika troliga.
Så om någon påstod det förekom gasning av människor i en stor sal (gaskammare?) så kan det vara troligt? eller väldigt troligt eftersom det finns andra som säger liknande! dt ska då läggas på att finns flera tyska vittnen som säger samma sak.
Citat:
Om den typ av utsagor jag nämner (nyckelhål, tryckas bakåt i köer osv.) stämmer med andra utsagor, som Du hävdar, då är det ännu värre än jag trodde. Då är det inte längre missuppfattningar till följd av rykten, utan lögner.
lögner på vad? Fast en påstår nyckelhålet som ska jämnföras med 100 tals olika vittnen som påstår om gasningen är en lögn också?
Citat:
Jo, närmare granskning innebär just precis det att man skådar en viss del av bevisningen ingående. Det mesta av det ni presenterat som varit konkret nog att granskas har jag också granskat, och det håller ej vad det lovar. När man påstår något bygger man ju detta på ett antal konkreta argument. Om dessa argument vid granskning visar sig tvetydiga, ogiltiga, felaktiga eller irrelevanta för saken, då finns anledning att ifrågasätta påståendet.
Men har du verkligen granskat det ordentligen? Så om jag granskar om A.Hilter existens så har han aldrig funnits! Betyder det att det stämmer? För vi har ingen födelseattest (vet du har påstått det fanns) ingen obduktionsprotokoll, ingen dödsattest m.m. Så alltså han har ej funnits efter min noggranna granskning.